woensdag 21 september 2016

Aquarel en Dagpauwoog ***








Vandaag laat ik mijn tweede poging zien om een aquarel te maken. Het moeten er uiteindelijk twee worden die naast elkaar komen te hangen. Met de tweede ben ik net begonnen dus die laat ik een volgende keer zien. De eerste die ik in een vorige post liet zien daar ben ik veel te lang achter elkaar mee bezig geweest waardoor je alles een beetje dicht gaat schilderen. Deze keer ben ik wat geduldiger geweest en heb het tussendoor steeds laten drogen alvorens weer verder te gaan. Het resultaat tot nu toe daar ben ik redelijk tevreden over, op naar de volgende. Vandaag zijn we weer veel in de tuin bezig geweest, het weer is nog steeds fantastisch mooi veel zon en aangename temperaturen. Bij de vlinderstruik knip ik altijd alle uitgebloeide bloemen weg waardoor hij lang blijft nabloeien. Ook de laatste dagen weer veel nieuwe paarse pluimen, en uiteraard vol met vlinders. Kon bij toeval een paar redelijke foto's van de dagpauwoog  maken,
dat was best lastig omdat ze geen seconde stilzitten. Geniet allemaal van het [nog steeds] PRACHTIGE weer ***


16 opmerkingen:

  1. Hallo Josephine,
    De aquarel is prachtig. Het is een schildertechniek Ik heb nog nooit in staat om onder de knie geweest. Ik heb bewondering voor kunstenaars die kan schilderen, maar helaas het is een talent heb ik niet. Ik moet ook zeggen dat ik hou van de kleuren die u koos. Het is prachtig. De vlinder is stunnign en ik hou van je foto's.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve meis,

    Wat een prachtig werk laat je ons hier zien...
    Die kleuren en het onderwerp spreken mij ontzettend aan!
    Wat een liefelijke kleurtjes..en wat knap dat je dit kunt!
    Ben nu al benieuwd naar je volgende werkstuk...

    En ja die bonte vlinder is zo beeldschoon, mooi gefotografeerd
    ook..en die kleur van die bloem van de vlinderstruik is toch
    wonderschoon he meis?

    Ik zit hier achter mijn schermpje te genieten...!

    Liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Wat een prachtig werk dat aquarel. Echt schitterend om te zien. Dat moet ontzettend mooi staan straks met een tweede erbij zo aan je nieuwe muur.
    En ook mooie foto's van die vlinder. Wat een mooi beestje.
    Toevallig heb ik afgelopen wekend ook zo'n vlinder gefotografeerd toen in rond liep in de Beekse Bergen. Ze zijn echt heel mooi met die kleuren.

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig vind ik deze aquarel!! Echt een genot om naar te kijken! Wat ongelooflijk knap dat je dat kunt! Mooi ook de kleuren! Sjonge jonge!

    Dagpauwogen zitten echt zelden stil; je hebt helemaal gelijk. Peter doet al tijden verwoede pogingen om ze te fotograferen, ook in de vlinderstruik! Meer geluk heeft hij bij de schutting waar ze af en toe lijken op te warmen in het zonnetje! Gisteren zat er eentje in de berm langs de Ramsbeek en zowaar, die bleef geduldig zitten dus Peter maakte gauw een foto met zijn telefoon!

    Ja, heerlijk dit weer en dat zonnetje en "ze" hebben ook nog een mooie volgende week voorspeld.

    Ik wens je vast een heel fijn weekend!

    Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige aquarel, Josephine ...
    Heb je ook les gehad?
    Ik vind hem zo mooi; tere bloemetjes en ranke steeltjes ...

    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt echt talent. Wat mooi! Dit is nu iets wat ik helemaal niet kan. Ik kan nog geen huis tekenen.
    Vlinders zijn zo mooi. Helaas zien we nog maar weinig soorten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De vlinder en je schilderij allebei prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige aquarel Josephine! Goede kleuren en het wit erin gelaten, Knap werk! Het is altijd moeilijk wanneer je op moet houden met schilderen, i.v.m. met dicht schilderen en omdat ik weet dat jezelf altijd vind dat het nog niet goed is.
    Erg mooi is de vlinder foto.

    lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is weer heerlijk weer vandaag...genieten....mooi hoor !...fijn weekend liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De aquarel werkjes zien er prachtig uit, Josephine, ik vind de composities en de kleuren wondermooi !
    De vlinders zitten inderdaad geen seconde stil, toch heb je de details mooi kunnen vastleggen !
    Ja, het weer in september is genieten, ook hier, hoop dat het nog even zo blijft ... :-)
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Josephine, je schilderwerk is echt heeeeeel mooi hoor !!
    Het zal prachtig zijn aan je muur.
    Nog even genieten van de mooie nazomer die we dit jaar beleven !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je zou de bloemen zo van je aquarel plukken als ik dit ziet gaat het bij mij ook weer kriebelen om de penselen op te pakken. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your watercolor paintings are so lovely. You should frame them. I've always thought it was such a talent when one could draw or paint. Oh, the butterfly pictures are beautiful. Keep painting, my dear. You did a remarkable job.

    ~Sheri

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine..♥
    Heerlijk om weer blogs♥ te lezen want ben net terug van een leuke relaxed vakantie♥..en oohhh wat een mooie aquarel..
    ja het is niet gemakkelijk want heb heb het (vroeger);)hihi ook een geprobeerd..maar..
    Je hebt het Fantastisch♥ gedaan de kleuren ook geweldig♥..ben ook benieuwd naar de tweede♥ van jou..die zal zeker ook zo mooi zijn..;))
    Hier was ook een mooie nazomer♥ en we genieten nog steeds..het is wel frisser in de nacht brrr..;)
    de avonden worden al langer jammer vind ik dat.. zeker met het mooie weer..mja het is Herfsttime..;)
    je vlinder♥ bloemen zijn prachtig♥ van kleur wauw..!!
    Altijd Genieten♥ hier met je prachtige foto's!!
    Ik wens je een fijn Creatief♥ weekend lieverd♥ en dikke knuf♥ Gaby..♥x♥x♥x♥x♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Josephine,

    Wat mooi! Dat zou ik ook wel willen kunnen. Zo knap dat jij dit kunt!
    Ik heb van alles gemist zie ik. We zijn pas terug van vakantie en bovendien zijn er verschillende dingen op mijn blog die niet meer werken! Snap er niks van.
    Ook mijn linkenlijst was verdwenen. Ik heb er weer een paar toegevoegd. Maar wat een werk om die terug te zoeken.
    Ook die link met kleine fotootjes die altijd onder je blog bericht staat, is verdwenen!
    Niet leuk!

    Zal wel weer in orde komen!

    Fijne Zondag.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Josephine, dat is een tijd geleden hé? ik kijk bijna niet op mijn blog, ik zet wel steeds mijn aquarellen/acryl erop, maar verder doe ik er weinig aan. Maar ik dacht ik kijk weer eens bij Josephine, en zie daar. Wat maak je schitterende aquarellen zeg, ik wist helemaal niet dat je dat ook deed, je bent zo'n bezige Bij, erg mooi. Van te lang op één plek blijven schilderen weet ik alles van, meestal verpest ik hem dan, en begin vrolijk opnieuw. En Paleis het Loo staat bij ons al zolang in de planning, maar nu gaan we snel eens kijken. Geïnspireerd door jou. Nou Josephine lieve groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥