maandag 19 juni 2017

Charlotte een nieuw klein beertje ***









Dag lieve mensen, er is van de week weer een nieuw klein beertje geboren in huize Josephine. Uit 21 kleine stukjes stof heb ik dit beertje gemaakt, ze heet CHARLOTTE. Ze heeft een klein kuifje op haar bolletje dat staat zo grappig. Van een bedrukte jute stof heb ik een jurkje voor haar gemaakt, deze stevige stof blijft zo mooi wijd uit staan waardoor het een beetje op een ballerina rokje lijkt. Voor een beetje gewicht te geven aan het beertje heb ik haar buikje gevuld met glasgranulaat. Ondanks mijn berenkast al behoorlijk gevuld is blijft er toch altijd wel weer een hoekje te vinden voor dit soort kleine frutseltjes. Fijne zomerse dagen wens ik jullie allemaal ***


12 opmerkingen:

  1. Wat een dotje is Charlotte . Ze lijkt een beetje op een pandabeertje met die mooie oogjes. En weer een nieuw kunstwerkjes in je beerenkast.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine,
    Ze is geweldig! Ik hou van haar gezicht. De stof en de patches die u koos zijn gewoon mooi en maken een heel mooi gezicht. Haar jurk is ook mooi. Je bent zo getalenteerd, niet alleen bij het maken van beren, maar ook om ze in mooie kleding aan te geven.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leukie !!!.....hele fijne week hoor ...liefs ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje. Ze kijkt gewoon lief de wereld in.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine,
    Erg leuk deze nieuwe aanwinst. Je hebt er weer een ontzettend grappig beertje van gemaakt. Zo bijzonder en zo knap hoe je dit in elkaar hebt gezet.
    Je beren kast zal inderdaad wel erg vol staan. Je kunt zo langzamerhand je eigen dierentuintje openen.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een schatje, Josephine, ze kijkt zo pienter uit haar oogjes en ze staat beeldig met het jurkje ... wat een mooie print op het stof !
    Fijn dat Charlotte ook nog een plaatsje krijgt bij de andere lieverds in je berenkast !
    Geniet van een zomerse week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje, en ze kan echt staan! Je hebt haar een mooi jurkje gegeven, maar het harige buikje vind ik ook aandoenlijk om te zien...
    Weet je dat ik pasgeleden in de kringloop een boek heb gekocht over beren maken? Ik wil het eens gaan proberen. Er staan patronen in en een duidelijke werkbeschrijving. Ik moet nu nog op zoek naar een geschikte stof en wil even wachten op iets koeler weer...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh wat leuk Elizabeth dat je een boek over beren maken bij de kringloop tegenkwam. Een goed patroon met uitleg is het halve werk. Ben heel benieuwd wat je gaat maken. En wat de stof betreft kan er eigenlijk heel erg veel. Op de laatste foto van deze post zie je nog een beertje staan, [of beter gezegd zitten]en die heb ik gemaakt van een oud gordijnstofje.

      Succes met de eerste poging, denk dat je eer helemaal verslaafd aan zal raken, het is zo leuk om er mee bezig te zijn.

      Groetjes,
      Josephine

      Verwijderen
    2. Ja, dat 'gordijnstofje' is ook leuk voor een beertje! Maar ik dacht in eerste instantie meer aan zo'n aaibaar stofje..., toch hoeft dat helemaal niet... Ik kom vast binnenkort iets tegen wat geschikt is, en dan ga ik een poging wagen!

      Verwijderen
  8. Hey Josephine, ik vind dit een geweldig beertje, zo lief en mooi !!
    Warme groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Josephine, ik ben helemaal verliefd, wat een schatje...
    dat rokje en kopje, wat een dot!!!!
    gr. Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josepfine,

    Heej, deze post heb ik weer eens gemist!
    Hoe me dat toch telkens weer lukt, dat snap ik ook niet.

    En het is nog wel zo'n schattig beertje. Een echte ballerina! Hoe verzin je het het telkens weer.
    Je hebt er echt talent voor!!

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥