donderdag 19 oktober 2017

Van alles wat ***















Ondanks het overal goed te zien is dat het herfst is sta ik er toch van te kijken hoeveel er nog in bloei staat in de tuin. Een aantal rozen hebben nog steeds bloemen en de roos Schneewittchen  bloeit dit jaar al voor de derde keer, het is een prachtige soort roos. Van de week heb ik twee heerlijke hartige taarten gebakken. Ook heb ik een aantal pogingen gedaan om  een lamp van papier te maken zoiets als in mijn vorige post. Tsja *** hoe begin je aan zoiets, bij mijn eerste poging heb ik van ijzerdraad een soort geraamte gemaakt, eigenlijk niet hoog genoeg naar mijn idee maar ga er wel mee verder. Eerst maar een tweede poging wagen, heb toen een ballon opgeblazen [een rode] [maakt niets uit natuurlijk maar op de foto zie je de kleur zo mooi doorschemeren] heb de ballon klem gezet in de bankschroef en heb toen met behangplaksel er gekreukeld papier omheen geplakt. Inmiddels is de ballon verwijderd en ben ik druk doende om een elegante dame te ontwerpen. Je kan niet echt doorwerken jammer genoeg omdat het tussendoor steeds moet drogen, wordt vervolgd dus. Er borrelen ondertussen al weer nieuwe ideetjes en of het ooit iets gaat worden is ook voor mij nog een verrassing, haha, maar het ermee bezig zijn geeft al veel plezier. Jullie zien ook een borduurtje in wording en nog een aantal tuinfoto's van de oktobertuin. En Bono moest natuurlijk ook even op de kiek met zijn zomerkapsel, het begint alweer een beetje te groeien, het is wel heel handig met trimmen want knoopjes in zijn vacht kom ik nu nauwelijks tegen ***


13 opmerkingen:

  1. Goedemorgen lieverd,

    Ja geweldig he dat alles nog zo fijn blijf doorbloeien, het is werkelijk een lieve lust om te zien meis...mooie foto's ook!Wat is het toch genieten he?

    Jouw hartige taart ziet er zo lekker uit, wauw...het is dat mijn computertje geen smaaksensoren hebben, het water loopt me gewoon in de mond hahaha...deze zijn goed gelukt!

    En dan jouw nieuwe project, dat vind ik zo zo super tof van jou hoe je alles uit probeert, en het niet opgeeft, het wordt nu al super mooi!!! Ik ben zo reuzebenieuwd hoe dit project tot een eind komt!

    Je borduurseltje is van grote schoonheid, zowel qua vorm als kleur, ja hier ben ik ook echt weg van...ooit hoop ik ook het geduld en tijd te krijgen om eens iets te gaan borduren...het is prachtig!

    En als lest best....die kleine rakker van een Bono, wat een lekker bezien is het toch met zijn stoere zomerkapseltje...dikke kus voor jouw jochieXX

    Dag lieverd...fijn weekend...liefsXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine,

    Wat goed van jou, dat je toch begonnen bent aan die lamp van papier! Ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat. Ja, het moet natuurlijk tussendoor telkens drogen. En om daar op te gaan zitten wachten...
    Ik herken het bij mezelf, dan liever een ander projektje tussen door! Zou ik ook doen!
    Wat hebben we een heerlijke week achter de rug. Geweldig met al die zon. Al regent het nu op dit moment wel, maar dat gaat ook weer over!
    Genieten is het nog in jou tuin! Dat zal wel blijven tot aan de vorst, lijkt mij!

    Bono is een schatje, leuk hoe hij om kijkt!

    Ik wens jou een heel mooi weekend toe.

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Wat leuk dat je begonnen bent met proberen om zo'n lampje te maken. Lijkt me best lastig om zo'n bolling te krijgen.

    Ik heb net mijn vrouw even om raad gevraagd, want zij is ook altijd bezig met diverse creaties en zit ook in het designteam van Joycrafts. Zij had het over "Hard Sealer" dit moet je dan aan beide zijde van het papier of stof aanbrengen. Het is te koop bij Joycrafts en waarschijnlijk ook bij de Action.

    http://www.joycrafts.nl/products/display/4542

    Ik heb ook een link van mijn vrouw d'r blog bijgedaan waarin zij met dat spul gewerkt heeft.
    http://creaastrid.blogspot.nl/2017/06/love-birds.html

    Verder ook hele mooie foto's uit je tuin. Je hebt ook flink wat kastanjes. Grappig ook om Bono zo op de foto te zien. Wat een koppie!! Ennuhh... een smakelijke taart. Krijg meteen lekkere trek..hihi...!!
    Veel succes met je lampje!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh Marco wat lief dat je zoveel moeite hebt gedaan
      om mij te helpen met dit project, ik heb het gezien
      op het blog van Astrid dat die Hard Sealer inderdaad
      het materiaal goed hard maakt. Zij maakt overigens schitterende kaarten!!!

      Achteraf blijkt dat ik zelf nog een textiellijm heb staan, van de Action inderdaad, en ook nog een pot
      decoupage lijm en vernis dat je kan gebruiken om
      alles goed hard en waterdicht te maken.


      Nogmaals heel erg bedankt,

      en een heel fijn weekend gewenst,

      Lieve groetjes,
      Josephine

      Verwijderen
  4. Hallo josephine,
    Ik denk dat de lamp op een zeer goede start is. Ga ermee door. Welke mooie foto's heb je geplaatst? Ik ben het er mee eens dat de bloemen geweldig zijn, maar ik geniet van de leeves die hun kleuren veranderen.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben zeer benieuwd hoe de lampekap gaat worden hier bloeien de ranonkels voor de 2de keer dit jaar.
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmmmm...je hartige taart ziet er lekker uit zeg.....jammie...achhhh wat een knapperd is Bono....liefs fijn weekend van mij....❤️X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou...als die lamp bij jou niet lukt...dan lukt het bij niemand, ben zeer nieuwsgierig;-)
    Bij mij in de tuin bloeit de campanula zeer uit bundig, tussen de herfst kleuren is dat mooi,
    fijn weekend, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je tuin is zeker nog mooi! Maar die wordt ook met heel veel zorg omringd, denk ik. Prachtig al die bloeiers...
    En het is je gewoon gelukt om zo'n kapje te maken! En je zult vast nog niet tevreden zijn :) en en nog verbeterpunten zien :) maar het komt goed!
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    PS borduurweer hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je tuin ziet er nog prachtig uit, Josephine, fijn dat vele bloemen nog doorbloeien !
    Oh, die hartige taart ziet er heerlijk uit, daar zou ik wel een stukje van willen proeven ... :-)
    Ben benieuwd hoe de papieren lamp met dame eruit gaat zien, leuk hoe je de foto's weergeeft met de polaroid frames !
    Zo schattig hoe Bono achterom kijkt, wat een lieverd !
    Heel fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellig blogje. Zo,n lamp is toch nog een hele klus zie ik maar jou lukt het beslist wel. :)) Wat heb je toch een prachtige tuin. En je hartige taarten, die maak ik ook regelmatig , heb dezelfde schalen. Lekker he.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Josephine, je project zal zeker wel goed komen hoor, daar ben ik zeker van !
    Prachtige rozen heb je in je mooie tuin !
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥