donderdag 2 oktober 2014

Oktober tuin ***









Wat worden we toch heerlijk verwend hé, nog steeds mooie temperaturen en af een toe wat regen waardoor de tuin er meteen weer sprankelend uitziet. De kastanjeboom bij ons in de tuin laat heel veel kastanjes vallen en het valt ons op dat ze dit jaar behoorlijk groot zijn. Emmers vol die zeer geliefd zijn bij kinderen omdat ze daar allemaal leuke dingen mee gaan maken. Vanmiddag zat ik heerlijk buiten mijn boterham te eten toen mijn oog viel op twee parende libellen. Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit zelf eerder gezien, en het lukte me
gelukkig ook om daar een mooie foto van te nemen, wat zijn ze toch mooi deze prachtige diertjes. Ook Bono is dol op de tuin en is de hele dag druk doende, lekker scharrelen tussen alle struiken en bomen, en af en toe rent hij achter de katten van de buren aan die via onze tuin naar elders gaan. Ook hebben we nog steeds de hele uilenfamilie die nu de bomen wat kaler gaan worden waarschijnlijk gaan verhuizen naar de achtertuin  waar gigantische dennenbomen staan die 's winters groen blijven. Hier dus wat kiekjes die ik vanmiddag nam, geniet allemaal nog even van dit zalige weer ***



16 opmerkingen:

  1. Que fotos maravilhosas do seu jardim! O seu caõzinho é lindoBeijos amiga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine,
    Ik ben blij dat het mooi weer is daar ook. Ik hou van deze tijd van het jaar. Het koele weer is zeer comfortabel en de veranderende bladeren hier is prachtig. Bedankt voor de geweldige foto's, en gelukkig herfst.
    Dikke knuffel,
    giac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige oktober post, de libelle foto is adembenemend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooie foto's! Alleen kon ik je tekst heel slecht lezen door de witte letters op een lichte achtergrond.
    Liefs danielle
    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke plek jouw tuin. Ik zoek ook altijd naar kastanjes. Het levert me leuke gesprekjes op met kleine meisjes. Laatst vroeg een meisje. "Weet je hoe al die kastanjes hier liggen?" Ik zei vroeg haar " Nee, hoe dan?"". Ze zei "Mijn opa heeft ze er met een stok uitgeslagen". Ze had ze allemaal mee naar huis genomen om leuke dingen van te maken. ik vond er nog 2 om te schilderen. Groeten van Geri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk herfst.......liefs van mij...mooie foto's ...!...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, Wat prachtige foto's, er is geen groter geschenk dat de natuur! daar in die omgeving te transformeren onze zintuigen! groeten! Rose M

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag lievedje ♥♥♥
    het lijkt meer op een voorjaarstuin wat staat alleser nog mooi bij.
    En de foto van de libelle wat een schooheid die foto,en Bono staat er ook zo mooi op
    met zijn leuke koppie heel veel liefs Mamske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heb je weer een schitterende serie foto,s gemaakt en wat een bjoetie van een tuin heb jij.
    ik vind je hondje een schatje en die laat zich door zijn baasje heerlijk fotograferen.
    fijn weekend en liefs van Anneke ( AN )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto,s van je mooie tuin Josephine. Je zou toch zo echt niet zeggen dat het nu herfst is. En dan de schattige foto,s van Bono. Hij heeft ook zo,n heerlijk koppie. Bij ons zijn er ook drie die het liefst de hele dag buiten in de tuin zitten. En we treffen het zeker meis met het weer. Het is nu echt lekker buiten. Dus nog lekker van genieten. De libelle,s zijn ook prachtig, wat is dat soort groot heh? Ik zie ze hier ook soms neer strijken in de tuin. Meis ik wens je alvast een heel fijn weekend toe.
    Liefs Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je tuin ziet er nog zo mooi uit, Josephine, prachtige bloemetjes nog !
    De parende libellen heb je goed kunnen vastleggen, mooie details in de vleugels, ze lijken wel van glas !
    En die lieve Bono, zo genieten van het mooie weer, Moesj hier ook, zo fijn om te zien :-)
    Voor zondag voorspellen ze hier regen en 15° ... dus morgen nog genieten van een zomerse dag ...
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto`s weer Josephine! Wat ben je ook een kunstenaar in alles! Een heel fijn weekend! Dikke kus van Marianne XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Josephine

    Wat een heerlijke tuin heb je toch, en het is inderdaad genieten met dit mooie weer. Dat heb ik vandaag ook gedaan.

    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi lieve Josephine, wat een prachtige foto's van je tuin. Het wordt nu toch écht snel herfst. Gisteren nog genoten van een stralende dag. Vanmiddag begon regenachtig maar ook dat hoort erbij :-) De natuur vormt nu in een razend tempo een prachtig kleurenpallet. Lekker van genieten!
    Groetjezz lfs mij X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Josephine,

    Wat heb je toch een adembenemende tuin!
    Die mooie foto's van jouw tuin zijn zo prachtig,
    ik zit hier echt te genieten hoor..
    Ja en dan die foto van die parende libellen,wauw!!!
    Het lijkt wel een broche, zo in de opgekrulde houding,
    jemig wat gaaf!
    Nu gaat het inmiddels echt herfst worden, en ook dit
    is weer zo mooi, al die mooie herfsttinten..

    Liefs en een mooie week
    Marijke XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is wat laat maar beter laat dan nooit.
    Wat een leuke foto's van de tuin, het lijkt wel lente.
    Ik zie geen kastanjes meer, mooi schoon is alles weer.
    Hoeveel hondjes zijn er?
    Groetjes Peter

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥