zaterdag 19 augustus 2017

Kant borduurwerk o.a ***









In mijn vorige post  schreef ik dat ik aan het borduren ben en dat het niet zo naar mijn zin gaat. Een tijd geleden heb ik eens een erg mooi boek gekocht, "Dentelles Galons & Rubans" van Anne van Damme, daarin staat allerlei fraaie borduurpatronen, o.a kant borduren en dat wilde ik graag eens proberen. Hiervoor heb ik 16 draads linnen gebruikt en dat was denk ik niet zo slim. Op 16 draads is het mooiste om met 1 draadje te borduren maar daar ik dikker [2 draads] en dunner [1 draads] wit voor het kant effect ging gebruiken werd het resultaat niet naar mijn zin. Heb het wel afgemaakt, en een poging gedaan om om het lapje heen een open randje te maken, dat had ik nog nooit gedaan en is ook niet zo geweldig geslaagd, haha. Het is eigenlijk een soort freubel lapje geworden, aldoende leert men zeggen ze, en zo is het ook. Inmiddels ben ik met een nieuw borduurwerkje bezig, een A, B, C met allerlei leuke patroontjes daar tussen. Kwam dit mooie patroontje tegen op een Franse site waar je het gratis kan downloaden en het werkt heel leuk om steeds weer een tafereeltje te borduren. Met mijn leesbril kan ik het overdag en vooral als ik buiten zit nog prima zien maar voor binnen heb ik een loep gekocht, je ziet hem op de laatste foto, eentje die je om je nek hangt en dat werkt prima, ik begin echt kippig te worden. Inmiddels ben ik al een stuk verder met mijn blauwe borduurwerkje en ben bijna niet te stoppen, mijn vrije uurtjes worden dus goed besteed ***


12 opmerkingen:

  1. Ja, 16 draads is wel erg fijn! Maar absoluut heel mooi...
    Ik ben helemaal wèg van kant borduren en heb dit hoog op m'n lijstje staan, maar eerst vakje per week maar eens zien af te maken.
    Dat blauw vind ik heel geslaagd, welke nummers gebruik je? Iets van 930 ofzo?
    Enne.., ik begrijp dat het erg verslavend werkt...

    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Elizabeth, de donkere kleur is DMC 930
      en de lichte kleur is DMC 926, het staat bij elkaar inderdaad heel erg mooi.

      Fijn weekend verder,
      Groetjes Josephine

      Verwijderen
  2. Hihihihihi...ja we worden ouder....heel fijn weekend lieve Josephine ❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Wat een priechel werk is dat zeg. Maar werkelijk prachtig wat je weer gemaakt hebt. Ik vind het knap hoor hoe je dat allemaal zo voor elkaar krijgt.
    En dat je daar een loep voor hebt aangeschaft is toch fijn. Want als je het niet goed meer ziet in de avonduren, is dat best vervelend en kin je je hobby in die uren niet meer doen. ik kan zelf inmiddels ook niet meer zonder leesbril. Het geeft niet dat we ouder worden, maar pfff....hihi...!!
    Overigens je creaties ook weer mooi gefotografeerd.

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je nieuwe boek ziet er heel interessant uit, Josephine, ik vind je kant borduurwerkjes wel geslaagd, prachtige patroontjes !
    Wat een mooie tint blauw en super leuke patroontjes voor je A,B,C werkje ... kan me inbeelden dat het verslavend werkt met zo'n prachtig resultaat !
    Wens je een fijn ... en creatief weekend !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op de foto ziet het er toch prachtig uit. Mooie kleuren bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine,

    Nou het ziet er toch prima uit! Mooi dat open randje, hoezo niet goed gelukt. Dat is in ieder geval niet te zien. Zelf zit je er natuurlijk met je neus bovenop. Even afstand nemen en dan nog eens bekijken. Dat hele fijne kantje er langs is ook zo mooi!
    Ik zet een werkstukje vaak ergens neer, zodat ik er nog eens af en toe naar kan kijken. Dan zie je beter of het wel naar je zin is.

    Fijne Zondag.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, Josephine, je bent niet in de war :-)
    De foto van de ranonkels is van 21 maart ...
    Ze zijn zo delicaat, al vrij snel waren sommige stengels geknakt, heb de bloemhoofdjes dan in een schaal met water gelegd.
    Ik vond deze foto perfect voor de opdracht 'abstract water'
    Spijtig dat de tijd van ranonkels niet langer duurt ...
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Josephine,
    Ik bewonder je talent voor borduurwerk echt. Zelfs projecten waar je niet mee bent, zijn erg mooi.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Josephine,
    Beertje Chester heb ik al een hele tijd en is gemaakt door Ria Derooij, ze is ondertussen al lang geleden gestopt met beren maken.
    We gingen vroeger regelmatig naar de internationale beurs in Ahoy Rotterdam, haar stand was altijd prachtig aangekleed, de nieuwe-oude beren samen met vintage accessoires.
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine♡♡♡
    Oohhh wat borduur je mooi zeg..ik heb vroeger heeeeel wat geborduurd ..tafelkleden tot wand kleden geloof me als jong meisje was ik het gelukkigste met naald en draad haha..nog steeds hihi..
    vind het onwijs knap van je ..en ja de oogjes hebben beetje hulp nodig met fe loep ook vermoeiend. ..toch heel mooi en genieten van je borduur werkjes!!
    Liefssss en fijne week xxxxxGabyxxxx♡♥♡

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine♡♡♡
    prachtig deze borduurwerkjes ..vooral zo klein een priegelwerk!
    Heel knap gedaan....vroeger als jong meisj borduurde ik sl tafelkleden wandkleden. ..ik heb ze nog haha ..ik ben met naald en draad heel Happy en nog steeds..ja de oogjes hebben hulp nodig met een loep heb ik zelf ook hihi..het was weer Genieten lieverd..liefs en Fijne week xxxxGabyxxx♡♥♡

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥