zaterdag 13 januari 2018

Borduurwerkje voltooid ***






Het is inmiddels alweer 12 januari, het lijkt wel alsof ik niet op gang kan komen in 2018, de tijd vliegt voorbij gewoon. Mijn letterlapje is wel voltooid alleen moet ik nog even een passend lijstje kopen, heb genoeg lijstjes liggen maar naar mijn idee niet de juiste voor dit werkje. Al de figuurtjes van planten, dieren en mensen doet me denken dat het ontworpen is door iemand die landelijk woonde en alles om zich heen heeft geborduurd. Vind het heel lieflijke figuurtjes, heb er wel het een en ander aan veranderd, iets weggelaten en weer iets anders toegevoegd. De maat is 19 x 19 cm. Het zijn 26 letters, 21 figuurtjes en 4 hoekstukken met randen. Het stapeltje stofjes die jullie zien op één van de foto's zien  daar ga ik weer een beestje van maken, vertel nog niet wat het gaat worden en / of het gaat lukken ? ? ? wordt vervolgd.  Van de week kocht ik bij de Action, twee leuke boekjes, eentje over handlettering voor gevorderden [op de foto te zien] en een boek over Illustraties met uitleg en oefeningen, lijkt me heel leuk om daar eens mee bezig te gaan ***


14 opmerkingen:

  1. Wat heb je weer een schitterende mini merklap geborduurd zo te zien kom jij januari wel door.
    Het weer werk ook niet mee een beetje meer zon daar krijg je energie van.
    Ben benieuwd wat voor schattig beestje het weer gaat worden. Fijn weekend groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig klein borduurtje. Een merklapje in het klein . En ik wacht weer op het volgende moois.
    Ik kan ook maar niet op gang komen. Heb nog niks quilterigs gedaan. Zit maar te hangen. Het zonnetje moet inderdaad maar gauw weer gaan schijnen, ik word dat donkere weer zo beu.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Mooi dat werkje met die letters. Knap hoor dat gepriechel..hihi...!! Mooie foto's heb je er ook van gemaakt.
    Lekker om dit soort dingetjes te doen met het koudere weer.

    Lieve groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi lieve Josephine,
    wat heb je een mooi borduurwerkje gemaakt. Ik vind het zo lief met al de figuurtjes en letters. En ook ben ik heel benieuwd wat je met de lapjes gaat doen. Mijn tiroler borduurwerk was overigens 52cm bij 32cm groot. En wat heb je een leuke boekjes gekocht bij de Action. Heel leuk om daar mee te oefenen, ik hou ook zo van 'met de hand'schrijven. Heb nog steeds een ouderwetse (zeggen ze) agenda in mijn tas. Vind ik veel leuker dan op mijn telefoon. Wens je een heerlijk weekend, tot gauw.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het jaar is pas begonnen en ook ik heb het gevoel dat de tijd weer zo snel gaat ...
    Prachtig borduurwerkje, Josephine !
    De stofjes zien er leuk uit, ben benieuwd welk diertje je gaat creëren :-)
    En met die creatieve boekjes weet jij wel raad mee !
    Na een lange periode van donker, grijs weer kwam hier namiddag de zon tevoorschijn, heerlijk !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine,

    Wat leuk, je bent weer op stoom!!
    Het is wel een mooi lapje geworden hoor, als die figuurtjes.Wat zijn het eigenlijk voor kleuren. Grijstinten?
    Wat grappig dat jij van tevoren al die spullen kiest. Ik doe dat pas als ik bezig ben. Ik heb het weleens anders gedaan, maar dan lukte het niet en koos ik uiteindelijk toch voor iets anders!
    Ieder werkt op zijn manier, en dat is ook prima, toch?

    Fijne Zondag!

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden hoor.....fijne week enne geniet liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Josephine,
    De stiksels kwamen er prachtig uit. Ik hou van het lettertype van de letters en de kleuren die je hebt gebruikt zijn prachtig. Wat een prachtig werk van naaldkunst. Ik kan niet wachten om je volgende wezen te zien ... de stoffen op de foto zijn gewoon ebautiful.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, het is een prachtig lapje geworden! En je hebt precies de mooiste tinten blauw gebruikt. Ik snap dat je het ook passend wil afwerken.
    En die boekjes vind ik natuurlijk ook leuk! Lekker mee beginnen, het is zo ontspannend om te doen...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief lapje is het Josephine!Lieve kleurtjes en met het juiste lijstje zeker een plaatje!

    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou...je bent niet de enigste die niet op gang kan komen, hier nog 1. Als de dag om is denk ik, wat heb ik nou allemaal gedaan...maar het gaat best wel goed komen hoor, straks weer de heerlijke lentezon, die doet wonderen.
    Prachtig borduur werkje!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine..💗
    Ten eerste een dikke geluks knuffel voor het nieuwe jaar en bedankt je voor het kijk plezier van afgelopen creatieve jaar op jou mooie posten!😊 ...ja de tijd vliegt..

    Wat een mooi je borduurlap heb je gemaakt..vooral het begin van de twee uilen..dat zegt wel iets over jou waar ze in jou mooie tuin leven..

    Het stofje is ook.mooi ben benieuwd welk beestje het word...

    En de letters schrijven dat vind mijn kleindochter ook mooi vooral ook inkleuren van die boeken..weer eens wat anders..ze heeft goede punten op haar rapport ben er trots op..😊

    Lieverd ik kom hopelijk ook snel met een nieuwe post..het gaat nog op en neer..wens je alle liefs en fijne creatieve week..liefs Gaby..♡x♡x♡x♡💗

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Spijtig van die vervelende griep, Josephine, daar kan je erg ziek en ellendig van zijn :-(
    Zorg goed voor jezelf, hoop dat je snel weer beter bent !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥