dinsdag 8 maart 2011

Kijkkast spulletjes ***







HIER komen weer eens een paar spulletjes uit mijn onuitpputtelijke * KIJKKAST * Ooit kocht ik eens het schilderijtje met de paarden erop, het sprak me toen aan en nu eigenlijk nog steeds. Wat ik vooral erg leuk vind is dat ik nog altijd dat kleine speeltje heb * BAMBI * van hout, en waar je aan de onderkant kan drukken en dan beweegt het heen en weer, jullie kennen dat vast wel. Je ziet ze tegenwoordig ook nog wel [nieuw], maar met deze heb ik zelf als klein meisje gespeeld.  Ook zie je een aantal van die kleine vierkanten doosjes van glas met koper afgezet, en waarvan het dekseltje geslepen is. En dan nog een klein heel mooi make up tasje, ooit gekregen van een oude dame die het zelf weer van haar ouders had gekregen toen ze nog jong was. En op al de foto's zijn ook nog Ranonkels te zien die ik Gedroogd heb, in een vorige post schreef ik er al over dat ik het ging proberen. Het is me dus gelukt, maar zo gedroogd vind ik ze eigenlijk erg veel op gedroogde Pioenen lijken ***


21 opmerkingen:

  1. Dag lieverdje♥♥♥
    wat heb je weer aparte foto's gemaakt van je kijkkast.
    En die bambi zat volgens mij in het zakje met het snoepje van de week bij de gruiter???
    En wat een prachtige lijsten heb je hier voor gemaakt,die moeten je weer vele uren gekost hebben heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig dat houten hertje!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh Bambi !! zo schattig !! en gedroogde ranonkels???? nog nooit gezien !! maar nu wel.....welterusten......slaap lekker....liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat we weer mogen mee kijken, Josephine !
    Die Bambi is zo schattig, ik herinner me die speeltjes nog goed, ik had een hondje, vond het zo grappig !
    De ranonkels zijn prachtig, ze lijken een beetje als van crepe-papier, vind ik.
    Het is alweer laat, zoete dromen,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geinig, die "van-onderen-drukken figuurtjes, die dan plotseling totaal stoned leken te worden en door hun knietjes zakten!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. You have a beautiful blog. I am so calm when I visit it. Dried peonies, I would like to try drying some, this summer. The smell is so lovely.
    Thank you for this beauty, it is snowing and cold here today, and we expect up to 15 more inches of snow tomorrow. I dread it, and will think of peonies tonight. Peace, Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een schattige spullen en die ranonkels wist dus echt niet dat je die kunt drogen, jaaa die knijp/druk beestjes ohhh zijn zo leuk en helemaal als hij vann jezelf is van toen je klein was, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooie spulletjes heb je in je kijkkast:)
    bambi.. zo schattig.. en die gedroogde ranonkels zijn erg mooi geworden! ik heb ze ook gedroogd, zo leuk om mee te decoreren en inderdaad ze gaan een beetje op pioenrozen lijken!

    fijne dag!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooh bambi ik was er als kind gek op op die houten druk speeltjes. Ik kon mij er uren mee vermaken.
    Wat super dat je er nog een hebt.
    Mooie kijkkast hoor vandaag heerlijk sfeertje
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een heerlijke kijkkastspulletjes! ik ben helemaal weg van bambi, had er vroeger ook eentje.
    zo lief wanneer het begint te bewegen. liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ken die Bambi speeltjes ook nog wel uit mijn jeugd maar toen waren ze van plastic (en dus een stuk minder leuk). Leuk om even in je kast te mogen kijken x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gaaf je kijk kast spulletjes en het hertje,zo lief,is dat een wiebelbeestje haha,genieten hoor van je spulletjes en zoals altijd zo gaaf vast gelegd op de foto,ik wens je een fijne dag,hier regent het,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel leuk die bambi daar heb altijd wat mee een ranokels drogen ga het ook proberen zijn leuk in de vaas maar ook droog zie ik nu liefs rommy nog bedankt voor je liefe berichtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach die Bambi heb ik ook gehad hier in huis. Zal misschien van een van de jongens geweest zijn. Leuk om in je kijkkast te kijken.
    Groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuke herinneringen zijn dat he,veel van je spulletjes kan ik mij ook nog wel voor de geest halen,bv,dat hertje maar dan anders,je koperen doosje met glas,heb ik ook gehad,maar waar dat alles gebleven is ,,,joost mag het weten.
    goed van je, dat de pioenrozen gelukt is ze zullen wel teer zijn.mooie foto's hoor.

    liefs van GREET

    p.s. ik zit heel goed in mijn vel,alleen morgen naar Groningen ,krijg stroomstoot om mijn hart rustig te maken,die slaat op het moment 180 slagen,moet de hele dag blijven.

    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kijkkast spulletjes en dan de Bambi....die is zo herkenbaar voor mij. Wat goed dat jij nog zoveel hebt kunnen bewaren.
    En de ranonkels...ik ga ze ook eens drogen, had ik nooit eerder gedaan dus uitproberen nu.
    Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat prachtig al die spulletjes met een mooie herinnering die we even mochten bekijken. Die staan daar mooi te pronken in je kijkkast Josephine. Ik herinner mij die beweegbare speeltjes wel van vroeger, toen had je ze volgens mij alleen van hout, ik heb ze ook gehad, vaak zaten er ook houten kraaltjes in verwerkt. Wat leuk dat jij nog zo'n prachtig speeltje heb uit je kindertijd.
    En je gedroogde Ranonkels vind ik helemaal geweldig, wat zijn ze mooi gedroogd, het lijkt wel crèpepapier, dat ga ik zeker ook eens proberen.
    Ik wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Josephine,
    je haalt met die foto van dat Bambi-speeltje plots enkele beelden van lang geleden naar boven. Ik herinner me een giraf, maar 't was helemaal niet zo'n mooi houten ding als dit hier.

    Dank je voor je heel begrijpende reactie. Het deed me goed. Groetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoi wat leuk dat je even opzoek ging naar het merkje ik zal even zien dat ik hem kan vinden bedankt voor je lief bericht liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je toch een hoop heerlijke spullen lieve Josephine. Zo'n hertje heb ik ook eens gehad, ook van hout maar dat is in de loop van de tijd allemaal verdwenen. En je foto's zijn weer ware kunstwerkjes. Heerlijk!
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. best goed gelukt met die ranonkels, en wat leuk die bambi van jezelf, juist dan is het zo bijzonder he,

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥