zaterdag 10 december 2016

Balou, een klassiek beertje ***










Dag lieve mensen, een aantal jaren geleden kocht ik een aantal kleine lapjes stof op een berenbeurs waaronder ook deze Helmbold mohair. Al vaak heb ik het in mijn handen gehad maar wist steeds niet wat ik ervan zou maken. Opeens van de week bedacht ik dat dit stofje wel geschikt kan zijn om er een klassiek beertje van te maken, een beetje de look van beertjes uit mijn jeugd zo rond de jaren 50. het neusje heb ik er primitief opgenaaid en ook het gat in de vacht op zijn buikje, [ door slijtage natuurlijk, haha ] is slordig bij elkaar genaaid zoals een meisje van een jaar of zes zou doen. Deze lieverd heet BALOU en  hij kijkt zeer verbaasd uit zijn oogjes, waarschijnlijk omdat hij er anders uit ziet dan de meeste beertjes in mijn inmiddels uitpuilende berenkast. Oké Balou, je mag voorlopig even op de tafel beneden blijven zitten om een beetje te wennen aan je nieuwe huisje. Geniet allemaal van de heerlijke temperaturen ***


12 opmerkingen:

  1. Hoi Josephine,
    Wat een grappig beertje. Onzettend leuk.
    Knap hoe je dat telkens weer in elkaar weet te freubelen. Zo zie je maar wat je met oude stofjes kunt doen.
    Kijk zo krijgt dit beertje toch weer een nieuw tweede leven...hihi..!!

    Lieve groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, dit is me er eentje! Ik vind hem helemaal geweldig, top en super! Kijk hem nu toch eens de wereld in kijken!!!
    Heerlijk beertje! Gelukkig mag hij even wennen in de huiskamer!

    Mooi gedaan kanjer!

    Fijn weekend! Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine,

    Hij is idd heel anders dan je andere beertjes. Maar niet minder leuk!

    Heb je deze ook weer zelf getekend?

    Hij kijkt heel erg verbaasd, alsof hij wil zeggen wat gebeurd me nu toch! Hihihi...hij voelt zich vast erg snel prettig bij je!
    Daar twijfel ik geen moment aan.

    Ik wens je een heel fijn weekend verder. Hier regent het intussen! Maar geen probleem, ik ben aan het knutselen en manlief is in de garage met hout bezig!
    Dus we krijgen de tijd wel om!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het eerste dat me opvalt is dat hij verrassend eigenwijs de wereld in kijkt! En hij zit zo statig... alsof hij van adel is en geweldige familiegeschiedenis heeft. Knap dat je zo'n uitdrukking op het snuitje weet te brengen.
    Kostelijk dat plekje op z'n buik!

    Fijn weekend en groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve meis,

    Wat een heerlijke kleine spruit is deze Balou..
    En de foto's vind ik zo superleuk!
    Het stofje is echt heel erg mooi, en mooi van
    kleur...
    Het kroontje op zijn berenkopje maakt hem
    wel heel koninklijk..en deftig, het past precies
    bij hem..
    En dan dat kleine ieniemienie beertje vind ik
    zo snoezig...heerlijk zo'n klein ding...

    Wens je nog een hele fijne zondag meis,
    liefs..MarijkeX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leukkie met zijn versleten buik.....hihihihihi....liefs van mij x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had gisterochtend in mijn lijst gekeken en zag geen nieuwe post, nu kijk ik weer en daar ben je!
    Wat is Balou een lief en knuffelig beertje, die stop je toch niet in de kast, daar moet mee geknuffelt en gespeeld worden.
    Ik heb ook wel eens beren gemaakt maar zoals jij ze maakt, geweldig!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liebe Josephine,
    dein Bärchen bringt den Zauber von vergangenen Tage mit sich.
    Er hat wahrlich sein Krönchen verdient. Und du auch, er ist dir allerliebst gelungen.
    Hab einen schönen Adventssonntag.
    Alles Liebe,
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieverdje is Balou, Josephine, hij kijkt inderdaad verbaasd maar ook wat nieuwsgierig vind ik !
    Mooi deze mohair, dat heb je goed gekozen !
    Prachtig op foto gezet met nostalgische spulletjes ...
    en met het kroontje ... super !

    Betreft de kerstkaarten, die kreeg ik inderdaad toen toegestuurd en heb ze al die tijd bewaard :-)
    De haakjes voor de kerstballen kocht ik zeker zo'n 25 jaar terug.
    Fijne avond en nieuwe week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een grappig verbaast kijkende Balou1 zo'n leuk koppie!
    Wat zal jou kast een schatkamer zijn met al die mooie beertjes. Ben er best benieuwd naar!

    Fijne week Josephine.
    Liefs,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooch lieverd, je staat al superlang in mijn bloglijst. Ik denk dat je wat verder naar beneden moet scrollen en dan zul je zien dat je absoluut één van mijn favorieten bent :) :) En wat is balou ook weer een schattig beertje, je krijgt zo een hele verzameling lieverdjes bij elkaar. Lieve Josephine, ik wens je een heerlijke decembermaand en alvast een geweldig 2017. Ik weet nog niet hoe het volgend jaar gaat met mijn blog maar ik weet nu al dat ik je enorm zal missen. Dankjewel voor je trouwe reacties op mijn blog en de vele lieve woorden, ze waren hartverwarmend.
    Liefs en een dikke knuffel, Ingridxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi beertje. Ik hou erg van die oude look.
    Dit is er eentje om in de vitrine kast te zetten en dat kroontje staat hem geweldig,
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥