donderdag 26 maart 2015

Klein Borduurtje ***






Regelmatig zoek ik op internet naar leuke borduurpatroontjes en uiteraard heb ik een mapje vol op mijn computer staan. Maar van de week kwam ik dit schattige patroontje tegen, twee vogeltjes met bloem en tierlantijntjes. Daar mijn printer boven staat en ik beneden bezig was heb ik maar even [nou even ;-))) ] ruitjes getekend op een blanco papiertje en het patroontje overgenomen. In dit geval kan je het gezegde omkeren, "waarom makkelijk doen als het moeilijk kan" hahaha. Maar ja dat is typisch iets voor Josephientje. Het borduurlinnen is 14 draads en ik heb het met 1 draadje DMC garen geborduurd. Heb er een mapje van gemaakt voor een schaartje en ook aan het schaartje nog een klein borduurtje bevestigd. Ook zie je een paar broddellapjes, randjes met een oud roze kleur en een wit randjes op een beige borduurlinnen. Eigenlijk ben ik op zoek naar een licht of middelgrijs borduurlinnen maar ben het nog nergens tegengekomen. Misschien bestaat het wel helemaal niet? Vanmiddag heb ik een aantal foto's in de tuin genomen, je ziet de lente echt ontstaan alle frisse uitloop van de rozen, die doen het super goed, de sering doet erg zijn best. En dan de Hortensia "ENDLESS SUMMER" die op éénjarig hout bloeit die gaat zo hard, dat worden weer heel veel bloemen dit jaar, Jippieeeeee  wat is de natuur toch adembenemend mooi!!! Lieve mensen we gaan de goede kant op, dit weekend begint weer de ZOMERTIJD en ga ik er vanuit dat we geen wintertrekjes meer zullen krijgen, GENIET ***



19 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine..♥
    Ooohh wat is het toch leuk om je te zien en te lezen dat je weer creatief♥ bezig bent..Het bruine beertje♥ is schattig ♥ een dikkertje hihi...
    Dan je borduursel ♥ gewoon prachtigggg♥..kruis steekjes ♥ je kan er zoveel mee doen♥..het zal het een nieuwe verslaving van je worden als iets dan klaar is dan voel je je weer happy♥ hihi...;)
    en je tuin♥ straalt ook al echt Lente♥ uit daar kan ik ook zo van genieten♥..af en toe wandelen in de tuin de knopjes zien groeien alles word groener♥ en kleuriger♥..we voelen het ook kriebelen♥ in ons lijfen dan word je blijjjjjj...!!!!;)))))
    Lieverd♥ Geniet♥ van het komend weekend♥ ja de zomertijd♥ heerlijk lange dagen weer lieve♥ zonnige☼ lente♥ groetjes Gaby..x♥x♥x♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig fijn werkje. Ik moest zo lachen met je verhazl want zo dingen zou ik nu ook doen, haha, en toch geen 'moeilijk'karakter hoor ;)
    Kijk eens in het webwinkeltje van Atelier Laura ,ze heeft volgens mij het linnen wat jij zoekt.
    Fijne lentedag, hopelijk krijgen we snel heel mooi weer ,
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh oh Josephine, ik lees je bericht en denk meteen: o ja.....ik heb ook nog een borduur-rolletje liggen, ergens................schande dat ik er niet mee verder ben gegaan! Nu ben ik weer helemaal geinspireerd! Ik vind je borduurwerkjes prachtig!!! 1 draadje zei je??? pfff.........! Leuk hè, die kraaltjes er omheen gezet!!!!

    Op jacht naar patroontjes,ja, dat ken ik, ik heb een map vol. Weet je dat DMC een site heeft en dat je gratis een account aan kunt maken en dan heel veel mooie patronen kunt downloaden, helemaal voor nop?!

    Je tuin Josephine, het lijkt wel of het warmer is bij jullie dan hier. Het is hier nog wat meer in de knop. Mooi hoor, de foto's die je hebt gemaakt! Voorjaar!!!! Ik put er altijd veel kracht uit!

    Geniet er van lieverd! XXX Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf ben ik ook gek op borduren, maar wat heb je er een kunstwerkje van gemaakt. Zo mooi ook met de kraaltjes er langs. Heerlijk he dit jaargetij bij mij zie je de klimhortensia al aan het uitlopen. Ik denk zo te zien dat er weer aardig wat bloemen inkomen.
    Ik wens je joh een fijne däg, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Josephine,
    Ik hou van het patroon dat u gevonden heel fijn Ik hoop dat u kunt et wat je nodig hebt om het te maken. Borduurwerk is zo'n mooie kunst en een techniek die ik hopen op een dag onder de knie. De foto's die je nam re mooi.
    Grote knuffel,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo schattig ...!!!....liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige dingetjes heb je gemaakt lieve Josephine. Wa t is borduren toch fijn he.Als ik dit zie krijg ik ook weer zin maar ik ben nog steeds in de quilting mode. hihi.Als je nog eens een patroontje nodig hebt, ik heb er nog een paar honderd, hihi, laat het me maar weten.
    Je collages van de tuin zijn ook zo mooi. Wat staat er al veel in bloei. dat is genieten.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Very beautiful embroidery and lovely birds.
    Josephine, Have a wonderful spring days !
    Big hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Belle foto. ...è Primavera! E ti auguro tutta la gioia di questa meravigliosa stagione! Un abbraccio forte forte. ...domani rientro a Roma dopo un bellissimo viaggio! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Josephine, wat heb je dit weer prachtig gemaakt, zo mooi.

    Heerlijk he.... dat in de tuin alles weer in de knop gaat komen, nu nog hogere temperaturen dan kunnen we weer genieten van het buiten zijn.

    Wens je een heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je borduurtjes zijn prachtig geworden en in mijn favoriete kleur.
    Het ziet er fijntjes uit....
    En wat zijn er een hoop patroontjes te vinden op Pinterest....zo leuk.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je toch creatief, ik geniet echt als ik je mooie collage zie met de ontspringende knoppen. Heerlijk de lente.
    Je borduursels zijn heel mooi en knap gedaan. Leuk de hanger aan het schaartje.
    Je geeft me echt inspiratie.
    Een fijn weekend en liefs,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Das nou echt schattig geworden Josephine, wat een mooi contrast met die ijsblauwe kleur DMC garen op het grijzige borduur linnen.
    Die mooie fijne pareltjes aan de randjes hebben het mooi afgewerkt.
    Heerlijk die lente, alleen het weer mag van mij wel beter hoor.
    Hier begint ook al alles uit te schieten, maar zin in tuinieren heb ik totaal nog niet.
    Fijne zomertijd lieverd XXXXXX Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Josephine, je borduurwerkje met die vogeltjes is zo schattig !
    Mooi toch als de tuin weer tot leven komt, dat wordt weer genieten....
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooh wat ben je mooi aan het borduren lieve Josephine en in mijn favoriete kleurtjes. Heel mooi en zo fijntjes ook. Ja er is heel veel te vinden op internet en het is zo verleidelijk om telkens met iets nieuws te beginnen. Wat loopt het allemaal uit hè in de tuin. Ik heb ook een Endless summer hortensia en het is een overvloed aan bloemen elk jaar, zo mooi. En nu het zomertijd is gaan we echt de goede kant op hihi, hoewel daar vandaag nog niet zoveel van te merken is. Ik vind het wel heerlijk hoor storm. Ik ben opgegroeid in het westen des lands met veel wind dus, hier in het zuiden is het meestal een stuk rustiger dus als het hier stormt vind ik dat geweldig.
    Wens je een heerlijke week, liefs Ingridx.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Buongiorno mia cara....sono tornata dal mio bellissimo viaggio, e sono felice che tutto sia andato bene!
    qui a Roma il clima è piacevole, e un pò mi mancava la "calma" del vento...in Bretagna il vento non manca proprio!!!
    Ti abbraccio forte
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi borduurwerkje heb je gemaakt, Josephine, prachtig gecombineerd met het rozenstofje !
    Ja, zo fijn al die frisse kleuren als de lente begint ... alleen valt het hier nog wat tegen, regen, veel wind en koud ... ik kijk al uit naar mooie, warme lentedagen ... :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi Josephine
    wat een prachtig borduurwerkje en in mijn favorite kleuren en dan het rozenstofje, erbij, geweldig mooi.
    en je foto,s weer om van te kwijlen.
    ben iet zoveel op blogger ivm een frozen shoulder en heb veel pijn, dus kan niet lang achter de pc.
    maar ik wens je alvast hele fijne paasdagen en liefs van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Con tutto il cuore....una Serena Pasqua a te e ai tuoi cari.
    un grande abbraccio
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥