woensdag 26 juli 2017

Bloemengroet ***









Kan het niet laten om steeds weer foto's te nemen van alles dat volop staat te bloeien in de tuin, en gelukkig maar want nu na een een aantal dagen flinke regen ziet het er een stuk minder uit. Bloeien de hortensia's bij jullie ook zo goed dit jaar?  Op 1 van de foto's zien jullie een uil [tje] het is een jong exemplaar en nog een stuk kleiner. Inmiddels wonen er alweer 5 uilen in de kastanjeboom dus dineren onder de boom is nu niet echt verstandig, van de week viel er vlak naast mijn cappuccino een dikke uilenbal haha. Toch zou ik het voor geen goud willen missen, best bijzonder om dat in je tuin van zo dichtbij allemaal te kunnen bewonderen. De gele hoedjes  met spikkeltjes op 1 van de foto's zijn paddestoelen die in de huiskamer tussen een grote plant groeien, ze zien er zo grappig uit. De witte bloempjes zijn mini viooltjes die ik in een klein vaasje heb gezet en de foto heb ik flink ingezoomd. Lief zijn ze hé de trosjes kleine Fairy roosjes, ze blijven maar doorbloeien, deze van de foto hangen in een hangmand ***


8 opmerkingen:

  1. Hallo Josephine,
    Uw tuin is echt vol wonderen. Die bloemen zijn prachtig, en ik zou uren doorbrengen naar de uilen kijken. Het is allemaal heel mooi.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Wat een verhaal weer van die uilen. Het is inderdaad fantastisch om die dieren van zo dichtbij te kunnen zien. Ze hebben dan toch ook een stukje vertrouwen om daar telkens terug te komen. Maar effe een bakkie drinken onder die boom is er dan inderdaad niet meer bij..hihi...!!
    Je bloemen staan ook erg mooi in je tuin. En inderdaad de hortensia's doen het prima dit jaar. Die zwammen zijn ook al mooi zeg. Mooie foto's hoor en geniet maar lekker van de uilen, (ben best een beetje jaloers...hihi..)!!

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooi mooi !!!....liefs fijne zomer van mij x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je toch een beeldschone tuin. Ik kan me voorstellen dat je de hele dag loopt te genieten. Prachtige kleuren en alles bloeit geweldig.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geniet van deze bloemenpracht in je tuin, Josephine !
    De roosjes zien er inderdaad zo lieflijk uit ... en zo'n mooie roze tinten, ook je hortensia !
    De 'Annabelle' bij ons bloeit niet zo uitbundig als vorig jaar, misschien ligt het aan de grote schommelingen in temperatuur in het voorjaar ... en ook hier al meerdere dagen regenbuien.
    Fijn dat je ieder jaar weer de familie 'Uil' kan bewonderen !
    Wens je verder nog een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine,

    Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt! Die uil is een schoonheid. Maar ook je rozen mogen er zijn!
    Wist niet dat er zulke kleine soorten bestonden. Die in een hangmand kunnen.Ze zijn in ieder geval erg mooi!

    Hadden jullie ook zoveel regen? Vreselijk! Ik weet dat het nodig is, maar dit is weer het andere uiterste.
    Gisteren middag gelukkig zon! Heerlijk.

    Fijne Woensdag!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar al dat moois vraagt er ook om ... En van zulke mooie plaatjes krijg ik nooit genoeg! Wat een heerlijkheid moet het toch in jullie tuin zijn.
    Wat een prachtige Keulse potten heb je daar!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Josephine, je maakt prachtige foto's in hoog gezelschap....!
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥