donderdag 20 april 2017

Tuin kiekjes ***









Vanmiddag heb ik even wat fotootjes genomen in de tuin, het was heerlijk zonnig maar wel behoorlijk koud. Even een vervanging van de Paaspost want dat is inmiddels alweer verledentijd. Mooi wat detail van bloemen die alles weer wat vrolijker maken in de tuin, zo mooi ook de nieuwe uitloop van de kastanjeboom die zo te zien werkelijk vol dikke vette knoppen zit. Toefjes Pinksterbloemen zo'n lieflijk bloempje met zijn zachtroze/lila kleur en dat geeft mij echt een lente gevoel. Veel tulpen staan volop te pronken. De rozen struiken zitten alweer volop kleine knopjes, daar heb ik nog geen foto's van genomen. De oude lantaarn hangt zeker al twintig jaar in de kastanjeboom en krijgt zo'n prachtig uiterlijk nu hij zo in verval raakt. Fijne week verder, ik ga weer verder met mijn tweede borduurwerkje ***


12 opmerkingen:

  1. Het is mij een wonder hoe jij je foto's zo mooi krijgt, terwijl de zon schijnt... Het zijn stuk voor stuk plaatjes!
    Prachtig hoe je de ragfijne details weet te vangen.

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine,
    Wat mooie foto's De bloemen zijn gewoon mooi. Helaas wachten we nog steeds hier op hen ... het groen komt er nauwelijks uit, maar je foto's lieten me lachen en heel gelukkig.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Ik zal het maar plat zeggen, maar ik zit bijna te kwijlen bij je foto's, zo mooi vooral die tulp, gewoon in een lijst doen en je blijft er naar kijken, prachtig,
    Ik wacht op de volgende exemplaren.
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Mooie foto's van al deze prachtige bloemen.
    Leuk afgebeeld zo als echte foto met een kopspeld in het hoekje. Heel grappig en zeer toepasselijk gedaan.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig .....alles doet het ook zo goed......liefs fijne dag verder Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, vooral het blauwe hart van de witte bloem. Je zou er zo aan voorbij lopen. Maar jij wist het mooi vast te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, prachtig je foto's, Josephine !
    En zo'n mooi effect met de kopspeldjes !
    Ik ben helemaal weg van de close up in je 3de foto en de tulpen ...
    WONDERMOOI !
    We hadden afgelopen nacht vorst, de jonge blaadjes van onze okkernotenboom zijn bevroren en ook een deel van de blauwe regen ... zo spijtig :-(
    Weer bijna weekend ... geniet ervan,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Josephine, het is het kasteel van Rijkel ...
    ieder jaar gingen we er naartoe op 'De dag van de kers' ... en brachten dan kersen mee, die waren altijd zo lekker !
    Enkele jaren geleden zijn de oude kersenbomen vernield door stormschade en is de locatie niet meer veilig ...
    Zo spijtig hoe alles er vervallen bijligt ...
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Josephine, het was weer genieten van je prachtige foto's hoor.
    Genieten is het ook in de tuin, nu alles weer in kleur komt...
    nog een fijne dag en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat kan ik toch genieten van je mooie tuinfotos mijn tuintje is daar niks bij maar kan er wel van genieten zeker nu alles weer boven komt veranderd de aarde weer in een groen tapijt.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Olá Josephine!Lindas fotos do seu jardim!Aqui no Brasil é outono.Plantei margaridas mas ainda não brotaram.Adoro tulipas ,mas aqui não é fácil cultiva-las.Seu jardim deve ser maravilhoso!Beijo, bom fim de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige tuinkiekjes....!
    Deze post is me helemaal ontgaan...ik loop
    denk ik een beetje achter...
    Wat groeit en bloeit er al weer veel in jouw tuin meis,
    het is een lieve lust om te zien!
    Dank je wel voor het delen van al dit mooi...

    Heel veel liefs MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥