zaterdag 17 januari 2015

Fijn weekend ***


Lieve mensen, wij zijn al een flink stuk op weg met het leeghalen van het huis van mijn lieve mamske, veel mooie herinneringen zijn al door mijn handen gegaan en het voelt ook als een stukje verwerking nu we daar ruim de tijd voor hebben genomen. Gelukkig dat mijn moeder zelfstandig een huis had gehuurd, wel met zorg die nodig was natuurlijk en de faciliteiten voor ouderen waardoor we gewoon de huur een maand konden opzeggen. Want van vrienden heb ik wel gehoord dat als mensen geheel verzorgd ergens woonachtig zijn dan krijg je uiterlijk een week de tijd om alles te regelen. Ohhh dat had ik echt niet voor elkaar gekregen. Nu kunnen we steeds wat rustpunten tussendoor nemen en die zijn met alle emotie's die door je lichaam gieren ook echt wel nodig. Ik vond een briefje van mijn broer Leo, die ook alweer 30 jaar geleden overleden is op 40 jarige leeftijd. Het was gericht aan Sinterklaas, Leo was toen 5 jaar oud, hij schreef, lieve Sinterklaasje, graag wil ik een mondharmonica, mijn zusje is gek op snoepjes, mijn vader wil olieverf om te schilderen en voor mijn moeder graag een nieuwe rug, want die doet altijd zo'n pijn, tsja ***** dan schiet je wel even vol, geweldig toch om zoiets dan tegen te komen. Lieve mensen, ik wil jullie allemaal een heel fijn weekend wensen ***

18 opmerkingen:

  1. Dear Josephine, what a tough time you are having shifting and going through all those memories. That note your Brother sent Santa is a real treasure. Especially since he has since passed. Take a deep breath and rest when you can. I am thinking of you. Hugs Kay

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh lieverd, ik lees nu pas over jullie grote verlies. Heel veel sterkte met dit een plekje te geven . Dikke knuffel, Sonja x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij ook een fijn weekend en veel sterkte met het leeg halen van het huisje, Heel veel herinneringen komen. er dan..........., koester ze, gr. hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dear Josephine, I'm sending you my sweetest thoughts and a warm hug...
    God bless you!
    Take care
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Josephine, wat ga je een moeilijke tijd door. Gecondoleerd met het verlies van je lieve mamske, zo herinner ik haar lieve reacties hier op jouw blog…en wat mooi dat ze dat gedaan heeft! Net als het verlanglijstje van je broer, zullen haar reacties nu extra waardevol zijn. Ik hoop dat de kostbare momenten en fijne herinneringen de pijn van dit verlies kunnen verzachten. Heel veel sterkte in deze donkere dagen van verdriet.

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine,

    Heel fijn is het dat jullie een maand hebben uitgetrokken om het huisje van je moedertje leeg te halen..Die rustpuntjes zijn zo belangrijk..zo is de verwerking al begonnen..Ja en dan dat lijstje van je broertje..zo zo ontzettend ontroerend..ja ik krijg er zelfs kippenvel van.Ja meis het zal niet mee vallen voor je..al die emoties die naar boven komen...Ik wens je heel veel sterkte met alles wat nog gedaan moet worden..Liefs een hele dikke kusXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Josephine, 2 dagen kregen we om de kamer van Peters moeder leeg te halen, ongelooflijk......maar er wachtte alweer iemand anders.........
    Je schrijft zo mooi over de fase waar jullie nu doorheen gaan. Fijn dat je moeder in een zelfstandige woning kon blijven!

    Eerlijk gezegd moest ik wel even een traantje wegpinken toen ik dat stukje las over je broertje........5 jaar..........wat een verdrietige dingen hebben jullie meegemaakt. xxx

    Het is weekend, ik ben een beetje laat met reageren door van alles. Ze zeggen dat er sneeuw komt en dat is vast heel erg mooi waar jullie wonen! Hier ook trouwens!

    Fijne zaterdagavond en zondag zeg ik nu maar tegen je....beter laat dan nooit!

    Lieve groet vanuit een nog niet wit Eibergen!

    Dikke knuffels xxxxxxx Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat jullie wat tijd krijgen, Josephine, sowieso niet gemakkelijk ...
    al de herinneringen !
    Moet nu denken aan de lieve reacties die je moeder schreef op je blog ...
    ik vond dat altijd zo fijn die band tussen moeder en dochter ...
    Oh, de brief van je broer aan Sinterklaas ... zo ontroerend !
    Veel sterkte ... ik denk aan je !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heftig hoor......ik vind het ouderlijk huis leeghalen zijn zwaar....je komt inderdaad alles tegen je hele jeugd...vooral de zolder was drama...!...moeilijk moeilijk....ik ben je niet vergeten hoor komt goed lieverd...heel veel sterkte lief Ria....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine.Wat fijn dat jullie een maand de tijd hebben om het huis van je mamske op te ruimen. Wat schattig dat ze dat briefje van je broertje bewaard had. Dat zijn geweldige herinneringen. Zou mooi zijn om in te lijsten.Mijn ouders waren toendertijd ook in een bejaardenhuis e n wij moesten inderdaad de kamers onmiddelijk ontruimen. Gelukkig hadden ze al niet zo veel meer maar er waren toen ook al wachtlijsten, dus opschieten.
    Sterkte liefie.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine het is mooi om ontroerende briefjes tegen te komen. Je mamsje hechte veel waarde aan dit soort dingen en dat laat zien hoe ze was. Ze gaf jou ook altijd van die lieve reacties op je blog en ze was echt trots op je, dat kon ik lezen. Fijn dat jullie de tijd hebben om het huis leeg te ruimen.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat jullie er wel echt de tijd voor konden nemen om bij de spullen herinneringen op te halen en te bedenken wat er mee te doen..
    Maar confronterend en moeilijk zal het zijn..
    Sterkte!

    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi lieverd, ondanks al het verdriet zijn dit ook mooie, bijzondere en HART verwarmende momenten. Neem je tijd - om te huilen, om te lachen. Om het verdriet te voelen wat er mag zijn. Een warme ik-denk-aan-je knuffel XXX
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Josephine, het is goed dat je de nodige tijd kan nemen om alles in orde te brengen, en van de herinneringen te genieten.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. sempre un immenso piacere leggere i tuoi commenti!
    spero tu stia pochino meglio......un grande abbraccio, sei una donna forte.
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Muito bom o seu blog, estive a percorre-lo li alguma coisa, porque espero voltar mais algumas vezes,
    deu para perceber a sua dedicação em partilhar o seu saber.
    Se me der a honra de visitar e ler algumas coisas no Peregrino e servo ficarei radiante.
    E se gostar e desejar comente.
    Como já estamos perto do Natal, desejo-lhe um Natal Feliz e cheio de paz e saúde.
    Que Deus vos abençõe e guarde.
    António.
    http://peregrinoeservoantoniobatalha.blogspot.pt/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve lieve Josephine..♥
    Het zal zeker een emotionele♥ weg zijn die je nu bewandeld door het huisje♥ van je lieve moedertje♥ en mooie lieve♥ herrineringen tegen komen..doe maar rustig aan met alles en neem de tijd♥..zeker om alles een plekje♥ te geven..;)
    lieverd♥ geef je een dikke lieve♥ knuffel♥..straks kan je weer beetje genieten♥ stap voor stap heel veel Liefssss♥ Gaby..♥xxx♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. buongiorno mia cara!
    qui tempo da lupi, un disastro!!!!
    grazie per le belle parole che mi scrivi, spero tu sia più serena....
    un mondo di bene
    baci
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥