donderdag 27 augustus 2015

Bloemengroet Augustus 2015 ***













Ohhhhh wat ben ik blij dat ik vorige week nog een aantal foto's heb gemaakt van de bloemenweelde in de tuin. Het stond er allemaal zo prachtig bij en jammer genoeg NU na alle storm en stortregen, en laten we ook niet de invasie van SLAKKEN vergeten, ik raap wel zo'n dertig slakken per dag, erg veel van die grote dikke naaktslakken die werkelijk in staat zijn om in één nacht al het blad van je petunia's eraf te vreten, hahaha.
Ze hebben in ieder geval allemaal lekkere dikke buikjes gekregen. Maar jammer is het wel. Heb weer allemaal detail foto's genomen want die vind ik persoonlijk toch het allermooiste resultaat geven. De witte Strong Annabelle bollen zijn grauw en grijs geworden, en ondanks alles staat de Oud Engelse Roos van de laatste foto toch nog parmantig te bloeien, genieten jullie maar even mee van al die mooie blommemkes, en we krijgen het weekend weer Zomer, dus wat zeur ik nu toch, genieten dus ***


13 opmerkingen:

  1. Prachtig mooie foto's...echt !!...liefs van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb zeker genoten, want het meeste schoon is hier ook voorbij.
    De hortensia's zijn al in herfsttooi, de petunia's al in de groene bak en de
    rozen verregend al zie ik nog wel knoppen. Mijn nieuwe hibiscus boompjes
    zijn ook nog niet zoals ik had gewenst.
    En de rupsen eten de buxus kaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!
    Zulke mooie zachte kleuren en net wat je zegt: maar goed dat je de foto's voor de regen en storm hebt gemaakt.
    Hier staan nog vele planten en ook de witte roos nog helemaal in bloei, van de klimroos heb ik nog geen bloemetje gezien, maar zoals men zegt: geduld is een schone zaak.
    Het theepotje van je vorige post vind ik helemaal super, wat een schatje Josephine.

    Wens je een heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zeurt helemaal niet gekkie. De natuur gaat altijd gewoon haar gang! Wij hebben dit jaar misschien 3 slakjes gevonden, zo vreemd. Vorig jaar aten ze van de groente. Wat zullen de slakken bij jullie een feestdag gehad hebben!
    Je foto's zijn weer prachtig Josephine!!! De herfst komt straks weer, boordevol mooie kleuren!!! Kunnen we weer van je kunstwerken genieten!

    Fijne dag!

    Liefs van Pink.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Josephine,
    Wat prachtige foto's! ze zijn gewoon mooi. Hier in Montreal de bladeren beginnen te kleuren ... geen meer bloemen te veranderen voor een tijdje ben ik bang.
    Grote knuffel,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig je foto's. Inderdaad gelukkig dat je vorige week de foto's hebt genomen. Het is een beetje op zijn retour. Ik moet zeggen dat deze periode ook wel z'n bekoring heeft. Ik heb mijn eenjarige planten vervangen voor heide. En straks komen de violen weer. Gelukkig valt het hij ins wel mee met de slakken. Wij hadden er vorig jaar zo'n last van.
    Ik wens je een fijn weekend
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Josephine,
    Prachtige foto's!! Mooi hoe je al deze schitterende bloemen hebt weten te fotograferen. De kleuren zijn echt fantastisch.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Josephine. Wat een prachtige bloemen heb je in je tuin en wat jammer dat alles zo bedorven is door de storm en regen. Wat een noodweer he.
    Nou wou ik weer beginnen met bloggen en nou kan ik er helemaal niet meer komen om te posten. Ben al uren bezig geweest, door de voordeur en door de achterdeur, zoals Jan altijd zegt, maar het lukt me niet. Daar word ik nou helemaal gestoord van. Heb even afstand genomen maar ga straks toch weer eens proberen.hihi.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Al die wondermooie bloemen in je tuin, Josephine, ik geniet van deze prachtige foto's !
    De tinten van de rozen ... wow, zo mooi !
    Oh, die slakken, gisterenavond zat er ook eentje op Moesj haar drinkbakje op het terras ... er was een tijd dat we helemaal geen slakken hadden, maar sinds een paar jaren hebben de bladeren van de hosta's al direct grote gaten ...
    Hier ook weer zomer ... 32°
    Fijne zondag en nieuwe week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je ze weer prachtig bewerkt! Echt mooi hoor zo de bloemenpracht in je tuin! en we mochten inderdaad nog even genieten!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Josephine, het zijn inderdaad weer prachtige foto's van je bloemen !!!!
    Hier bij ons hebben enkel de hosta's last van de slakken, de dahlia's heb ik in potten gezet dit jaar, rond die potten heb ik dan een koperen band geplakt en daar komt geen slak over hoor, de buxus wordt hier wel beschadigd door de rupsen...
    Verder is het nog genieten van de mooie zomer !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel voor je reactie, lief van je om te verwijzen naar een site. Vanmiddag ga ik het eens lezen
    Fijne dag vandaag, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. COLORI FANTASTICI,FOTO BELLISSIME....IL "ROSA" DELLA ROSA MI FA IMPAZZIRE!!!....

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥