vrijdag 12 maart 2010

Nostalgische Eieren...









Van de week kwam ik op verschillende blogs zoveel mooie zelfgemaakte eieren tegen... jullie hebben me gewoon aangestoken en ik ben ook aan het knutselen gegaan. Het zijn twee nostalgische eieren geworden. Gewoon voor de grap heb ik eens geteld hoeveel stukjes papier ik gebruikt heb voor dat ei met vintage afbeelding. Het zijn 53 stukjes papier die ik erin verwerkt heb.  Heb alle stukjes gescheurd om mooie grillige randjes te krijgen. Er gaat best behoorlijk wat tijd in zitten maar het is een leuke bezigheid. Het geheel heb ik afgewerkt met een mooi oud stukje kant. Een verzilverd ophanghaakje, wat glittertjes en een lief zilverkleurig hartje. Het kleine eitje heb ik beplakt met satijnband, en bordeaux organza band, plus wat glittertjes, bovenaan een houten kraaltje. De bedoeling is om er nog een paar te maken want ik heb de smaak te pakken. Wens jullie allen een heel fijn weekend...


28 opmerkingen:

  1. Dag lieve schat***
    oohhh wat heb je dat weer mooi gemaakt, daar zitten weer heel wat uurtjes arbeid in.
    En ook van die lieve kleurtjes,het blijft leuk werk he om van haast niets iets mooi's te maken.
    Het is jammer dat mijn handen niet meer zo willen als ik wil,maar ja het is niet anders.
    Heel veel liefs van je Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie eieren ditte...............leuk hoor en iedereen maakt ze op zijn/haar eigen manier...en wij maar genieten !!van al dat moois......heb een fijn weekend groetjesss Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige eieren Josephine. Je bent wel een geduldig mens hè. Geweldig
    Fijn weekend, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine ik vind je eieren echt prachtig geworden en ohh wat een hoop stukjes papier,echt een priegelwerkje,ben benieuwd naar je andere eieren,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig die paaseitjes
    mooie foto's
    erg creatief, fijn weekend
    groetjes Manja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag lieve Josephine, is er iets wat jij niét kan? Volgens mij niet! Ik wens je een fijn en hopelijk zonnig weekend toe x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zijn je eieren geworden.lijkt me ook wel leuk werk.Ik vroeg me af of je het op echte eieren hebt gedaan .Hier in hongarije doen ze het ook open knippen of werken ze met van die piepschuim eieren.Lege echte eieren zijn hier niet te koop.Dus wie kan me zeggen hoe je hele lege eieren maakt.
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo josephine,wat een prachtige eieren zijn het geworden en wat een werk zoveel stukjes papier maar wel heel leuk om te doen,hé,het resultaat mag er zijn,fantastisch.

    heel fijn weekend,lieve gr inka en andre xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Josephine,
    Wat een Paaseieren creativiteiten zie ik de tijd in blogland.....
    ........het doet nijn gedachten terugkeren naar de Fabergé eieren in Rusland.
    Niet dat ik ze mooi vind......maar het hele verhaal uit de tsaren geschiedenis spreekt me wel aan.
    Ik vind jou zelfgemaakte eieren veel mooier en ook nog eens prachtig op de foto weergegeven!!
    Kan me voorstellen dat ik hier een trotse mamske lees.
    Als je interessen hebt
    http://www.mieks.com/faberge/index.htm

    Fijn weekeind en liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Josephine, wauw....wat prachtig zijn ze geworden, het is zo leuk op de diverse blogs de diverse technieken te zien. Je heb er ook weer supermooie foto's van gemaakt. Ik vind het ei met het lint ook prachtig gemaakt.
    Ik wens je veel knutselplezier het weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heej Josephine,

    Nu is het helemaal compleet, zelf die prachtige eieren gemaakt en op de foto prachtig bewerkt, je bent een kunstenares ik weet het ik val in herhaling ik kan er ook niets aan doen;-)

    veel liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dag Josephine.

    ook ik zit weer met open mond te kijken,heel apart,en ook zo mooi bewerkt.steeds weer genieten bij je.ben even niet in de stemming om dit soort dingen te maken.

    groetjes Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet iets waar ikzelf de motivatie voor vind om te doen, maar die van jouw vind ik geslaagd. Ik geloof best dat je d'er heel wat tijd instak. Vooral de laatste met de stofjes weet me te bekoren :-)
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo zeg maar die zijn top. Heel wat anders weer. Maar o zo mooi, je hebt talent hoor.
    Genieten en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Joséphine,

    Kunstig hoe jij van niets iets prachtigs kunt maken. En je hebt ook veel geduld zo te zien. Je foto's maken het helemaal af. Nét even anders.
    Dag, fijn weekend, Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een werk heb je hieraan gehad en wat is ht mooi geworden.
    dit jaar hebben we ook weer kippen die spierwitte eieren leggen, dus...
    ik heb nog even de tijd tot pasen......:))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, en dan ook die 35 stukjes nog geteld hebben...
    Ze zijn prachtig geworden!
    Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Josephine,

    Bedankt voor je bezoekje.

    Ik ben helemaal weg van die eieren. Die zien er echt edel uit.
    Zoiets zie je niet iedere dag.

    Groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier is het virus ook begonnen hoor,gisteravond ook maar aan de eieren begonnen. Leuk dat die inspiratie zo overgedragen wordt hè!
    Fijne zondag van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Josephine,
    Naast dat je eiren erg mooi zijn, heb je ze ook wel weer heel erg mooi voor ons 'tentoongesteld'. Prachtige foto's visuele streling!
    Fijne dag nog en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. GEWELDIG MOOI Josephine, superrrrr
    wat een creativiteit op de blogs zeg, leuk al die verschillende eieren
    lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Josephine,
    Dank voor je bezoekje! Wat een mooie eieren, jij hebt de smaak ook goed te pakken zie ik. Ik doe al een paar weken niets anders meer in mijn vrije uurtjes. Echt leuk om te doen hè.
    Ik laat de volgers niet zien op mijn blog, maar onderaan de pagina kan je wel op "subscribe" drukken.
    Fijne avond nog en ik kom zeker terug!
    Natacha

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hello Josephine,
    Wauw...beautiful eggs and wondreful photos!!!

    Have a nice new week!!!
    ^_^Piitis

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En ze zijn inderdaad prachtig geworden! Met vriendelijke groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. je schreef dat je je adres door had gemaild nar mij en ik vond het raar dat ik dat nog steeds niet had gekregen, dus heb ik even alles nagekeken en wat blijkt? ik had mijn naam verkeerd geschreven...hahha tja blond hé?
    zou je nog een keertje willen mailen?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind ze echt geweldig.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Josephine,

    Wat een duld moet je hebben om 53 stukjes papier op een ei te plakken. Het resultaat is adembenemend!

    Jij weet werkelijk van alles een iets schitterend te maken, ben heel benieuwd wat voor moois je nog meer gaat maken.

    Liefs, Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo,

    Prachtig eieren, keurig afgewerkt !
    Het ene ei met de foto van de dame doet me denken aan Sarah Bernhardt.....

    Groetje Mireille

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥