vrijdag 2 december 2016

Winter prikjes ***




Dit vind ik altijd zo mooi in deze tijd van het jaar, alles is kaal zo ook deze krulhazelaar, en dan zie je overal al weer katjes tevoorschijn komen, en vooral nu dat het een aantal dagen geleden zo koud was krijgt alles zo'n mooi rijp randje, puur genieten.



Malisappeltjes op de vensterbank in de keuken, elke keer als ik buiten ben of met Bono aan het wandelen dan kom ik wel weer iets tegen wat naar binnen gaat, de vensterbank ligt dus vol met van alles.


Dit jaar heb ik voor het eerst een Jasmijn gekocht in het voorjaar voor de grote gietijzeren tuinvaas die midden in de tuin staat. Het is bijna niet te geloven hoe rijkelijk deze plant bloeit en ondanks de  vorst van de laatste dagen gaat mijn Jasmijntje triomfantelijk door met bloeien, haha. De ranken zijn meer dan een meter lang. Deze foto heb ik in dichte mist genomen.



Deze Cyclamen zijn ook al zo sterk, het zijn mooie najaarbloeiers voor de tuin en geven  mooi wat kleur nu alles weer in grijstinten veranderd.
Voor iedereen die Sinterklaas gaat vieren wens ik veel gezelligheid toe ***

12 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine,

    Ben jij dat op die laatste foto? Vast wel! Wat een mooie dame! Super leuk om nu een beeld te hebben van je! Erg leuk!

    Was het bij jullie mistig tijdens die vorst? Dan kun je geweldige foto's maken. Die witte rijp doet het zo goed op foto's! Vooral als je dan ook nog zoiets in kleur hebt. Zoals die besjes en appeltjes! Prachtig zijn ze!

    Hier viel het tegen, ik heb wel wat foto's met een heel klein randje kunnen maken.Maar zonder mist krijg je niet zulke mooie vorstelijke randen!!

    Jij hebt nog best veel kleur in je tuin! Mooi om te zien!
    Nog even en het is alweer Kerst. Wat vliegt de tijd toch, niet? Die laatste maand is altijd zo snel om. En dan staat het nieuwe jaar ook al weer klaar!

    Ik wens je een heel mooi weekend.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's! En natuurlijk ook de laatste; dat ben jij toch? Heel mooi hoe je passie hier is vastgelegd.
    Ik denk toch dat ik wat verkeerd doe in mijn tuin, ik heb nog nooit zulke mooie bloeiende planten gehad in dit seizoen!
    Je foto's zijn prachtig bewerkt, wat een sfeervol geheel.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een hele mooie titel Winterprikjes...zo leuk
    bedacht deze titel van je nieuwe mooie post...
    Vind het zo mooi zoals de natuur zich voorbereid
    op de nieuwe seizoenen...Daar zouden wij als mensen
    eens goed naar moeten kijken, dan konden we er
    veel van leren...Vind de foto van de krulhazelaar zo
    mooi, daar het kleine vingertjes zijn, een soort van
    handje...ik weet ik heb een grote fantasie hahaha...
    En ja dan de Jasmijn...deze is werkelijk beeldschoon,
    je weet mijn kleindochtertje is vernoemd naar deze
    prachtige plant...

    Dag lieve meis, wens je alvast een mooi weekend..
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's...op deze donkere zware moeilijke dag....pffffff...liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Josephine. Wat een prachtige foto's van je winter wonderland . De natuur is het hele jaar toch mooi. Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de rijp op de bloemen en blaadjes ook zo mooi, Josephine,
    wij hadden ook hier vriestemperaturen van -7° ...
    Prachtig zijn je foto's, heel speciaal die van de jasmijn in de mist ... zo wondermooi die kleine bloemetjes !

    Betreft de 'volgers', heel vervelend ... als ze geen reactie geven, kan je niet meer zien wie volgt en of ze ook een blog hebben ...

    Nog vergeten te vragen ... een tijdje terug heb ik je een mail gedaan over 'buitenkranen', heb je deze ontvangen ?

    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Kan ik ook echt van genieten!

    Fijn weekend Josephine! Liefs van Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Josephine,
    Wat een prachtige foto's!! Mooi met al die ijsrandjes rond die planten.
    Ontzettend mooi om te zien. En je hebt er een mooie reeks van gemaakt. Jij hebt een fantastische tuin.
    Leuk ook om jouw zo in aktie te zien. Toppie!!

    Lieve groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt al mooie foto's en die heb je nog mooier gemaakt door ze zo te bewerken.
    Ik vind vooral de foto van de jasmijn schitterend.
    In ons vorige huis hadden we er ook een. En die geur, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ieder jaargetij heeft zijn charmes ook de winter zeker deze dagen is het volop genieten!
    groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Josephine, prachtige foto's van deze toch wel koude periode hoor. Ik wens je nog een fijne dag,
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb je weer opgezocht, je staat weer niet in mijn lees lijst, ik begrijp niet hoe dat kan!
    Maar wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt, vooral als het vriest ziet het er prachtig uit buiten maar wel koud!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥