woensdag 18 juli 2018

Zomerse bloemengroet ***










Genieten jullie ook zo van deze prachtige zomerse omstandigheden, eigenlijk heb ik een beetje het gevoel dat ik in het buitenland woon, alleen mis ik dan wel de bergen maar die fantaseer ik er wel bij. op één van de foto's zie je twee kleihoofdjes van luchtdrogende klei gemaakt, moet ze nog beschilderen maar kom er gewoon niet aan toe, en eentje moet nog oren krijgen. Inmiddels heb ik heel veel klei probeersels gemaakt. Kleine, dikke, dunne schele, jemineetje wat is het moeilijk om iets fatsoenlijks in elkaar te zetten. Ik bewaar ze wel allemaal en stop  ze in een doosje, een doosje mislukkelingen, hahaha. Een bloemengroet voor jullie met een aantal details uit de tuin. De knolbegonia's doen het zo prachtig, altijd weer een feest dat je uit zo'n onooglijk klein  knolletje na verloop van tijd zo'n bloemenweelde tevoorschijn ziet komen, sommige bloemen zijn wel 10 cm. doorsnee. Elk jaar worden de knollen groter en groter en hoef je op een gegeven moment maar 1 knol in een pot zetten om zo'n giga plant te krijgen. Vorig jaar heb ik de knollen van een aantal soorten weggegooid omdat ze niet meer zo rijk bloeide, niet vreemd want ze waren al 20 jaar oud. Echt de moeite waard om te proberen. Geniet allemaal volop en CARPE DIEM ***


8 opmerkingen:

  1. Prachtig je foto's en die knolbegonia is prachtig. Ik ga volgend jaar zeker ook eens een knol in de grond stoppen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een bloemengroet is altijd goed...
    In het doosje zitten echt geen mislukkingen hoor!
    Het zijn gewoon wijze lessen. @@@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is deze zomer zo ontzettend genieten! Een enkele dag soms iets te warm voor mij, maar voor de rest is het subliem...
    Je hebt weer hele mooie foto's gemaakt van de tuinplanten, zo helder en scherp en ik kan ze bijna ruiken en voelen!
    Wij kijken vaak naar de wolkenrand aan de horizon en fantaseren dan dit bergen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Prachtige foto's laat je weer zien. Schitterend al deze bloemen. Die staan er mooi bij.
    De hortensia's vind ik ook altijd erg mooi. Voorlopig nog steeds mooi weer dus geniet er maar lekker van. Knutselen kun je straks weer met wat minder weer, want dat zal ongetwijfeld komen in ons landje.

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor je bloemenpracht !....we genieten zo van het mooie weer echt heerlijk!....hele dag buiten wat wil een mens nog meer ..we hebben lekker vakantie....dus ...fijne geniet zomer.....en succes met je gezichtjes....liefs Ria x ☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig die begonia's. Vroeger kreeg ik ze altijd van mijn schoonvader. Nu heb ik ze nooit meer. Maar als ik ze bij jou zie, ga ik daar toch eens goed over nadenken. Prachtige kleur ook.
    En jou 'mislukte' hoofden worden vast nog mooie poppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je foto's zijn prachtig!
    En dank voor je berichtje op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, de bloemen in je tuin zien er prachtig uit, Josephine !
    Hier beginnen sommige planten toch wel last te krijgen van de langdurige hitte ... voor morgen wordt hier 37° voorspeld :-O
    Grappig je 'doosje mislukkelingen', maar deze op de foto vind
    ik wel leuk !
    Geniet van deze mooie zomerdagen,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥