zaterdag 6 juni 2015

Mijn crazy quilt is af ***







Even had ik geen tijd om aan mijn Crazy Quilt te werken maar vandaag heb ik de laatste steekjes gezet. Het is maar een kleintje geworden, 30 x 45 centimeter en dat is voor de eerste keer een mooie maat vind ik. Alles heb ik uit de hand en op het oog geknipt en genaaid, en dat is ook te zien, haha. Geen biesje is gelijk en dat is bij een crazy quilt ook niet zo belangrijk. Ook heb ik geen hobbs [tussenvulling] in huis, zou niet weten waar ik dat hier moet kopen, dus heb ik er een moltonlaagje voor gebruikt en dat geeft ook wel een leuk effect. Weet niet of het goed te zien is op de foto's, maar de ovale kralen die ik verwerkt heb heb ik gemaakt van opgerolde stukjes papier geregen op metalen pennetjes en daar kralen in verwerkt. Ook zijn hier en daar wat stukjes stof opgevuld als een soort kussentje waardoor het een levendig aanzicht geeft. Het was voor mij zo voor de eerste keer heel leuk om hier mee bezig te zijn, en er zullen er ongetwijfeld nog meerdere volgen maar dan weer totaal anders. Ga daar eerst eens over brainstormen. Maar ga nu eerst eens verder met twee kleine frutsel beestjes waar ik van de week mee ben begonnen, wordt vervolgd. . . . .  Geniet allemaal van het heerlijke lente weer ***


12 opmerkingen:

  1. OH PRACHTIG, wat een kunstwerkje Josephine Vol bewondering kijk ik er naar.Ga je het ophangen? Even boven aan de achterkant een strook maken waar een lat of buis doorheen kan, reuze handig. Natuurlijk hoef je geen Hobbs te gebruiken, ik ben ook begonnen met molton en mijn eerste quiltje was niet veel groter. Daarna gebruikte ik dat spul wat ze ook in platte kussentjes gebruiken, (kan even niet op de naam komen) hihi. Ook heel makkelijk. Hobbs koop je bij de quiltwinkel, dat is meestal drie meter breed dus dar kan je net zoveel van nemen als je wil.Het is katoen dus ook makkelijk wasbaar.Echte quiltsters maken reuze quilts die ze als deken gebruiken en makkelijk over een litsjumeaux passen. Mij niet gezien, haha, ik zou niet weten hoe daar mee om te gaan. dat zijn zulke zware dingen.Mijn grootste quilt, de groenige is 1,25 in het vierkant. Kan je nagaan, dat ze 2,25 in het vierkant maken. Ik zou echt niet weten wat ik daar mee aan moest. As je bij een bibliotheek bent moet je eens quiltboeken lenen, daar zie je enorme en prachtige quilts in (meestal).
    Quiltshops in Friesland, kan je googelen. Dan vind je ze daar maar ook over heel nederland Reuze makkelijk, misschien zit er een niet zo ver bij je vandaan. Is zo leuk om eens te bezoeken.ihihi. Ik ben deze week in een quiltshop in Deventer geweest, GEWELDIG, wat je daar ziet aan quilts die ze gemaakt hebben. Ik was zo enthousiast dat i vergeten ben om foto's te maken.
    Liefs van Rietje.
    Ik moet nog even naar je vorige post, doe ik straks. Ik had een beetje veel aan mijn hoofd,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal je eerlijk bekennen, in het vorige berichtje dacht ik: wat moet dan nu worden? Maar het is prachtig! Zo leuk al die details, je ontdekt iedere keer weer wat anders. Ik heb ervan genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "a star is born" ! Geweldig mooi deze quilt Josephine, heel bijzonder. Ja, je zult er zeker meerdere gaan maken en ik ben erg benieuwd welke invulling je er aan gaat geven. Afhankelijk van wie je bent...... moet je soms niet al te veel rondkijken maar gewoon beginnen denk ik : )))))))))))))) De quilt komt dan vanzelf tot leven en laat een stukje van jezelf zien....

    De opgerolde kralen, ja dat had ik gezien! Blijft eeuwig leuk om ze te maken toch!
    Dat "rondgedraaide bosje draad met een kraal in het midden" heb je dat zelf in elkaar gedraaid? Heel mooi!

    Je bent begonnen aan frummeltjes!!! Leuk!

    Voor jou ook een fijne dag, een fijne week en veel plezier!!!

    Liefsssssssssssss............van Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een lief klein quiltje geworden....en heel uniek.
    En Molton is toch een hele goede oplossing?
    En handwerk blijft handwerk en dat mag best wat mankeren hoor...dat geeft het juist zn charme.
    Ik vind het een schatje geworden.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig quiltje en dat helemaal zelf ontworpen, maakt eigenlijk niets uit wat je als tussen voering gebruikt een quilt werd vroeger ook gemaakt met wat er voor handen was.
    fijne week en succes met de frummeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem crazy....maar ook erg erg leuk hoor...!!...goed gelukt....!!!....liefs fijne week Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello Josephine,
    dit is gewoon prachtig. het detail is geweldig en ik hou van het kleurenpalet en texturen.
    Grote knuffel,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  8. veramente un lavoro stupendo e preciso......
    la carta arrotolata è un arte raffinata e molto elegante, complimenti!
    baci
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Josephine, dat heb jij weer heel mooi samengesteld hoor !
    Nog een fijne week ,
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je crazy quilt is prachtig geworden, Josephine, heel fantasierijk met wondermooie details !
    Ik merk dat je hier al je creativiteit in verwerkt hebt !
    En ik kijk al uit naar de frutsel beestjes ... :-)
    Een hele fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het totaal plaatje heel mooi, je tovert toch wat uit je vingers zeg, en ik denk dat dit wel een vervolg krijgt,

    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥