dinsdag 20 november 2018

Herfstbladeren en bessen ***










Tot afgelopen zaterdag zaten er nog steeds 8 uilen in de kastanjeboom die toch al wat dunner was geworden de laatste weken, maar door de vorst van zaterdag op zondag was in één nacht de boom helemaal kaal. Er stond weinig wind en het leek wel of het als een dikke plak naar beneden was gevallen. Inmiddels zijn al 9 vuilniszakken opgeruimd maar er ligt nog veel meer. De uilen zijn natuurlijk ook meteen verdwenen want de boom is nu veel te transparant voor deze nachtdieren. En ohhh, de bonte hulst staan zo prachtig te pronken met zijn trossen rode bessen, het is werkelijk een lust voor het oog, dit jaargetij heeft toch heel veel charme met al die prachtige verkleuringen van de natuur. Geniet van al dat moois om je heen ***


10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's die uilen geweldig. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verbaas me steeds over je schitterende foto's... allemaal zo helder en scherp! Hoe doe je dat toch? Heb je een heel speciaal fototoestel of een bijzondere lens?
    Tjonge, die uil van zo dichtbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine,

    Wat zijn ze toch mooi, die uilen!Je boft maar, en ze blijven ook nog eens stilzitten!! Wat de eekhoorns hier niet doen!!
    Prachtig hoor!
    En je foto's trouwens ook! Daar kan ik nog heel wat van leren!

    De Herfst is idd heel erg mooi, met al die geweldige kleuren overal! Dat is heel erg genieten. Dat doe ik ook iedere dag, tijdens mijn dagelijkse wandelroute! Natuurlijk wissel ik ook af en toe af!
    Vandaag ga ik lunchen met onze oudste kleinzoon. En later op de dag komt onze kleindochter. Ze blijft hier eten. Dus eens bedenken wat ik ga koken.

    Geniet van je dag!

    Liefs Thea♥
    Heb een

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Daar heb je aardig wat bladeren van gehad. Dan begrijp ik ook dat die uilen daar een mooi plekje hebben gevonden in die boom.
    Je hebt ook hele mooie foto's van deze prachtige uilen kunnen maken. Wat een prachtvogels zijn dat. Het is toch iets bijzonders om ze zo ieder jaar weer in je eigen tuin te zien en dan nog wel 8 stuks. Leuk hoor.
    Voorlopig zullen ze wel even gevlogen zijn, nu ze hun beschutte plekje kwijt zijn.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig die uilen, en bladeren liggen er genoeg, net een container vol opgeraapt, maar het is genieten met al die mooie kleuren.
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's. Wat zijn die uilen toch mooi. Ze lijken dwars door je heen te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja...nou ...ik vind de winter maar niks hoor brrrrrr.....mooie foto’s hoor....hele fijne avond liefs Ria x 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi wat de herfst ons biedt volgens mij kunnen we dit jaar wel extra lang genieten.
    Fijn weekend Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Josephine, kleurrijk is de herfst wel maar aan de andere kant vind ik het altijd triestig als de bladeren van de bomen zijn...
    Prachtige foto's van die uilen, precies alsof ze echt poseren voor je camera !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Josephine,
    De uilen zijn gewoon zo mooi. Het is jammer dat ze weg zijn. Je foto's zijn altijd zo goed gedaan en mooi gecomponeerd.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥