maandag 20 augustus 2018

De Reuzen van Royal de Luxe***













Zoals jullie  vast allemaal weten is Leeuwarden dit jaar de culturele hoofdstad van Europa. Dit 3 daags spektakel [17, 18 en 19 aug.] is georganiseerd door artistiek leider Jean-Luc Courcoult uit Bretagne, en heeft Leeuwarden ruim 3 miljoen euro gekost. Wij zijn de 1e dag, vrijdag 17 augustus dit alles in Leeuwarden gaan bewonderen, Werkelijk ongelooflijk wat je te zien krijgt en het is enorme prestatie om alle poppen in beweging te krijgen. Er deden drie poppen mee,  Een duiker van 11 meter hoog en drie ton zwaar, hij loopt 2 km. per uur. Het kleine reuzen meisje is 5,5 meter hoog, 800 kilo zwaar en loopt 2 , 5 km. per uur, en dan nog de hond Xolo van 3 meter hoog en deze hond loopt 4 , 5 km. per uur. Alles door mankracht in beweging gebracht, per pop zijn wel 40 personen nodig om de pop te laten lopen en allerlei bewegingen te laten maken en dat was hard werken en geweldig om te zien. De poppen gaan ook slapen, en worden gedoucht en weer aangekleed. De hond plast ook zo links en rechts de menigte in. Je weet gewoon niet wat je ziet zo mooi alles werkt. Wij hebben een onvergetelijke dag gehad . Deze vrijdag zijn er zo ongeveer 80.000 bezoekers geweest, erg druk maar we hebben toch een heleboel foto's kunnen nemen waarvan ik er hier een aantal laat zien, Fijne week allemaal ***


13 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor de lieve woorden in mijn post. Wat indruk wekkend en mooi om zo iets mee te maken.
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Josephine,
    Wat een prachtige foto's. Ik moet een onvergetelijke gebeurtenis zijn geweest. De reuzenpoppen zijn zo mooi gemaakt. Wat een geluk heb je ze te zien.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Wat een gaaf evenement is dit. Echt fantastisch al deze grote poppen. Indrukwekkend ook dat daar zoveel mensen bij nodig zijn om zo'n pop dan ook echt te laten lopen. Super.
    Je foto's zijn ook erg mooi Josephine en geven een mooi overzicht van alles wat er te zien was.
    Je weet je foto's ook altijd mooi te voorzien van een prachtig kader.
    Ik had er een tijdje geleden al iets over gelezen in de Kampioen van de ANWB, maar ik heb deze data's helaas over het hoofd gezien. Want wat is dit leuk en dit had ik ook best in het echt willen zien. Maar gelukkig kan ik zo toch nog een beetje mee genieten.
    Ben ooit ook naar die musical War horse geweest, daar moesten de mensen ook die gemaakte paarden laten bewegen. Was echt super!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja leuk he ...zag het op tv...geweldig...mooie foto’s heb je gemaakt.....liefs Ria x ☀️☀️☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fantastische dag zal je gehad hebben. Schitterend die lopende poppen. Een groot feest. Ik heb er helaas niks van meegekregen. Drukke tijden . Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een reuze grote reuzen. Geweldig mooi. Wat er toch al gedaan wordt om de mensen te vermaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag al het nodige beeldmateriaal over de reuzen voorbij komen maar jouw foto's zíjn wel heel bijzonder. Ik vind ze geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt prachtig om te zien'Lijkt me in het echt een bijzondere ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Josephine, dit zijn echt fantastische foto's van een heel bijzonder evenement !Het is bewonderingswaardig wat men allemaal kan hé.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooie foto's. Zelf in het Zeeuwse stonden ze in de picture,heel mooi en indrukwekkend. Is een hele mooie dag geweest! groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine..��dankjewel voor je lieve complimentjes op mijn blogpost..wat is het lang geleden en zoveel posten ..vooral deze dat is geweldig die reuze poppen..ik zag stukje op tv en vanmiddag toevallig ook op tv..geweldig hé dat het kan en bestaat...je hebt ook veel gemaakt nieuwe popjes zo leuk en zoveel posten !!!..Ja alles met de phone doen is echt niet te doen voor mij ..ben blij als ik weer een laptop heb!!..denk zeker aan jou liefs�� en dikke knuffels en pootje Dionne ...xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WOW what a spectacular event, and amazing beautiful dolls. Your photos are great.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kijk mijn ogen uit ...! 'k Had er wel iets van mee gekregen, maar zulke duidelijke foto's had ik nog niet gezien. Je bent er echt supergoed in!
    Wat zijn die poppen gaaf gemaakt. Inspiratie voor een volgend project van je?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥