zaterdag 26 september 2015

Beertje Isidora ***



Dag lieve mensen, van de week heb ik een nieuw beertje van mohair gemaakt. Deze keer weer eentje met zo'n grappig lang lijfje, ze kunnen daardoor niet zitten natuurlijk maar het heeft iets vind ik. De armen en het hoofdje heb ik wel beweegbaar gemaakt, ook heeft ze oogleden gekregen die iets over de glasoogjes heen vallen waardoor ze een wat verbaasde [bijna onnozele] blik in haar oogjes krijgt, deze kleine lieverd heet ISIDORA. Inmiddels heb ik vijf van dit soort beertjes gemaakt waarvan ik er hier een paar bij elkaar laat zien. Ook ben ik verder gegaan met het beertje van papier, heel bewust heb ik het sober en primitief gelaten. Ook hier heb ik eerst met dun metaaldraad grof een vorm gemaakt en daarna weer met kleine stukjes papier [servet] laagje voor laagje het beertje vorm gegeven. Daar overheen heb ik een dun laagje katoen verbandgaas geplakt, ook dit hoofdje kan draaien en de armen zijn bevestigd met ijzerdraad en beweegbaar. Met een kwastje heb ik er verdunde koffie overheen gekwast waardoor het een beetje een oude look krijgt. Beslist geen hoogstandje hoor, gewoon een grappig primitief papieren beertje. Geniet allemaal maar van de warme zon waarmee we nog heerlijk verwend worden ***


15 opmerkingen:

  1. Wat een schatje ze kijkt zo lieffffff...fijne zondag liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo lief en prachtig doosje en je hebt er weer prachtige foto's van gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Isadora wat een leuke naam voor een lief klein beertje. Ze kijk inderdaad verbaasd in je lens zo van.... Doe normaal ik hoef eigenlijk helemaal niet op de foto. Maar het papieren beertje vind ik ook wel heel erg leuk hoor. Zo aandoenlijk.
    Een fijne zondag, liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo schattig al de beertjes samen, Josephine, ik vind hun lange lijfjes wel mooi !
    Isidora heeft zo'n tof punthoedje en kraagje aan.
    Leuk ook het papieren beertje, ziet er een beetje als een lappenpopje uit ... goed idee met het verbandgaas !
    Fijne zondag en nieuwe week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een kunst! Vind ze echt stuk voor stuk heel mooi.

    Liefs,
    www.liveforthisstyling.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieverdje, Isidora, zo.n mooie naam.en zo lief met haar kanten kraagje .het papieren poppetje vind ik zo knap gemaakt, leuk idee ook.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello Josephine,
    Ik hou van alle! Ze zijn allemaal uniek en interessant. De afwerkingen zijn fantastisch en de gezichten hebben zoveel warmte en karakter. Ik herhaal, hou van ze! Je talent is ongelooflijk!
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze mooi je beertjes. Het is al een heel gezinnetje geworden.
    En natuurlijk is je papieren creatie ook weer mooi.
    En het doosje is ook al zo leuk. Ik heb nog een hartjes doosje staan dat ooit nog eens versierd moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach wat een schatjes Josephine! En het doosje is ook weer heel leuk!
    Wat ben je toch crea!
    Dikke kus van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ben trovata cara amica!
    vedo che la tua collezione di orsi meravigliosi...si arricchisce di dolcissime creazioni...il colore di Isidora va benissimo per questo meraviglioso inizio si autunno!
    ti abbraccio
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap gedaan Josephine, wat een mooie familie heb je hier samen gebracht !!
    Het beertje van papier is heel speciaal geworden.
    Nog een fijne dag,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje lieve Josephine, wat een prachtige beertjes. Om verliefd op te worden! Wat zeg ik?! Ik BEN al verliefd op ze!
    Je papieren beertje met draaibaar hoofd en ook de ledematen: sjonge jonge!!!! Mooi!!!! zo simpel is het helemaal niet en wel zeker een hoogstandje! Te bescheiden was je weer!

    Heel bijzonder allemaal en echt echt echt heel knap en mooi!

    Liefs van Pink!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Josephine♡.gohhhh ik loop erg achter in blogland wat erggg vind ik dat nu..ik heb snel alles van jou♡ doorgelezen. .je bent zo creatief bezig geweest..mijn pc laat het nog afweten..maar ook privé omstandigheden... ik hoop dat ik snel een post ♡kan zetten dalijk zijn jullie mij vergeten snif. .♡hihi
    dan het mooie weer ..Heerlijk genieten♡...
    Al je lieve beertjes... Prachtig♡ zijn ze..en altijd een ander ..geen een hetzelfde ..super leuk om te lezen!!
    Lieverd ik mis veel maar komt wel goed!..en fijne avond..tot snel bij mij weer liefssssss XXXXXXXX..Gaby.x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Josephine, What a cuties you have made! Very special and attractive. I like how they look together. And the choice of fabric looks very interesting. Thanks for sharing!
    Sincerely, Olga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi lieverd, sorry dat ik hier niet eerder langs kwam maar september was een maand waarin zoveel gebeurde dat ik het bloggen even op een laag pitje zette.
    Maar oooh wat een schattig beertje heb je gemaakt met de prachtige naam Isidora, het word al een hele familie zo bij elkaar, echt zo'n schattig stel. Hoop op een dag ook de moed te hebben poppen en beren te gaan maken maar tot nu toe stel ik het telkens een beetje uit. Ben weg van jou stijl en de poppen van Marijke van Ooijen zijn ook zo mooi. Binnenkort is hier in Den Bosch weer de poppenbeurs en misschien ga ik er dit jaar weer eens kijken. Ik word altijd zo blij van zoveel creativiteit maar ook wel een beetje onzeker over mijn eigen kunnen.
    Ik moet de stoute schoenen misschien maar gewoon aantrekken en er gewoon eens mee beginnen....geen gemaar meer. Lieverd, bedankt voor je altijd lieve woorden en je inspirerende blog!! Liefs, Ingridxxx.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥