dinsdag 9 oktober 2012

Super weekend met Marijke en David ***











Lieve mensen allemaal, wat hebben we genoten afgelopen weekend, Marijke van Ooijen, jullie allen bekend denk ik, maar anders ZEKER even op haar prachtige blog gaan kijken, http://marijkevanooijen.blogspot.nl/ en haar man David waren bij ons op bezoek. Eigenlijk heel bijzonder dat er zo'n mooie vriendschap is ontstaan door het bloggen. We zijn gewoon zielsverwanten van elkaar en dat voelt heel erg fijn en erg vertrouwd. Het weer was prachtig, de zon stond hoog aan de hemel zodat we zelfs in eerste instantie heerlijk in de tuin  van het koffie ritueel konden genieten. En ondanks de tuin in deze periode van het jaar beslist niet op z'n moois is waren Marijke en David onder de indruk van alle mooie soorten bomen en struiken die er aanwezig zijn. Mijn lieve moeder en Marijke mailen ook regelmatig met elkaar en zij beide wilden elkaar ook heel graag ontmoeten. Dus zijn Marijke en ik 's middags bij haar langs gegaan. Voor ons beide had Marijke zo'n prachtige afwasborstel gemaakt met zo'n lief oud vrouwenhoofdje, zo schattig zijn die en vooral met haar barok kapseltje een streling voor het oog. Mijn moeder en Marijke hebben er van genoten om elkaar nu eens in het echt te kunnen ontmoeten. David en Frans konden het ook zeer goed met elkaar vinden.
We hebben veel gelachen, gepraat en heerlijk met elkaar gegeten. Marijke had zelfs een mooi berenstofje meegenomen en een beren patroontje om mij een mini workshopje te geven, hoe lief is dat. Nou ik kan jullie vertellen dat het een feestje was, wat heerlijk om zo samen al pratende een mooi lief beertje onder je handen geboren te zien worden. Mijn kleine lieverdje heet Trijntje en is het zusje van Tommie, die jullie op het blog van Marijke kunnen bewonderen. Het was een onvergetelijk fijn weekend, en ZEKER voor herhaling vatbaar, hoe mooi kan het leven toch zijn ***


22 opmerkingen:

  1. wat ziet dat er gezellig uit,jullie hebben beslist een fijn weekeinde gehad.
    wat heb je weer een schattige beertjes erbij,
    leuke foto's met je moeder en Marijke en natuurlijk met jou erbij

    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Josephine, fijn dat jullie zo'n gezellige tijd hadden samen. Mooie foto's, en je moeder ziet er zo mooi uit, ze straalt !
    En wat een schattig beertje, zo leuk om dit samen met Marijke te kunnen maken ...
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hi Lieve Josephine..♥
    Hier geniet♥ je gewoon van.. vooral dat het weekend zo geslaagd was voor jullie allemaal♥..en dan nog zo'n mooi weertje met het zonnetje♥ erbij wat wil je nog meer..;)♥
    Ik was al op visite♥ geweest bij Marijke..♥ en zag al de foto,s.. en vond het zo LIEF♥ die vriendschapbeertjes♥ wat jullie♥ samen♥ hebben gemaakt GEWELDIG♥..!!
    En Leuk dat je moeder♥ haar ook ontmoet heeft ..;)))
    Wat een mooi weekend♥ was het daar zal je/jullie nog wel lang van nagenieten♥..!!
    Jou Beertje♥ Trijntje♥ heeft een schattige naam van Marijke haar Tommy♥..ook hoor!!..;)
    Ik heb weer genoten van jou aparte post ..;))
    Geniet en Liefs Gaby..♥X♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je ziet het meteen, jullie hebben een reuze tijd gehad samen en dit wordt ongetwijfeld vervolgd. Wat een mooie vriendschap is er gegroeid dankzij het bloggen. En wat een leuke kleine beertjes hebben jullie gemaakt!
    groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve schatje♥♥♥
    wat is Trijntje leuk geworden en ook haar jurkje, en dat alles ook nog beweegbaar is haar hoofdje en lede maten geweldig hoor!!!
    En de foto's zijn ook aardig
    geworden,maar je had er wel even bij moeten zetten dat ik pas
    90 jaar ben ha,ha,ha.veel liefs
    Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige dag heb je gehad en wat heerlijk om zo'n lieve vriendin te hebben.

    Als ik naar de foto's kijk, zijn jullie niet alleen zielsverwanten maar lijken jullie ook nog sprekend op zusjes.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oi Josefhine! que lindas fotos, e trabalhos de sua amiga também são lindos.Abraçoos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen lieve Josephine,

    Ja meiske het was een fantastisch en mooi week-end.
    Wat hebben we toch genoten van elkaars gezelschap...het voelde zo warm en vertrouwd,..

    Eigenlijk als zusjes...dan heb ik er weer een grotere zus bij...en ik heb maar liefst 8 grotere zussen en nu met jou erbij 9 haha...het was me opgevallen dat we zelfs een beetje op elkaar lijken als ik de foto's bekijk, we hebben zelfs ons kuifje naar dezelfde kant , dat is grappig haha...

    Het was heerlijk om bij jullie te zijn, David heeft er ook zo van genoten, en wat klikte het tussen die twee..super!

    En ja het bezoek aan je moedertje was voor ons beide zeer speciaal, daar jou moeder en ik elkaar wel eens mailen en een zeer leuk contact hebben...wat een geestdrift en passie heb ik bij je moedertje gezien...leeftijd zegt niks, en het hart zegt alles..hoe mooi is dit niet..

    Meisje ik weet er komen nog veel meer fijne bezoeken hoor en workshoppies haha..
    Wat is jouw beertje Trijntje een snoepje geworden..
    ik ben het helemaal eens met Gaby..het zijn onze vriendschap beertjes..

    Zo meisje en nu wil ik jullie alle liefs wensen en een dikke knuffel...voor Bono natuurlijk ook...
    Liefs,
    Marijke XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Josephine,sei una donna molto bella(i tuoi occhi sono unici al mondo!)e piena di vita!
    mi fa sempre molto piacere ricevere i tuoi commenti sul mio blog, e ogni tuo post mi fa sognare!
    insomma non solo sei una bellissima donna,ma sei anche tra le migliori blogger del web con tutte le tue creazioni originali e fantastiche!
    un abbraccio
    Annalisa(complimenti per la Mamma!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi lieve allebei, wát hebben jullie zichtbaar genoten van elkaar. Wat ontzettend mooi en bijzonder dat dit door het bloggen tot stand is gekomen. Prachtig ook de jeugdige en lieve mams van Josephine, nog maar 90 jaar. Gewéldig :-)
    Wat mooi zijn jullie vriendschapsbeertjes geworden. Blijven kosteren dit wat tussen jullie is: LIEF
    Dikke klapzoen voor jullie allebei X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine.
    Bij Marijke zag ik al dat jullie het zo fijn hadden samen en nou zie ik dat mamske ook nog op de foto staat met jullie. Zo geweldig. Vertel haar maar dat zij mijn voorbeeld is en dat ik ook nog minstens 20 jaar mee wil. Mijn schoonzuster is ook pas 90 geworden , dus die twee zijn van een geweldig bouwjaar. hihi. Je beertje is schattig geworden, weer een klein liefje in de Josephine stal :))))
    Geniet maar lekker na meissie.
    Liefs van Rietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeeeeee wat is dit bijzonder....jullie stralen !!....wat een mooie ontmoeting was dit...dat er nog maar velen mogen volgen....liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen Josephine,
    Helemaal geweldig hoe jullie dag is verlopen en menig lezeresje zal bijzonder jaloers zijn.
    Wat lief dat je mama Marijke heeft ontmoet, en wat lijk jij erg op haar.
    Die lieve ogen, die stralende blik.
    Prachtig om mee te genieten van jullie heerlijke Zondag met op de koop toe een perfect beertje.
    Heerlijk meissie dat jullie nog maar meer zo met elkaar mogen doen.
    Vriendschap is zoveel waard.
    Je mag terug kijken op een super dag en die zon straalde niet voor niks hoor!!!
    Dag lieverd en een dikke kus van mij.
    Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig Josephine, dat er zo'n mooie vriendschap is ontstaan.

    Een heerlijk weekend, lekker gegeten en samen iets moois gecreëerd.
    En ook zo samen met je moeder van alles kunnen genieten.

    Dit zijn van die waardevolle momenten waar je met een glimlach op terug kunt kijken.

    Ik hoop voor jullie dat er meerdere van deze dagen zullen komen.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Natuurlijk had ik ook al op Marijke's blog gelezen dat jullie weekend samen zo geslaagd was!
    Fijn om te lezen dat je moeder er ook van genoten heeft! Ik vind haar een flinke dame!! 90 jaar!
    Jullie beertjes zijn super geworden!
    Geniet nog maar lekker na van dit gezellige bezoek!!
    Volgende keer in Noorwegen? ;)

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh meis wat een geweldige foto's.
    Jullie zouden gewoon zussen kunnen zijn, twee prachtige vrouwen hoor!!
    Wat leuk voor je moeder dat Marijke ook bij haar is geweest.

    Je beertje is een dotje!!

    Heerlijk ik hoop dat jullie nog veel van die gezellige weekenden zullen hebben.

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik las al bij Marijke over deze bijzondere ontmoeting, maar ik kan om de één of andere reden geen reactie bij haar achterlaten.
    Maar wat ontzettend leuk en speciaal dat er door het bloggen zo'n warme vriendschap is ontstaan Josephine en wat een mooie foto's van zowel je mams als van jou en Marijke, jullie lijken wel zussen.
    Een mooie dag om op terug te kijken en wat een lieve beertjes hebben jullie gemaakt.

    Fijne dag en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat geweldig zeg en dat door het bloggen is toch super! Je beertje is een dotje en heb je nou van die gave lichte blauwe ogen,ik vind je ogen echt prachtig,fijn dat het zo gezellig was,fijne avond,liefs Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk hebben jullie het gehad dat kun je gewoon zien, waar bloggen al niet goed voor is, en je beertje is weer een schatje,
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. buongiorno mia cara,
    ti auguro una giornata piena di sole e di tutte le cose più romantiche e belle della vita!
    baci
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke ervaring.
    Prachtige foto,s en lieve beertjes.

    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ti auguro un ottimo week end,qui a Roma il tempo non è bello, ma un pochino di sole , ogni tanto,mi fa compagnia!
    un abbraccio
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥