zaterdag 21 januari 2017

Winterse beelden ***







Wat kan de winter toch mooi zijn, heel veel mist, windstil, met af en toe de zon en behoorlijke vorst, dan vind ik de wereld altijd zo prachtig. Als je 's nachts buiten staat, [ jullie denken misschien dan slaap je toch ] maar ik ben een nachtbraker en lig altijd vrij laat pas in mijn bed, alle rijp op de bomen steekt dan zo prachtig af tegen de donkere hemel en dat is puur genieten om te zien. Deze foto's nam ik overdag, de twee Turkse tortelduifjes zitten in de Oostenrijkse den die in de voortuin staat dicht tegen elkaar om een beetje warm te blijven. De boom is zwaar van alle sneeuw en rijp maar binnenin hebben ze een mooi plekje gevonden, ook zit daar nu steeds een uil verscholen. Op dit moment kan ik geen foto's laden op mijn laptop, snap er geen snars van want op een andere laptop lukt het wel, het werkt  dus allemaal nog lang niet zoals het zou moeten en ik blijf geduldig verder puzzelen om alles op te lossen. Geniet allemaal van een mooie nieuwe winterse week ***

11 opmerkingen:

  1. Prachtig lieve Josephine,

    Het ziet er zo mooi uit! Komt door de mist.
    Jammer hier hadden we geen mist, en dan ziet het er meteen heel anders uit! Heel jammer, want voor de foto's is die witte wereld geweldig!
    Maar wie weet, krijgen we dat ook nog een keer te zien! Ik zal in ieder geval klaar staan met mijn toestel!

    Fijn weekend verder.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Zeer mooie foto's!! Prachtig zo met die winterse omstandigheden.
    Grappig ook die twee tortelduifjes daar in je voortuin. Erg mooi!!

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie winterse plaatjes......maarre mag het voorjaar worden please.....ben niet zo'n winter mens......liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was van de week af en toe genieten. Maar een pak sneeuw kwam er helaas niet. Wat zitten die duifjes daar heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was van de week af en toe genieten. Maar een pak sneeuw kwam er helaas niet. Wat zitten die duifjes daar heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige winterse beelden, Josephine, de tortelduifjes zo lief en knus bij elkaar en het engeltje tussen de takken vind ik zo mooi !
    Geen sneeuw meer hier, wel ijskoud !

    Ik zie dat je header een mooi nieuw kleurtje heeft ...
    spijtig dat je geen foto's kan laden,
    misschien kunnen ze helpen waar je de laptop gekocht hebt ...

    Fijne zondag en nieuwe week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi Josephine hoe je dit hebt vastgelegd en jeetje zeg, een uiltje! De duifjes zijn zo lief en van de zomer heb ik er eentje "groot gebracht" en het kwam altijd naast mijn schouder zitten maar, zoals de bedoeling was, is duifje haar eigen weg gegaan. Af en te komt ze nog in de tuin!

    Fijne week en succes met het up-loaden van de foto's!

    Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen lieve Josephine,

    Ohhh...wat laat je ons toch weer wonderschone
    dingen zien...echt prachtig hoor!
    En ik vind die tortelduifjes toch zo gaaf!!! hoe ze zo
    knus tegen elkaar aanzitten met hun dik gevederde lijfjes,
    zo lief!!!
    De eerste foto's vind ik net kunstwerken, zo mooi zoals
    de natuur is..ja daar kan ik door in beroering raken..
    Lieve meis, dank je wel voor het delen van dit moois!
    Tjeetje ben je nog aan het puzzelen, wat akelig dat
    het niet gelijk allemaal lukt, veel succes met puzzelen,
    ik hoop dat je het snel allemaal onder de knie zult krijgen..

    Hele dikke knuffelXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, het is ongekend mooi als de rijp bevroren is. Dat zoiets zomaar ontstaat ... Namaken kunnen we het niet.
    Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine. Jullie daar in het noorden hebben sneeuw en wij hebben alleen maar mist. Je maakte weer de prachtigste foto,s en dat je een nachtbraker was had ik al eens gedacht, haha.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's. Ik ben meer een ochtend mens maar dan is het ook nog prachtig.
    Ik geniet ook erg van dit sprookjesachtige weer,

    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥