zaterdag 4 april 2015

Happy Easter ***








Heerlijk dat we nu met de Pasen aangenaam weer mogen verwachten, dat geeft alles toch een extra dimensie. Van de week heb ik een klein paashaasje geborduurd, je komt toch in de stemming als je overal alle versieringen langs ziet komen. Het is een klein speldenkussentje geworden, simpel maar toch lieflijk. De foto's met het zilveren lijstje, dat lijstje is van mijn moeder geweest. ik kwam bij al haar spulletjes nog veel meer  mooie lijstjes tegen en ik ga op mijn gemak eens bedenken wat ik daar precies mee ga doen. Ook de glasstaafjes die op de foto staan, met bovenaan kleine vogeltjes, bolletjes en gedraaide bloemblaadjes zijn van mijn moeder geweest en heb ik zelf als kind altijd erg mooi gevonden. Het zijn staafje om wat lekkers aan te prikken, kaas mer gember bijvoorbeeld, en deze staafje stonden met verjaardagen ook altijd op tafel vol geprikt met lekkernijen. Wat zijn ze schattig hé. Lieve mensen, bedankt voor de altijd lieve reactie's die ik op mijn posten krijg van jullie en geniet allemaal van veel gezelligheid met de Paasdagen ***


11 opmerkingen:

  1. Oh josephine die staafjes had mijn moeder ook , ineens komen er dan zoveel herinneringen boven. Wat leuk om ze weer te zien. En je paashaasje zo schattig. Volgens mij heb ik nog een klein boekje waar kleine borduurpatroontjes in staan. Als ik het kan vinden en je hebt belangstelling dan stuur ik het naar je op.
    Ik wil je nog bedanken voor je lieve berichtje en je een heel fijn weekend toewensen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo lief, het paashaasje.
    De glazen staafjes herinner ik nog van vroeger bij mijn moeder thuis, leuk he...

    Wens je fijne paasdagen.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. How sweet and tender is this post dear Josephine! Your bunny embroided in the pincushion is a little treasure. I've never seen before glass sticks like yours, they are so special and precious as they come from your mum.
    Enjoy a sunny Easter with your beloved ones!
    Happy Easter!
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve post Josephine met allemaal dierbare herinneringen aan je moeder. De lijstjes zijn zoooo mooi en ook de glazen staafjes, ik zag ze nog niet eerder. Ook je geborduurde paashaasje is een schatje en ook in een prachtige kleur geborduurd. Lieve Josephine, ik wens je heel fijne paasdagen en wil je ook bedanken voor je altijd zo lieve reakties op mijn blog. Je lieve woorden toveren altijd een glimlach op mijn gezicht.
    Liefs, Ingridxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor jullie ook fijne Paasdagen lieve Josephine. Die glazen stokjes herinner ik me ook nog van vroeger, zo lief. En je haasje is een schatje.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi allemaal Josephine! Je maakt vast iets heel moois ook met de lijstjes!
    Je borduurwerkje is zo lief! en weer een speldenkussentje! Je kunt er nooit genoeg hebben toch?!
    Mooier weer voor de Pasen, ik geloof er nog niet helemaal in, het is erg koud hier maar..............we hebben hoop! Kunnen altijd nog naar het Paasvuur gaan om op te warmen, morgen.

    Fijne Paasdagen voor jullie, en liefs van ons!!! xxxxxxxxxxx Pink en Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie paassfeer hier, Josephine !
    De glasstaafjes zijn prachtig en ik hou van zilveren lijstjes ... ik heb ze op brocante en rommelmarkten gezien en de hele oude zijn best duur ...
    En die lieve Bono ... zo schattig de foto op het eitje !
    Ik wens je fijne Paasdagen,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Josephine

    Wat maak je toch een mooie lieve borduursels en knuffels.
    En je blog vind ik ook erg mooi, met foto's.
    Fijne paas dagen.

    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. .....come sempre....sei così meravigliosamente romantica.....un abbraccio
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohh Josephine ♡..wat heb je prachtige♡ foto's ♡gemaakt op deze post♡..en het konijntje ♡wat je geborduurd hebt prachtig!!!..nu snel verder lezen naar je volgende post hihi..;-) XxX

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥