zondag 22 mei 2016

Little Twins Flori en Majori ***










Ohhhlieve mensen van de week heb ik heerlijk zitten werken aan deze twee kleine beertjes. Het was echt een priegel werkje kan ik wel zeggen ze zijn zo klein. Ze zijn gemaakt van een juteachtig stofje die bedrukt is met bloemetjes. Eigenlijk zijn het smalle strippen jute die ik een tijdje geleden kocht en bedoeld zijn om strikken om cadeau's  te maken. Het leek me wel grappig om hier een paar kleine beertjes van te maken, het is een tweeling geworden, FLORI en MAJORI. Eerst heb ik een patroontje getekend en ben gaan priegelen. Alles is beweegbaar, het hoofdje heeft een scharniertje en de ledematen heb ik op draad gezet. De oortjes wilde ik van dubbele stof maken maar met een maatje van slechts een paar millimeter was dat wel even lastig, haha en dubbel lastig omdat de stof heel rafelig is. Het is zo grappig om deze twee kleintjes in je handen te nemen, dus jullie begrijpen wel dat ik weer heerlijk heb zitten spelen tijdens het fotograferen, daar word ik echt gelukkig van. Fijne Lenteweek allemaal ***


17 opmerkingen:

  1. Wat super klein maar super leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Wat een fantastische beertjes. Zo leuk!! Ze lijken inderdaad sprekend op elkaar. Ook de kleuren op de stof doen het erg leuk. In je handen zie je ook pas hoe klein ze werkelijk maar zijn, wat een gepriegel moet dat zijn geweest.
    Mooi om te zien hoe je ze dan ook weer weet te fotograferen. Grappig in zo'n melkkannetje.
    Mijn twee dochters zijn overigens ook een tweeling, maar die zijn al wel wat groter...haha..!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve kleine beertjes tweeling!
    Ik kan mij goed voorstellen dat het maken een gepriegel was maar als het dan klaar is, prachtig!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your twins are just so cute!
    Hugs,
    Karen B. ~ Todolwen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieve snuitjes. Ik verbaas me er steeds weer over dat je zulk fijn werk zo mooi maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine..♥
    Wauw wat zijn je tweeling beertjes♥ schattigggg♥..hihi
    Ja zeker is het een priegelwerkje♥..maar dat ben je nu wel gewend haha..ik hoop dat je geen pijn aan je vingertjes♥ hebt..het kost je zeker zweet en traantjes..oohhh ze zijn echt klein Flori♥ en Majori♥.. aparte namen♥ ook ..kan me voorstellen dat jute een lastige stof is maar als je♥ het verstevigt plak vaseline valt het wel mee..;)
    Het blijft een Kunst♥ om het te maken en ik♥ zeg je♥ het is je♥ weer super♥ goed♥ gelukt♥..;))))
    en natuurlijk ook weer je mooie♥ foto's♥..
    Ja je blijft mij verbazen ha ha ..lieverd nog een fijne zonnige♥ week ..al regent het nu maar vanaf morgen word het beter!!..en...Mijn eerste uitslag was positief♥ de rest van het onderzoek in augustus!.pufpuf.;)
    Heel veel liefsssssssssss♥ en Knuffel♥ Gaby..xxxxx♥xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oeps wat schrijf ik nuvaseline??..hihi het moet zijn vlieseline haha XX..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Josephine...........GEWELDIG! Wat zijn ze mooi!!!!! en wat leuk dat je deze stof gebruikte! ja, ik heb ze in mijn hart gesloten!!!

    Liefsssssssss........ van Pink en piepkleine knuffeltjes voor deze tweeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, zo'n schattige beertjes, Josephine !
    Bij het zien van de eerste foto dacht ik al 'hoe lief met alleen die guitige kopjes uit het kannetje' !
    Je hebt ze heel mooi op foto gezet ... zo leuk in het jute bloemetjesstof !
    Fijne week met hopelijk wat meer zon :-)
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op de foto waar je ze in je hand heb, zag ik pas hoe klein ze zijn!
    Niet te geloven dat je dit gepriegel voor elkaar krijgt...
    Ze zijn ontzettend leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Owwwwww ze zijn zo schattig!....zo liefffff leuk gedaan weer hoor!....liefs van mij fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Josephine, je tweeling is prachtig gemaakt, en dat in zulke moeilijke stof..daar doe ik mijn hoedje voor af hoor !
    De foto van de beertjes op het speldenkussen is mijn favorietje..
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn ze leuk geworden. Als je ze zo in je hand houd kun je pas goed zien hoe klein ze zijn. Ik geloof je direct dat dät een priegelwerk is geweest. En zeker door de stof maakt het nu moeilijker. Maar weer heel goed geslaagd.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine,

    Ahhhhhh...zo lief die twee kleine prulletjes zo in je hand...
    Het zijn toch een kleine snoesjes...zo schattig!

    Die stof die je hebt gebruikt is wel ontzettend tof hoor, het geeft
    beide meisjes een beetje romantisch uiterlijk..

    Ik geloof gelijk dat het een priegelwerkje is...die stof werkt natuurlijk
    niet mee, maar tjeetje wat een leuk eindresultaat..

    Fijne avond meis, liefssssss
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Josephine,
    ze zijn schattig. Het is zo leuk om een reeks van verbazingwekkende beren te zien. Ik hou van de stoffen en ze zijn gewoon geweldig.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Josephine,

    Wat zijn het weer leuke beertjes geworden! Zo schattig. De stof is niet de makkelijkste,knap hoor!
    En dan die namen!! Kun je dat onthouden? Of zet je dat er ergens bij? Ik geef mijn beren ook wel vaak een naam, maar na een poos ben ik die al weer vergeten!
    Of zou het de ouderdom zijn?
    Je hebt intussen al een hele serie mooie beertjes bij elkaar denk ik zo!

    Geniet van het mooie weer.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O, Josephine, als je verteld dat je zo heerlijk hebt zitten spelen tijdens het fotograferen van de beertjes, dan voel ik helemaal wat jij bedoelt.
    Je weet, ik quilt en borduur graag, maar vaak kies ik toch voor borduren, omdat ik het gepriegel leuk vind en er vaak veel leukere foto's van kan maken! Ja, en tegenwoordig met een digitale camera is het allemaal fijn, want je hoeft niet te wachten tot de foto's klaar zijn net al vroeger. Ik geniet toch zo van je blog je foto's en je beertjes, echt geweldig.
    Je heb zeker wel een speciaal kastje voor je maaksels hè?
    Ik wel hoor, dan blijven ze een beetje stofvrij en kan ik dagelijks genieten van mijn creaties.
    Liefs,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥