zaterdag 17 december 2016

Origami Kerst freubels ***














Het leek me wel leuk om eens te proberen wat kerst decoratie's te maken met de techniek van de Japanse papiervouwkunst Origami. Natuurlijk ben ik nog maar een vouw amateurtje want het is best heel ingewikkeld. Maar wat kerst ornamentjes om te beginnen leek me wel haalbaar. Alle vouwranden die echt heel scherp moeten zijn maak ik met een antieke verzilverde brievenopener die ooit van mijn grootmoeder is geweest en later van mij ouders. Als klein meisje gebruikte ik deze briefopener vaak, op 1 van de foto's zie je hem liggen op een schaal met Kerstballen. Het klinkt misschien een beetje gek maar hier mee bezig te zijn geeft spannende ontdekkingen, er is echt heel veel mogelijk met deze papiervouwkunst en ben ook van plan om binnenkort iets met een hoge moeilijksheidsgraad te gaan maken, nou ja proberen dan, haha. Voor nu heb ik een aantal sterren gemaakt en allerlei soorten pegels die je eventueel ook als hangers kan gebruiken als je er een lusje aan vastmaakt met bijvoorbeeld wat kraaltjes of kwastjes. Bij mij liggen ze in een grote schaal met kerstversieringen. Voor het raam heb ik een glazenbak gevuld met Cotton balls met lichtjes erin, die geven erg mooi en zacht licht. En hoe vinden jullie mijn gietijzeren Kertsboomstandaard ook deze is van mijn grootmoeder geweest, mooi hé, ***


11 opmerkingen:

  1. Je hebt er iets moois van gemaakt. Het lijkt me echt niet zo eenvoudig om zoiets te maken. Het staat zo leuk in die schaal.
    Mooi zulke herinneringen.
    Ik ben benieuwd of jo ons nog meer maaksels laat zien. Het zal vast wel, want jij geeft het niet zo snel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Leuke creaties van dat mooie papier.
    Jij weet telkens weer nieuwe dingetjes te maken. Erg leuk.
    En vanuit mijn fotografie oog heb je het ook weer op een mooie manier weten te fotograferen.

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi gemaakt, Josephine.
    Als dit je eerste Origami freubels zijn, ben ik toch echt benieuwd naar wat komen gaat, schitterend!
    Zo fijn met al die prachtige herinneringen erbij en natuurlijk weer super op de foto gezet.

    Wens je een heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine,

    Best een kunst dat vouwwerk!Het ziet er al heel goed uit. Als dit je eerste werkje is,dan beloofd het nog wat!

    Ik heb er het geduld niet voor. Ik heb vroeger wel eens wat gevouwen, in de tijd van de theezakjes. Maar nee, niks voor mij!
    Ik doe liever wat anders.
    Mooi zijn ze, die oude spulletjes. En zeker als ze al heel lang in je familie zijn. Goed bewaren. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen!

    Ik wens je nog een mooi weekend verder.
    Hier miezert het al bijna de hele middag1 Echt de donkere dagen voor Kerstmis!!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. aha...! Je gaat een moeilijkheidsgraadje hoger! Zover ben ik nooit gekomen! (verder zeg ik maar niets daarover!)

    Mooi gemaakt Josephine en zo grappig met tweekleurig papier. Je briefopener vind ik geweldig en ook je kerstboomstandaard is prachtig! Mooie herinneringen heb je er aan!
    Verrassende post Josephine! Maar ik zei het vast al eens: je zit vol verrassingen!

    Geniet van de rest van het weekend!

    Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, ik noem je geen amateur hoor .. Het ziet er supermooi uit! En ik denk dat je iemand bent die blijft proberen en doorzetten en dat je daar heel ver mee komt. Wat een prachtige gedecoreerde schalen heb je nu, helemaal in sfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk weer.....knap hoor...fijne zondag liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wunderschön!!
    Mein Ältester liebt Origami. Ich muss ihm deine schönen Creationen unbedingt zeigen.
    Wünsche dir einen schönen vierten Adventssonntag,
    alles Liebe,
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat een prachtige kerstwerkjes heb je gemaakt, Josephine !
    Zo samen met de kerstballen in een grote schaal ... supermooi !
    Ik heb eens origami lovebirds gemaakt, heel fijn om te doen :-)
    Mooi de gietijzeren standaard en ook de briefopener is heel speciaal ... fijne herinneringen aan je grootmoeder !
    Bijna Kerst ...
    Geniet nog van de zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent wel iets verder dan amateur, ik vind het echt kunst!
    Prachtige sterren heb je gevouwen en ook zo mooi gefotograveerd.
    De boomstandaard vind ik ook heel mooi.
    Geniet van de fijne kerstsfeer in huis.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine,

    Meis ik wat een beeldschone Kerstornamentjes
    heb je gevouwen...Tjeetje dat jij dit kunt,
    Dat vind ik zo ontzettend knap!
    Die sterren zijn zo prachtig, en het papier
    is ook zo mooi! Volgens mij moet je daar best
    ook wel stevig papier voor gebruiken toch?
    Leuk ook met die pompoentjes die je erbij gebruikt..

    Die Kerstboomstandaard van je oma is me daar
    toch beeldschoon, echt een plaatje...wat fijn dat
    dit pronkstukje bewaard is gebleven.

    Meisje ik wens je een heel fijn en prachtig Kerstfeest,
    heerlijk genieten en op naar het nieuwe jaar...

    Heel veel liefs MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥