donderdag 11 juni 2015

Juttie en Julleke ***











Nou daar zijn ze dan mijn kleine frutsel beestjes waar ik van de week mee begonnen was, JUTTIE en JULLEKE. Hoop niet dat ik jullie verveel met zo'n reeks foto's van telkens weer deze twee guitige kleine beestjes, maar voor mij was het fotograferen weer een feestje. Even heerlijk je gedachten alleen op deze twee, daar kan ik zo van genieten. Het zijn een hondje en een poesje, en Julleke heeft ook een mooie dikke staart. De oogjes en het snoetje van Julleke heb ik apart beschilderd en het er toen wat grof opgenaaid. Het broekje en het jurkje heb ik met DMC garen gedaan, de stipjes zijn French knot steekjes.
Draadje drie maal om de naad wikkelen en terug steken. En kijk nou * * * Juttie heeft zelfs een klein pruikje op, haha. Het hoofdje en de armen kunnen ook bewegen. Ik kan wel bijna een rariteitenkabinet beginnen met deze twee  vreemde frutsel beestjes. Lieve allemaal, geniet van het heerlijke zomerse weertje ***


11 opmerkingen:

  1. ma che carini! e poi hanno un viso cosi gioioso ed espressivo!
    vanno molto d'accordo, giocano insieme e si fanno compagnia!!!
    un bacio grande
    qui tanto troppo caldo!
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))) wat een leuke manier om de dag te beginnen! Wat zijn ze grappig Josephine! Hoe kom je nou toch weer op dit idee????? Helemaal geweldig en als je het mij vraagt zijn het kleine deugnietjes! Reuze leuk vind ik ze!!!!

    Geniet jij ook van deze warme dag!!!! Je hebt vast wel een grote boom waar je lekker onder kunt gaan zitten en van je tuin genieten.......handwerkje in de hand.........ik zie het voor me!

    Liefs!!!! (wij gaan vandaag een melkveehouderij bezoeken; de koeien melken zichzelf, ik ben toch zo benieuwd!)

    Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit lekker buiten in de schaduw heerlijk hoor ....echt genieten!...mag morgen weer werken....ze zijn zo leuk!!...je verveeld me nooit hoor fijn weekend liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo josephine,
    Wat leuk! ze zijn zo origineel en ik hou gewoon van de details en de items die u gebruikt om de gezichten te maken. Ze zijn schattig!
    Grote knuffel,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha ha, wat een Geweldig stel. Wij noemen een beetje apart stel altijd Jut en Jul du s deze namen zijn zeker op zijn plaats, hihi. Heerlijk.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Josephine,

    Wat een grappig stel zijn Juttie en Julleke..hihi ze maken me wel aan het lachen.
    Ze hebben schattige snoetjes....
    Ik hou wel van die primitieve popjes....ze zijn uniek.
    Ik had je trouwens beantwoord op mijn blog maar weet niet of je het gelezen hebt maar je kan indd geen stofjes bestellen via de Website van de Quilthoeve...je moet er echt zelf naar toe en dat is wel de moeite waard hoor..er is zoveel keus.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een grappige lieverds, Josephine, leuke namen en wat een ongelooflijke fantasie om deze te maken, heel origineel ... knap gedaan !
    We genieten hier van het zomerse weer, gisteren en vandaag rond de 30° ...
    en toch, we moeten er om lachen maar deze avond vonden we het een beetje aan de frisse kant :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hola! Que lindos tus gatitos! lucen tan graciosos! y ni hablar del tamaño! Saludos! Rose Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hola! Que lindos tus gatitos! lucen tan graciosos! y ni hablar del tamaño! Saludos! Rose Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hela Josephine, het zijn weer twee fantastische schepseltjes die je gemaakt hebt !!
    Ik vind het poesje zulk een grappig snoetje hebben, samen vormen ze een leuk stelletje ! Waa haal je de ideeën altijd ?
    Geniet nog van het lekker zomerweertje,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥