dinsdag 13 februari 2018

Beertjes Doris en Puck ***












Het blijft zo leuk om steeds weer een nieuw beertje te vervaardigen, regelmatig ontwerp ik een nieuw patroontje maar gebruik ook vaak een bestaand patroon, bij het gebruik van verschillende soorten stof worden het steeds weer totaal andere beertjes. Deze keer heb ik Doris, [ de grootste van de kleintjes ] en Puck gemaakt. Puck is een speelgoed beertje voor Doris. Jaja ... we blijven gewoon lekker fantaseren hoor, haha. Dat kleine beertje is kleiner dan mijn duim en de armpjes en het hoofdje heb ik wel beweegbaar gemaakt. Doris is gemaakt van een matte langharige mohair, en de kleine van een simpel pluche stofje. Ook staat er nog een aquarel op de foto, het is de helft van een tweeluik die ik geschilderd heb in 1998, 20 jaar geleden waar blijft de tijd. Vanwege de kleuren vond ik het mooi bij de beertjes passen, het is gewoon een fantasie creatie. De berenkast begint nu echt uit te puilen, ik denk dat ik er maar een etage in ga bouwen. Geniet van een fijne week ***


11 opmerkingen:

  1. Oh, weer zulke schattige beertjes gemaakt, Josephine, ze passen zo mooi samen !
    Leuk op foto gezet, de sepia versies vind ik ook heel mooi !
    Ja, het wordt een grote beren familie ... ik heb hier ook voor van alles en nog wat plaats tekort :-)
    Heel koud hier, wat zon, hagelbuien en in het weekend wat sneeuw gehad ...
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine,
    Je creaties blijven me steeds betoveren en posten. Ze is gewoon mooi en ik hou van haar mini-teddybeer. Je laat me altijd lachen met je geweldige artwork.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stofje voor de grootste beer, en wat mooi gemaakt, super hoor!, groetjes hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine. Doris en Puck, wat een lieverdjes weer. Ik kan maar niet begrijpen dat je beertjes kan maken zo klein als je duim en die nog beweegbaar zijn ook. Onvoorstelbaar ingenieus.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine,
    Wat ontzettend leuk!! Fantastisch deze beertjes. Grappig ook dat je je eigen fantasie er zo op los laat en er zelfs leuke en er ook nog toepasselijke namen erbij verzint. Super!!
    Leuk ook hoe je ze weer hebt gefotografeerd.
    Je hebt inderdaad al een aardige verzameling denk ik zo,...een eigen beren bos.

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onbegrijpelijk dat je het allemaal zo klein voor elkaar krijgt!
    Je hebt dit echt helemaal in je vingers...
    Ik vind ze heel lief om te zien! En wat een prachtige foto's maakte je weer. Altijd een feestje om naar te kijken!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat schattig en zo klein !!!..liefs fijn weekend van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig om ze in deze mooie oud blauwe kleur te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi lieverd,
    heb hier nog helemaal niet kunnen reageren, lag zo ziek in mijn bedje. Het gaat nu gelukkig weer iets beter en heb weer wat energie om iets te doen hoewel het zweet me af en toe uitbreekt bij de minst geringe inspanning. Maar wat zijn Doris en Puck een schattige beertjes.En wat is Puck klein...ongelofelijk hoe je dit kleintje gemaakt hebt, zo knap. Heerlijk om hier weer even te kunnen genieten en je beertjes familie te zien groeien.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Josephine, wat zijn ze weer schattig en mooi gemaakt hoor !!
    Je inspiratie is ook onuitputtelijk denk ik, spijtig dat ik nog steeds niet met mijn hobby kan bezig zijn, eerst moet ik een ziekte overwinnen, maar je geeft me wel zin hoor !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine,

    Wat zijn dit een schatjes geworden zeg! Echt mooi! Je hebt het wel in de vingers.
    Ik weet uit ervaring dat zulke kleine beertjes heel erg moeilijk te maken zijn.

    Zal ik je nu dan maar een fijne Woensdag wensen?
    Voor mij is het niet belangrijk welke dag van de week het is. Ik mag iedere dag leuke dingen doen!! Heerlijk, ik geniet er nog steeds van!!

    Liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥