maandag 27 februari 2017

Berry en Cherry ***











Dag lieve mensen, alweer een week voorbij, vinden jullie het ook zo snel gaan allemaal? Twee van de vier kleine beertjes die jullie op de foto zien heb ik al eens eerder gemaakt ergens in 2016, ze heten FLORI en MAJORI en de twee nieuwe kleine vriendjes zijn BERRY en CHERRY . Berry heeft allemaal aardbeien op haar vachtje en is ook iets groter dan de andere beertjes. Ze zijn weer gemaakt van stukjes bedrukt katoen/linnen stofjes, de stof rafelt onder je handen weg ook vanwege het kleine formaat natuurlijk maar het is me toch weer gelukt. Het blijft voor mij steeds een uitdaging om kleine schepseltjes te maken. Het is al bijna weer maart, we gaan de goede kant op, de natuur zie je al erg zijn best doen, overal al weer knopjes die steeds dikker en dikker worden. Heerlijk als alles weer tot leven komt, langzaam zie je de zwart/witte wereld van de winter weer langzaam zijn kleuren krijgen en dat is puur genieten. Voor iedereen een fijne nieuwe week gewenst ***


16 opmerkingen:

  1. Wat zijn het toch echte kunstwerkjes, zo klein maarzo mooi!
    Heel fijne nieuwe week, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me vergissen, maar volgens mij houden ze een heerlijk berenfeestje! En als dan straks ook nog het voorjaar losbarst..., zijn ze helemaal niet meer te houden. We kijken er allemaal naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Wat heb je weer fantastische beertjes gemaakt. Geweldig gedaan. En wat een grappige stof zo met die aardbeien. Gelijk ook toepasselijke namen erbij bedacht. Erg leuk.
    Je hebt ze ook ontzettend leuk gefotografeerd zo in dat kinderwagentje. Je moet het telkens maar zo bedenken en ook dat soort spulletjes ervoor hebben. Petje af weer voor je hoor, Super!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ze zijn zo schattig, Josephine !
    En zo leuk hoe je ze op foto gezet hebt ... met prachtige accessoires, de dozen met die mooie blauwe tinten heb ik hier al eens gezien, denk ik ... zijn het echte oude ?
    Hier buien, ook met wat hagel, en heel veel wind ...
    niet te geloven dat het bijna maart is, de tijd vliegt !
    Wens je een fijne en creatieve week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatten. En als ik dan jouw hand zie, merk je pas hoe klein ze zijn.
    Het wagentje is een pronkstuk. Wat heb je de beren weer mooi op de foto gezet.
    Voorlopig is er nog weinig lenteachtig aan met al die regen. Ik verlang naar de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat LEUK zijn ze weer geworden lieve Josephine! Wat een moed om met dat materiaal te werken maar het resultaat mag er zijn! Dat wandelwagentje......... ahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!

    Je hebt weer prachtige foto's gemaakt!
    Ja, de natuur gaat haar gang en alhoewel het hier best stormt vandaag zie ik toch dat de bloembollen in de tuin stug hun kopjes boven de grond laten groeien! Leuk hoor!

    Fijne week verder en liefs van Pink xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine. Wat heb je weer schattige kleine froemeltjes gemaakt. Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt om ze zo klein te maken. Dat kleine poppenwagentje is zo beeldschoon en die dozen, heb je die ook zelf bekleed?
    Heerlijk dat de lente er weer aankomt he. In de tuinen is het al goed te zien.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Josephine,
    Ja, lijkt de tijd om door te vliegen. De kers beren zijn schattig. Jouw vakmanschap is altijd foutloos, maar de stof voegt zo'n mooi gebaar.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liebe Josephine,
    ich liebe deine winzigen kleinen Bären.
    Sie sind so knuddlig anzusehen.Du steckst viel Liebe in deine Geschöpfe und das Strahlen sie aus.
    Hab noch einen schönen Tag,
    deine Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leukers weer en zo ienie mini, knap hoor, en weer mooie foto's,
    lieve groet Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja heerlijk ...lente !!....en puppytijd!!.... 30 maart komt ze.....dus vanaf morgen kan ik zeggen eind van deze maand klinkt goed toch?...ik vind je beertjes geweldig ....zit zomaar thuis ...geveld door de griep vanaf zaterdag zo niks aan.....liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hay meis,

    Ohh...wat een heerlijkheid om die kleine frummeltjes
    zo te zien...en wat zijn ze me daar ontzettend schattig.
    Vind het zo knap van jou hoe je deze lieve wondertjes
    zo van linnen kunt maken..super!!!
    Vind het kleine wagentje er ook zo schattig bij passen..
    kortom het is weer een genot om hier naar te kijken.

    En jaaaaa....nog even en het is LENTE!!
    Ik kan niet wachten....
    Je hebt gelijk ik zag het ook al aan de knopjes, ze worden
    al groter en dikker, de natuur maakt zich langzaam op voor
    een ander jaargetijde...wonderbaarlijk is dit toch he meis?

    Fijne dag vandaag..liefs MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Josepfine,

    Wat een dotjes weer. Knap hoe je dat doet met zulk lastig stofje!! Ik doe het je niet na!
    Het is me veel te moeilijk. Die stoffen willen nooit wat ik wil! Al geef ik niet op als ik er eenmaal aan bezig ben.
    We hebben het Carnaval er weer opzitten.Mijn man is vandaag weer aan het werk gegaan.

    Heerlijk he, als het zonnetje schijnt voelt het al als Lente! Er staat al zoveel mooi's in de tuin en het zoemt al weer!

    Toch de leukste periode van het jaar. Dat gevoel...zalig!!

    Dikke knuffel en tot de volgende keer.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Josephine, je beertjes zijn net juweeltjes, zo mooi en lief !
    Knap werk hoe je ze dan ook nog eens op de foto toont !
    Ik geniet ook met volle teugen van het ontwaken van de natuur hoor..
    nog een fijne week en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Lieve Josephine..♥
    Oooooohhhh wat heb ik veel moeten missen in blogland♥..ik kijk mijn ogen uit ..nadat ik al je posten♥ heb gelezen ..zoveel gemist..mja je begrijpt gelukkig de reden...
    Ik vind Boef♥ zo leuk gemaakt..;)
    Je winterposten zijn ook geweldig..
    Je kruissteek werkjes♥..zo mooi♥ dat je dat erbij doet..;)
    Dan die schattige duiven♥ in jou tuin♥..ja die zitten ook bij mij..;)
    er is zoveel moois♥ te zien bij jou en je prachtige verhalen♥ heb het echt gemist hoor..;(
    Je lieve mooie beertjes♥ Berry en Cherry ♥♥ prachtige foto's weer ..vooral de kleine poppenwagentje ..de dozen..zoveel om te zien..het maakt mij weer blij♥blij♥..
    Ik geniet♥ weer en hoop dat ik vaker weer in blogland♥ al de mooie posten♥ kan kijken..;))))

    Ik bedank je nog voor je Lieve♥ berichten♥ je steun ..
    Het valt niet mee allemaal soms..Ik verheug me op de Lente♥ dat het grijze plaats Maakt voor Kleurtjes♥ in de tuin..in onze harten♥..
    Ik geef je een lieve knuffel♥ en wens je fijn weekend♥ toe..
    Liefssssss Gaby.♥xxxxxxxx♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, wat een lieve kleine beertjes.
      Wat knap gemaakt zo klein en van moeilijke stof ook nog,
      chapeau Josephine!

      lieve groetjes,
      Evelyne

      Verwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥