maandag 2 juli 2018

Boetseer probeersels ***










We staan allemaal een beetje op de zomer stand lijkt het wel, het is ook heerlijk weer en geeft gewoon een vakantie gevoel. Ben druk bezig met het uitproberen van handen, voeten en koppen van klei te maken, best heel moeilijk om het mooi te krijgen. Het werken met polymeerklei is met deze warmte bijna onmogelijk, het smelt bijna als chocolade in je handen. Ben ook op zoek naar een soort klei waar beter mee te werken is. Hier laat ik wat eerste  pogingen zien. Ook laat ik nog wat kiekjes van planten in de tuin zien. Alles staat volop in bloei zoal bij iedereen natuurlijk, alleen zo jammer dat de hortensia's door deze enorme hitte gewoon verbranden. Geniet allemaal volop van dit heerlijke weer, ***


10 opmerkingen:

  1. Het is toch aardig gelukt volgens mij. Ik zou het je niet nadoen. Kan nog niet eens een gezicht tekenen.
    Ja, van de hortensia's zullen we snel af zijn dit jaar. Hier staan ze ook prachtig. We hebben wel een heel vroege zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Wat een mooie foto's van al je prachtige bloemen in de tuin.
    Er is zon volop momenteel dus kun je er lekker van genieten.
    Je hortensia's staan er ook schitterend bij.
    Grappig al die probeerseltjes van die koppies en handjes. Maar het is denk ik inderdaad een beetje te warm om dit nu te doen.

    Ik moet wel eerlijk zeggen, dat mijn eerste indruk was toen ik die eerste foto's zag dat je misschien een poppetje op de grond had laten vallen..hihi..?! Al die losse hoofdjes en handjes...hihi..!! Dat zou toch zonde zijn. Maar gelukkig was dat niet het geval.

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met fimo werken is bij dit weer bijna niet te doen, in een koele kamer zitten maar je handen zijn warm, dus de fimo ook.
    Prachtige foto's van je tuin, alles is nu op zijn mooist,

    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me niet gemakkelijk die hoofdjes en handjes, Josephine, maar het lukt toch al goed zo te zien !
    Grappig hoe je het op foto gezet hebt ...
    Prachtig de bloemen in je tuin ... ja, en veel te droog met dit weer, spijtig van de hortensia, de Annabelle bij ons doet het nog redelijk goed.
    Geniet van een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar je popjes zullen nog mooier, gevoeliger en kwetsbaarder gaan worden.. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Josephine, het zal zeker in orde komen met je popjes hoor, dit is al een goede start !
    Wil je een tip : als de klei een beetje te zacht wordt, zet je werk dan even in de koelkast, dan is het makkelijker werken daarna....veel succes!
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh wat een geweldige TIP Simonne, dat ik daar
      zelf niet aan gedacht heb, maar dit ga ik zeker doen,
      Bedankt!!!!!

      Verwijderen
  7. Ziet er al geweldig uit zo hoor.....ben heel benieuwd weer....tja we genieten van de plantjes en het buiten zijn heerlijk...zit nu nog buiten zo fijn...liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Josephine,

    Ze zien er al heel goed uit hoor! Knap gedaan. En met die tip van Simone zal het vast nog beter gaan!
    Mooie tuinfoto's weer. Ik ren heen en weer met paraplu's om over de Hortensias te zetten. Niet alleen voor het mooie, maar anders kan ik in de Herfst helemaal geen kransen maken! Dat zou jammer zijn!
    Heerlijk he, die zomer. Wij wonen gewoon buiten!!

    Heel fijn weekend, liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je probeersels zijn anders heel goed gelukt, ik ben benieuwd naar het eind resultaat. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥