zondag 12 april 2015

Een Poezelige post ***









Miauw, MIAUWwwwwwwwwww vandaag ben ik in een poezelige stemming, hahaha. Vorige week kwam ik dit schattige borduurpatroontje tegen en ik was op slag verliefd,  ben meteen aan de slag gegaan. Dit keer heb ik geborduurd met twee draadjes en weer op 14 draads linnen. Het is alweer  een speldenkussentje geworden en net zoals "Pink" in een vorige post al schreef, daar heb je er nooit genoeg van. In het schoentje van het borduurtje zie je ook speldjes, lief hé. Opeens dacht ik dan kan ik weleens foto's maken met wat poesjes uit mijn verzameling. Het zijn een aantal zeer oude exemplaren en een aantal die ik toch al zo'n 40 jaar in mijn bezit heb, de gele hoge is een spaarpot. Ook zien jullie een foto met twee [echte] poezen die ik lang geleden heb gehad. Het waren een Cyperse en een Perzische poes. Beide hadden namen van godinnen. De Cyperse
heette Iduna, Godin van de eeuwige jeugd, en de Perzische heette Vesta, Godin van het huiselijk geluk. Beide poesjes zijn Twintig jaar geworden. Verder zijn we al dagen weer flink in de tuin bezig geweest, het weer was hier op wat winderigheid na echt heel zonnig en aangenaam. Heb vanmiddag weer wat close-ups genomen van wat er al allemaal weer in bloei staat, de natuur doet enorm zijn best, maar dat laat ik jullie in een volgende post zien. Heerlijk ook al dat vogel gefladder om je heen. Wij hebben zo'n zestien soorten in de tuin en het grappige is dat ondanks onze viervoeter Bono regelmatig luidkeels van zich laat horen de vogels hem blijkbaar al kennen want ze trekken zich er niets van aan, lieve mensen GENIET***


13 opmerkingen:

  1. Ojaaaaa dat schattige borduurtje staat ook nog op mijn to-do lijstje.
    Ik vind het zo`n schattig tafereeltje..en heb het ook al een poosje opgeslagen staan.
    Maar het is soms zo moeilijk kiezen...wat nu eerst? er zijn zoveel leuke dingen nog te maken.
    En inderdaad we kunnen niet genoeg speldenkussentjes hebben toch?
    Ik vind het schattig geworden.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh,wat leuk allemaal maarja ben ook een kattenfan ,maar super leuk ook het blauwe kussentje!Groetjes,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Josephine, ik vind je kussentje erg mooi en fijn gemaakt !
    En wat een schattige poezen verzameling, zoiets kan me steeds bekoren hoor !
    nog een fijne week,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Josephine! mooi borduurwerkje! doet me denken aan vroeger : ))))) Leuk dat je dat patroontje vond en ik vind het blauw ook zo mooi! Je WEET toch dat ik ook nog ergens een borduurrol heb liggen hè? Ha Ha! zitten al 20 steekjes op denk ik! of het er ooit meer worden? nah......!

    Je beelden zijn zo mooi; de kleine die omdraait is mijn favoriet!

    De tuin, ja, ook hier begint het allemaal uit te lopen en de abrikoos heeft al gebloeid - zoals gewoonlijk kwam er een rukwind voorbij maar er zitten nog dingetjes dus wie weet!

    Wat heb je veel vogelsoorten in de tuin! Hier zijn het er toch wel minder al doet echtgenoot zijn best om ze hier te krijgen. Wel een sperwer zo nu en dan (die ziet dit volgens mij als een soort snack-bar). De merel zoekt wormpjes dus we denken dat er al jonkjes zijn! 's Morgens zingt hij het hoogste lied (of je wil of niet!)

    Geniet van je week en het mooie weer dat er aan komt!!!

    Ik kijk al weer uit naar je volgende creatie!

    Liefsssssssss!!! Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een schattig borduurwerkje, Josephine, een mooi idee om het samen met je prachtige poezenbeeldjes te fotograferen ...
    Fijn te horen dat je ook ooit echte poezen had, 20 jaar ... dat is toch wel heel oud !
    En zo'n mooie quote om mee te eindigen ...
    Geniet van het prachtige lenteweer,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad geniet....de ene dag meer dan de andere....maar we doen ons best...liefs fijne week van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine.
    Wat schattig al je katjes. Laat ik nou denken dat jij van de honden was, hihi. Zo.n lief borduurtje weer, je hebt de smaak te pakken he.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeee ik was nog niet uitgepraat en was mijn praatje al vertrokken. Je maakt dat ik eigenlijk ook wel weer eens wil borduren. Moet eerst al die quilts afmaken en ik heb nog zoveel lapjes, hihi. Maar ook nog zoveel borduurtjes..... Nou ja ik weet alleen dat ik nog heel oud moet worden wil ik alles klaar hebben, hihi.
    Lieffie, ik ga zo slapen, ik ben bekaf.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enig borduurwerkje. Zo knap van je, maar ook je gevoel voor fotografie. Samen op de foto met al je poezenkinderen. Ik ben zelf ook gek op katten, wij hebben ze altijd gehad, en sinds 3 jaar hebben we een zwerfkat in huis. Dank je wel voor je lieve reactie op mijn log. Met Pasen waren wij in ons vakantiehuisje en ik was aan het zoeken naar het boekje toen we onverwacht visite kregen. En ik weet het het is heel erg maar ik ben het toen glad vergeten. Maar over 2weken gaan we weer en dan ga ik verder met zoeken.
    Nog een fijne week, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Buongiorno cara amica, sono felice di leggere del tuo umore felice e della tua Primavera arrivata!
    anche io in questi giorni sto lavorando molto nel mio giardino...il sole splende, ed è così bello lavorare con le piante e i fiori!
    ma quanto sono belli i gatti della tua collezione....e i tuoi ricami dimostrano che sei VERAMENTE BRAVA!!!!
    un bacio forte forte, così felice di scriverti!
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi lieve Josephine,
    wat een heerlijke poezelige post! Vind je borduurtje weer zooo schattig en wat heb je deze beeldjes al lang in je bezit, stuk voor stuk schatten dus. En dan de foto van de echte katten, zo lief met elkaar en wel heel bijzondere namen. Ook hier word heerlijk van de tuin genoten, een beetje werken maar vooral genieten van de lente. De magnolia is nu op zijn mooist en de hortensia's krijgen steeds meer blad. Alleen het gras....zucht....daar zijn we nog wel even mee bezig, het is nu net een mos tapijtje.
    Fijne zonnige week, liefs Ingridx.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je een mooie combi op de foto gezet, heel mooi, gr. Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Josephine. .♡
    Oohh wat weer een prachtige♡post ..weer eens wat anders dan beertjes♡ al vind ik die ook leuk♥ hoor..je hebt een mooie poezen vezameling vooral die met opgeheven pootje is liefff en schattig♡ om te zien..dan je borduursel ♥ geweldig hè die kruissteekjes ben er nu ook mee bezig in sprookjesland♡..ja dat blijft nog even een verassing ♡ om naar uit te kijken..;-)
    Ik heb je een mailtje gestuurd!!
    Buiten is het zomers zonnig♡ en ga zo met een haakwerk buiten genieten♡..jij ook fijne zonnige♡ dag lieverd ♡..liefsssssss ♥Gaby.xxxxxxx..;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥