maandag 16 april 2018

Fantasie borduren ***









Het grijze stofje dat ik heb gebruikt voor deze borduurwerkjes is van een oude broek, toe ik hem weg wilde gooien dacht ik mmmm daar kan ik nog wel iets mee. Deze keer zijn het twee speldenkussentjes geworden, heb daar echt een zwak voor en inmiddels is het al een hele verzameling geworden. Het zijn eigenlijk fantasie borduurwerkjes, geen patroontjes gebruik ik er voor. Gewoon
beginnen en zien wat het gaat worden, best heel leuk om zo te werken vind ik. De twee grotere werkjes heb ik al eens eerder gemaakt ook van hetzelfde grijze stofje. Wat is het genieten hé met dit heerlijke weer, we zijn volop bezig in de tuin en je ziet het bijna groeien allemaal. We hebben net alle terrassen schoongespoten en ik ben druk bezig ben de hardhout meubelen op te frissen. Eerst alles met zachte zeep boenen en nu alles in de hardhout olie zetten. Deze meubels staat al bijna 25 jaar
zomer en winter buiten en zien er nog prachtig uit. Fijne week allemaal ***


11 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine,

    Dat is een tijdje geleden. Ik wou even laten weten dat ik weer terug ben in Blogland.
    Het hoe of wat staat op mijn nieuwe blog. Ik ga je weer volgen hoor! Ik wens je een fijne dag! Juliette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Wat een leuke creaties heb je weer gemaakt. Mooi die geborduurde kussentje.
    En wat een geweldig beestje op wielen. Kan zo achter mijn goederentrein gekoppeld worden...hihi...!! Je weet het ook telkens weer leuk te fotograferen. Echt leuk!!
    Geniet maar lekker van je mooie schone tuin, want het wordt een prima weertje komende dagen.

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Josephine,
    Dit borduurwerk is prachtig. je compositie van vormen is altijd mooi en je gebruikt het oppervlak heel goed. Hoe mooi.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk....maar dan straks lekker genieten....leuk dat borduurwerk ...liefs fijne week van mij x 💜

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nooit iets te snel weg gooien dus... En speldenkussentjes kun je toch nooit teveel hebben joh, ze zijn zo leuk om mee te decoreren en ook om cadeau te geven!
    Ik vind dit vrij borduren erg leuk, het lijkt soms wel oud kant... heerlijk om je fantasie zo te laten gaan. En je ziet gewoon dat je er plezier in hebt gehad.
    Fijne zondag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieve Josephine,
    wat zijn deze speldenkussentjes leuk geworden zeg, en dat van een oud kledingstuk. Zo zie je maar dat je altijd nog iets leuks kan maken van een oude broek :)
    En wat is het genieten nu hè, hoop dat je al helemaal klaar bent met de klusjes in je tuin en dat je lekker in het zonnetje kan zitten. Wij proberen dat ook hoewel er afgelopen weken weer veel verdrietig nieuws is geweest voor lieve mensen om ons heen. Maar helaas hoort dat ook bij het leven...
    Lieverd, geniet van deze mooie zondag.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie speldenkussens! Leuk om zo vrij te borduren en zien wat eruit komt! Ik vind ze echt prachtig geworden de draad ligt er zo mooi bovenop en dan dat wit op het grijs, echt super. Als de meubels weer een opknapbeurt hebben gehad en het weer werkt mee wordt het vast weer genieten!

    lieve groetjes Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O,ja vergeet ik te zeggen dat het konijntje op wieltjes ook zo leuk is!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie borduurwerkjes, Josephine, ik zit naar al de prachtige details van de bloemmotieven te kijken,
    echt zo mooi !
    En dat schattig konijntje past er heel goed bij !
    Wij zijn ook veel bezig geweest in de tuin en buiten ...
    en genoten van het 'zomerse weer' :-)
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig, je bent er nog! groetjes Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Josephine, mooi die kussentjes hoor!
    Ja, als de lente er is, heb je steeds even werk om er dan met volle teugen van te genieten....
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥