dinsdag 30 januari 2018

Fantasie Uil ***









Nou lieve mensen dat duurde even voor dat er weer een post kwam, volgens mij heb ik, [en vooral hoop ik] zo ongeveer alle griepvirussen gehad, pfff gelukkig begin ik me nu weer een beetje mens te voelen. De lapjes die ik in mijn vorige post liet zien daar heb ik deze fantasie uil van gemaakt, ik wilde eens een ander beestje maken en daar er elk jaar hier bij ons een heleboel uilen wonen in de oude kastanje dacht ik dat ik daar maar eens mee aan de slag moest gaan. En wat was het leuk om er mee bezig te zijn. Eerst heb ik een patroon ontworpen en daarna met de lapjes op een primitieve manier dit uiltje in elkaar gezet. Gewoon wat grof de steekjes gemaakt en al doende ontstaat er dan iets. De poten heb ik van dun ijzerdraad gemaakt en omwoelt met dunne stripjes papier. Weet nu al dat er nog meer uiltjes gaan komen, eerst maar eens een paar nieuwe patroontjes ontwerpen en de volgende krijgt in ieder geval een draaibare kop dan krijgt de uil meer uitdrukking. Fijne week allemaal ***




11 opmerkingen:

  1. O,o wat ben je toch creatief Josephine! Wat een prachtig uiltje! Gewoon fantastisch! Leuk dat het naar meer smaakt, want nu ben ik natuurlijk benieuwd naar het volgende uiltje. leuk om het kopje draaiend te maken, want dat kan een echt uiltje ook!!
    Ik heb ook met het griep virus mee gedaan en ben ook weer wat opgeknapt. Lekker met mijn lapjes in de weer, nadat ik klaar ben op ons bouwterrein, Ha,ha.

    Succes met je volgende creatie.
    lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n creatief idee, Josephine, met de verschillende lapjes is het een prachtige uil geworden !
    En ik vind dat deze ook echt de houding van een uil heeft !
    Ik hoop dat de griep hier voorbijgaat ...
    Fijn dat je al veel beter bent !
    Geniet van de week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O lieverd, wat naar dat je zo ziek bent geweest. Gelukkig voel je je weer wat beter en hopelijk blijft het griepvirus nu ver weg van je huisje. Gelukkig heeft hier nog niemand de griep en ik hoop ook dat dat zo blijft want het carnaval is al over anderhalve week en dat wil niemand missen.

    Je uiltje is een prachtig kunstwerkje geworden. Wat knap dat je zelf het patroon kan tekenen en ik snap dat er nog wel een paar bijgemaakt gaan worden. Deze is in ieder geval supermooi geworden. Ik kijk uit naar je volgende berichtje en naar je nieuwe creaties.

    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Dat is wel balen dat je zolang de griep hebt gehad. Je ontkomt er haast niet aan momenteel.
    Zelf lag ik 2e kerstdag ziek in bed, ook gezellig hoor..hihi..!!
    Maar gelukkig gaat het al weer beter met je. Je hebt een fantastisch uiltje gemaakt. Prachtig zeg. Lijkt wel een ransuiltje. Zo ontzettend leuk ook en bijzonder knap. Jij weet van alles wel iets leuks in elkaar te freubelen. Deze uil kan zo bij zijn soortgenootjes in je tuin.

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je weer beter bent, vervelend zo'n griep want je blijft soms een tijd kwakkelen.
    Maar je creativiteit heeft er niet onder geleden :-)
    Wat een leuk uil, ik denk dat er gewoon een uilen familie bij je komt wonen, maak een leuke boom haha, van papier mache of lapjes......
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig ben je weer beter! Het heerst enorm hè..
    Wat een creatieve geest heb je toch.. geweldig die uil!
    Hoe kom je er op? Je hebt het materiaal zo gaaf gebruikt... kan er naar blijven kijken!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een knappert ben je toch. Nou weer een fantasievolle uil gemaakt, zo leuk weer.
    Wat een ellende toch die griep. Ik eet al jaren honingmosterd op brood en gember in mijn thee en dat heb ik eens gegoogeld moet helpen.
    Bij mij helpt het en laat ik dit even goed afkloppen.hihi.
    Veel liefs van Rietj

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat knap om zelf een patroon te ontwerpen. En dat het dan nog echt lijkt ook. Ik zou niet eens een uil getekend krijgen.
    Hij is echt heel gaaf en wat zullen daar weer vele uurtjes werk in zitten. Hopelijk ben je nu echt van de griep af.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Josephine, je hebt een leuke uil gemaakt hoor, hij staat inderdaad fier te wachten op zijn gevolg.....!
    Hier ligt alles voorlopig stil tot de gezondheid terug beter is....groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk uiltje zeg....ik heb inderdaad je berichtje niet geplaatst ...ga er deze week voor zorgen hoor...liefs van mij Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  11. BEDANKT lieverd, kijk er al naar uit.....

    Liefsssssssssssssssss

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥