zondag 14 september 2014

Ribbon Roses Pincushion ***







Lieve mensen, dit is mijn allereerste probeerseltje, roosjes borduren met lint. Het leek me het beste om maar klein te beginnen dus is het een speldenkussentje geworden. Ongeduldig en enthousiast als ik ben begon ik met wat ik in huis zo tegen kwam om te gebruiken. Niet echt het geschikte lint denk ik. Voor deze roosjes heb ik satijnlint en organza lint gebruikt plus witte borduurzijde en wat kleine pareltjes. Hier in de buurt ben ik ook nog niet echt geschikt lint tegen gekomen maar ik blijf er naar zoeken natuurlijk. De bedoeling is om iets groters te gaan maken en dan allerlei  verschillende soorten bloemen uit te proberen. In ieder geval was dit eerste frutseltje erg leuk om te maken, op naar het volgende ontwerp, wordt vervolgd. Wens jullie alvast een mooie zonnige zomerse week toe ***


17 opmerkingen:

  1. You will have to make more because it looks great. I use silk ribbon.
    Hugs Kay

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeey lieverd, oh, ga ik eindelijk eens tijd maken om bij te lezen op alle leuke blogjes, val ik hier meteen met de mond open want dit speldenkussen is een juweeltje geworden.
    Al is het misschien niet het lint wat je zelf in gedachten had, ik vind het resultaat wel heel erg mooi :)
    Fijne zondag, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat je talent had wist ik al.....Tjee....die roosjes.......ze zien er echt geweldig uit.
    Volgen vast nog vele mooie ideeën....

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Josephine!

    joh, wat leuk! Heb je die roosjes ZELF gemaakt???? Het ziet er zo prachtig uit!

    Speldenkussentjes kunnen zo romantisch zijn, je moet alleen iemand vinden die dat zo kan maken! Aha....! a new star is born!

    Leuk dat je dit allemaal doet Josephine! Ik vind de stof die je gebruikte zo schattig! om nog maar niet te spreken van de bijpassende spelden.....!

    Maak er vooral nog VEEL meer!!!!! kan ik er ooit eentje van je kopen misschien
    : )))))))))))))

    Leuk leuk leuk!!!!!

    Liefs!!!! Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Josephine. Jouw inspiratie is onuitputtelijk. Wat je nou toch weer hebt gemaakt. Zo;n schattig speldenkussentje met die roosjes. Beeldig.
    En laat ik nou massa's en massa's lint en lintjes hebben waar ik echt geen raad mee weet dus die ga ik naar je opsturen, en zo gauw mogelijk. Als je dat wil tenminste.
    Ik heb dat ook allemaal gekregen na allerlei wilde plannen van mij, hihi.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg...!.....fijne week liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag lieverdje ♥♥♥
    dit is echt een ouderwets speldenkussentje ook het stofje, die roosjes zien er ook
    prachtig uit.
    Dat is vast een heel een heel priegel werkje geweest heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Josephine, ik vind ze prachtig die roosjes van lint !
    En wat een mooi speldenkussentje is het geworden, ik hou van bolletjesstof !
    Een zonnige week gaat het worden, ook hier, geniet ervan ...
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine,

    Wat is dit moooooiiiiiiii!!!!!!!
    Ik ben er helemaal weg van...
    Ja dit is echt een nieuwe verslaving, wat gaaf zeg!
    Ik wil dit ook zeker eens gaan proberen...

    Lieve groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Josephine,
    Het ziet er prachtig uit. Ik denk niet dat ik zou het geduld om die zelf te maken hebben. Ik hou van je foto's.
    Dikke knuffel,
    giac

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O Josephine wat mooi is dat geworden. En wat knap van je! Daar zou ik dus echt het geduld niet voor hebben. Al die kleine friemelwerkjes. Maar daarom vind ik het ook zo super knap en altijd weer zo mooi dat jij van die kleine freubelwerkjes kan maken. Echt mooi die kleine roosjes met die kleine kraaltjes, en je foto,s zijn ook weer prachtig!!! Nog een fijne en zonnige week meis!
    Liefs Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. un bacio grande grande!!!!
    bellissimi i fiori di organza!
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Josephine,fiquei feliz com tua visita.O teu trabalho mais uma vez me encantou.Tanto o alfineteiro como o urso Babiche,estão lindos.eu gosto como componhe as fotos.Beijo amiga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Josephine, je kussentje is echt prachtig hoor !!
    Je roosjes zijn er mooi op gemaakt, zeker die met het lint in organza geniet mijn voorkeur....is lekker licht en doorzichtig.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw Josephine wat prachtig meid! Zo schattig en zo goed gelukt!
    Dikke kus van Marianne XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Josephine..♥
    Prachtig♥ dat je nu weer iets nieuws probeert..zooo mooooiiii gelukt met je roosjes♥..nu heb je een eigen speldenkussentje..waar je nog lang plezier van hebt..ben dus ook benieuwd naar je volgende creatieve uitdaging ..met plezier kijk er naar uit..;)
    Ik zelf ben nog even bezig ..binnenkort hoop ik op mijn post♥ te plaatsen..;)
    Lieverd♥ bedankt voor je al je hartelijk♥ berichten die mij echt opfleuren♥.. wens je een fijn creatie♥ weekend toe alvast Liefs♥ en Knuffel Gaby..X♥X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. buongiorno mia cara!
    grazie delle belle parole che mi scrivi, sei veramente una persona fantastica!
    un grande bacio
    Annalisa
    buona settimana.....oggi lunedì.....un pò faticoso!!!!;(

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥