zondag 2 augustus 2015

Naaldenmapje en kleine borduurtjes ***








Van de week ben ik weer eens aan het frutselen geweest, altijd heerlijk om daar mee bezig te zijn. Dit keer heb  ik een naaldenmapje gemaakt en twee kleine borduurtjes voor dekseltjes van twee kleine jampotjes. Allerlei bandjes, kantjes, knoopjes bewaar ik in allerlei leuke gebruikte potjes, meestal versier ik het deksel met mooie lapjes en een klein beetje vulling voor een mooi bolling te krijgen maar deze keer heb ik twee kleine borduurtjes gemaakt. In één van de potjes zitten een aantal oude knoopjes die van mijn moeder zijn geweest. Mijn moeder was zeer creatief en had heel veel spulletjes. In een oud metalen kastjes met heel veel laatjes vindt je garen, knoopjes, kralen, bandjes, allerlei scharen, haaknaalden en handige voorwerpen waarmee ze vroeger van alles en nog wat deden. Het is dus een kastje om van te smullen. Ik zal er eens een foto van maken om het jullie te laten zien. Aan de binnenkant van het naaldenmapje heb ik een viltlapje bevestigd afgewerkt met een mooi stukje kant. Het is voornamelijk bedoeld voor mijn borduurnaalden want alles ligt steeds door elkaar en op deze manier ligt het voor het grijpen. Het mapje heb ik met de hand genaaid, dat vind ik toch altijd het leukste voor dit soort kleine spulletjes ***


11 opmerkingen:

  1. Wat een klein precies werkje erg mooi en je foto's zijn ook weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die kleine werkjes, ik kom hier even bijlezen en zie meteen heel veel moois :)
    Fijne zomermaand.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne zondag....dank voor je leve woorden...het is moeilijk maar ze kon niet meer.....zat in haar eigen plasje en kon niet meer opstaan zo zielig dat verdiend ze niet dus vandaar de beslissing hebben moeten nemen...had zo gehoopt dat ze niet meer wakker zou worden een keertje naar helaas..ze is thuis ingeslapen op de bank dat verdiende ze ook....maar owwwww wat voel ik me verdrietig....moet een plekje krijgen weer.....liefs van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve werkjes.....zo met liefde gemaakt......
    Het creatieve heb je zeker en vast van je moeder.....

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Josephine, wat leuk zeg! Mooi hoor en de kleine potjes - ik heb er ook eentje, gekregen - zijn reuze handig! Je kunt er allemaal eindeloos mee variëren. Heb je dat kleine kleedje (doily) zelf gehaakt? Niet dat dat verder uitmaakt hoor, het is zo mooi!

    Het wordt weer warm en ik denk aan jullie met al dat "opknappen" in jullie huis! Sterkte er mee!

    enne.............heb je de leuke boekvormige naaldenmapjes al ontdekt op internet??? : )))))))))))))))))))))))

    Fijne week en liefs uit Eibergen! Pink

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Pink, ben een beetje laat met reageren,maar dat
      kleine kleedje heb ik niet zelf gehaakt. het is een heel
      oud exemplaar die ik ooit van een oude dame heb gekregen.
      Het grappig is dat er in het midden een vlinder te zien is,
      maar daarvan ben ik dus vergeten een foto te maken.

      Vond het zonde om erin te gaan knippen dus heb het in
      z´n geheel gebruikt, op deze manier kan ik er intenser van
      genieten omdat ik het steeds weer in mijn handen heb en het
      niet ergens op een stapeltje ligt.

      En jaaaa boekvormige naaldenmapjes, en nog veel meer moois,
      op Pinterest kan ik uren rondsnuffelen, heerlijk.

      Fijne week en liefsssssssssssssssssss
      Josephine

      Verwijderen
  6. Wat een mooie en creatieve werkjes, Josephine !
    Ik hou van knoopjes, kant ... en al die prachtige spulletjes, heel decoratief in zo'n mooi versierde jampotjes !
    Weer warme zomertemperaturen hier ... :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello Josephine,
    Geweldig werk! de naald portemonnee is prachtig en zeer goed gedaan. Je bent zeer getalenteerd en ik bewonder uw vaardigheid.
    grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super schattig je potjes en naaldenmapje.
    Ik kan ook nooit genoeg krijgen van die leuke potjes..en een borduurtje erop is zo gedaan.
    En zo leuk om te doen.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Josephine, het zijn weer leuke spulletjes hoor,
    jij maakt van een gewoon jampotje een echt juweeltje !
    Ik wens je nog een mooie zonnige week,
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine♥..Ik geniet even van je mooie♥ post♥..prachtig hé die potjes♥ heb er zelf ook veel..nu vind ik ook precies wat ik nodig hebt hihi.. jou♥ borduursel♥ is ook heel apart♥ op het dekseltje..;)
    en het naaldenmapje zo leuk gemaakt!!
    mijn zoon zei eens mam maak een museum boven op een kamer wahaha..
    ik♥ wil ook buiten van het leven te genieten..meer om mij heen kijken..;)
    al ben ik wel bezig mis het blogland♥ erg door deze pc grr niet te doen..;(
    lieverd buiten heeft het geregent onweer ..goed voor de plantjes♥.. wens je een fijn zonnig♥ zomerweekend toe liefssss knuffel Gaby xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥