maandag 29 augustus 2016

Bloemengroet Augustus 2016 ***









Dag lieve mensen, met dit prachtige weer heb ik weer een aantal foto's genomen in de tuin. Er staat nog steeds erg veel in bloei, mijn klimroos "Shneewittchen" staat al voor de derde keer in bloei dit jaar, niet zo uitbundig als de eerste bloei maar ben er erg blij mee, trouwens alle rozen hebben nog steeds bloemen. Ook de witte  knolbegonia blijft maar doorbloeien, het zijn echt zeer dankbare planten, tot aan de vorst bloeien ze, en slakken hebben er geen belangstelling voor, na de vorst de knol rooien en in het voorjaar weer oppotten, en zo kan je er heel veel jaren van genieten, deze witte is al 15 jaar oud, geweldig toch. En kijk die dikke kastanje bollen eens topzwaar hangen, ohhh zo'n harde prikkelbol moet je niet op je kop krijgen, haha, dat gaat weer een flinke emmer vol opleveren. Van de orchidee vielen vanmiddag twee uitgebloeide bloemen op de vensterbank en eigenlijk vind ik ze zo rimpelig ook prachtig om te zien, die mogen van mij nog even blijven liggen daar. Even een update van de kamer, de vloer ligt er inmiddels in en is goed gelukt. De 10 cm. hoge plinten die we hadden hebben we goed kunnen verwijderen en die liggen er inmiddels bijna allemaal al weer in, deze vloer is iets lager dan de vorige dus moesten we alles aanpassen. Nu alleen nog wat deuren en een grote spiegel schilderen dus we zijn er bijna, JOEPIE.
Geniet allemaal van een heerlijke ZOMER week ***


16 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine,

    Wat zien ie bloemen in jou tuin er nog mooi uit! Prachtig gewoon. Hier is alles al veel meer Herfstachtiger. Is dat eigenlijk een woord? Maakt ook niet uit. Als je maar snapt waar ik het over heb.
    Wat een werk hebben jullie al verzet. Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat!

    Hier regent het, geen goed begin van de week.Maar het zou wel weer zomer worden hoorde ik. Ik heb nog even geen zin in de Herfst. Laat de zon nog maar even komen.

    Veel suc6 verder met je klussen.

    Fijne week.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals altijd prachtige foto's!
    Sterkte met de laatste klussen.... Groetjes, Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet weer van al die prachtige bloemen in je tuin, Josephine !
    Mooi ook de orchidee bloemetjes, ik heb ze ooit vanzelf gedroogd gehad, ze lijken dan precies van gekreukt papier ...
    Fijn dat het met de vloer goed gelukt is, kunnen jullie even uitrusten als alles klaar is ... :-)
    Op het moment motregent het hier, maar we hebben prachtig zomerweer gehad en morgen wordt het weer warmer.
    Dat wordt weer genieten ... fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Wat een leuke foto's!! Je hebt mooie bloemen in je tuin staan. Je foto van die orchidee vind ik ook erg mooi.
    Dat word wel uitkijken binnenkort met al die vallende kastanjes.
    Fijn dat het werk in je huis langzaam maar zeker begint te voltooien. En dat het dan allemaal weer naar je zin is en je er weer een tijdje tegen kunt en er dan lekker van kan gaan genieten. Succes nog met de laatste loodjes.

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Josephine,
    Het is 07:10 en ik ben op mijn bureau op het werk, en uw foto's zijn net vernieuwd en inspireerde mij. Ze zijn zo mooi. Gelukkige maandag,
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, wat een harde werkers zijn jullie! Fijn dat het allemaal nu voorspoedig gaat en naar je zin is.
    Als ik naar je foto's kijk, denk ik twee dingen:
    1. Je hebt een geweldige tuin waarin de bloemen bijna volmaakt groeien ...
    2. Je bent een kei van een fotografe ...
    Wat een plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat mooi weer deze bloemen en kastanjes! Het lijkt wel of je een ontzettend grote tuin hebt; wat zal dat toch genieten zijn! De herfst komt al dichterbij dus zet binnenkort je helmpje maar vast op vanwege de kastanjes!

    Prachtige foto's Josephine!

    Nog even een paar deuren en een spiegel schilderen... ha ha!! of het niets is! Fijn dat jullie bijna klaar zijn, een hele prestatie!

    Geniet van je week!!!

    Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi al die bloemenpracht. En een plant die je al zo lang hebt, zal je vast koesteren.
    Fijn dat de kamer zo goed vordert.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's ...fijne week liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine..♥
    Een prachtige♥ bloemenpost♥ weer..je maakt de foto's altijd zo mooi en helder..;))
    En Lotte♥ van je vorige post vind ik ook weer zo leuk♥ gedaan..zo klein als ze is hihi een friemelwerkje♥..
    En blij dat de vloer♥ van jullie er ligt ...ja er komt altijd veel bij kijken maar straks als het weer koud is heerlijk genieten♥ binnen..nu nog heerlijk nagenieten van het zomertje♥..fijne week♥ en heeel veeel liefssssss...ben ook weer drukkie twee van mijn kids♥ die verhuizen poehhh!hihi..;))
    liefss♥ en knuffel Gaby..♥xxxx♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine..♥
    Een prachtige♥ bloemenpost♥ weer..je maakt de foto's altijd zo mooi en helder..;))
    En Lotte♥ van je vorige post vind ik ook weer zo leuk♥ gedaan..zo klein als ze is hihi een friemelwerkje♥..
    En blij dat de vloer♥ van jullie er ligt ...ja er komt altijd veel bij kijken maar straks als het weer koud is heerlijk genieten♥ binnen..nu nog heerlijk nagenieten van het zomertje♥..fijne week♥ en heeel veeel liefssssss...ben ook weer drukkie twee van mijn kids♥ die verhuizen poehhh!hihi..;))
    liefss♥ en knuffel Gaby..♥xxxx♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt!
    Fijn dat de vloer helemaal naar je zin is en het schilderwerk komt ook wel af.
    Geniet nog even van de zomerdagen in de tuin.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Josephine,

    Jij kunt toch ontzettend goed fotograferen meis...
    zo helder en scherp, echt mijn complimenten!

    Ja en wat er dan nog allemaal zo mooie bloeit en groeit
    in jouw droomtuin, tis in 1 woord GEWELDIG!
    Ik zit zo te genieten van al die mooie kleuren...heerlijk!

    Wat zijn jullie hard door gegaan zeg..wel jammer dat je
    alles weer moest aanpassen, dat kost zoveel tijd en energie,
    maar goed als alles straks klaar is, ben je het harde werken
    zo weer vergeten...en kan het grote genieten beginnen...

    Sterkte nog met de laatste loodjes...

    Heel veel liefs,
    MarijkeXXX


    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Josephine, wat een prachtige foto's van al even prachtige bloemenweelde ! Succes met jullie renovatie...
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Witaj Josephine :)
    Dawno mnie u Ciebie nie było ....
    Piekne zdjęcia , kolory , świat marzeń :)
    Buziaki ogromne :-*

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I don’t know how can I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥