zaterdag 11 juli 2015

Kleine Luca ***








Vandaag  ben ik heerlijk de hele dag in de tuin bezig geweest, deze temperatuur vind ik zalig gewoon en het hoeft van mij beslist niet hoger te zijn. De hortensia's groeien als kool maar erg jammer dat ze al behoorlijk wat schroeiplekken vertonen van de afgelopen tropische periode. De zon was ook zo heet, het kon ook bijna niet anders, heb nog wel met lakens lopen slepen voor bescherming maar daar ben ik mee gesopt.
Van de week ben ik ook weer eens bezig geweest met een klein berenkind te maken, dit kleine manneke heet LUCA. Hij is gemaakt van een mooie blauwe mohair soort. LUCA heeft kleine beentjes van me gekregen, hahaha, het is echt een koddig gezicht, hij kan nu wel makkelijk onder zijn voetjes kriebelen met z'n lange armen. Voor Luca heb ik ook een klein speelgoed olifantje gemaakt. Op dit ogenblik zijn we het trappenhuis aan het schilderen, toen het dakappel geplaatst was hebben we eerst de slaapkamer en de badkamer onderhanden genomen, en nu we gaan we verder van boven naar beneden en als laatste de huiskamer en de keuken, hijggggggggggggggggggggg. Het zal nog wel even duren voordat alles klaar is want het is een behoorlijke klus maar ook een heerlijk idee dat we t.z.t weer voor een lange tijd vooruit kunnen. Geniet van de ZOMER lieve mensen ***


12 opmerkingen:

  1. Wat een schatje .....Luna !!....geniet van een heerlijk zomers weekend...liefs Ria...ik ga nog 1 dagje werken...en dan vakantie!!... 3 weken niks!!..heerlijk!...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo lief/schattig allemaal ! en sterkte met het opknappen .. hebben het hier zo goed als achter de rug ..fijn weekend,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super geworden je berenkind...

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig beertje is Luca, Josephine !
    Zo'n mooie blauwe mohair en de details zijn zo prachtig ... ook die van het olifantje, ze passen perfect samen !
    Josephine, ik vind dat het de laatste tijd zo stil is in blogland, merk jij dat ook ?
    Nog succes verder met de werkzaamheden !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Josephine! Luca en het olifantje zijn GEWELDIG! Volgens mij kun jij als een van de weinigen rijk worden van je beren : ))))))))))))))))))
    Geloof je niets van???? Ha!

    Mooi stofje en mooie accenten Josephine! Veiligheidsspeldje (heeft Luca gehuild?!)

    Hier was het ERG heet vandaag, nog wel trouwens om 20.30. Zoal 27 C gezien onderweg maar in de achtertuin is het beslist warmer. Lakens heb ik niet geprobeerd maar wel het gietertje.......heen en weer................misschien even spuiten vanavond maar ik denk dat er regen komt en eventueel onweer want de mieren vlogen uit!

    Nog heel veel te klussen bij jullie, pffffffffffff.

    Nu ik Luca nog eens even bekijk vind ik het eigenlijk een beetje een eigenwijs kereltje! Zo grappig!!!

    Kanjer!!!

    Fijne zondag en fijne week!!!

    Liefs van Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Josephine, je hebt inderdaad een grappig manneke gemaakt in heel mooie stof !
    Ook hier heeft de zomer zijn kuren hoor, ik heb vorige week mijn reserve paraplu's boven de hortensia's gezet want die verdragen geen hete zon.....
    Geniet maar van de mooie zomertijd want het is al half juli.....
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello Josephine,
    Ik ben blij dat u geniet van goed weer. De teddybeer is gewoon mooi. Ik hou van zijn gezicht! Hij is zo goed gedaan en het speelgoed olifant is fantastisch. Een werkelijk prachtige creatie mijn vriend.
    Grote knuffel,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Luca, wat een pracht neus heb je van Josephine gekregen en van die mooie lange armpjes.
    Pas op dat je niet teveel onder je voetjes kriebelt.
    Wat leuk dat je ook een olifant hebt gekregen, zo ben je nooit alleen.
    Help je ook mee met schilderen, of kijk je lekker toe hoe het wordt?
    Heel lief gemaakt Josephine en werk ze XXXX
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooh wat is Luca schattig!!!!! echt een plaatje om te zien.
    Zo lief met zijn kleine Olifantje.
    Toevallig heb ik vorige week ook een klein beertje zitten bouwen...die komt binnenkort op mijn blog.
    En inderdaad mijn Hortensia`s hebben het ook heel moeilijk gehad met die hitte, ik heb ze maar net in leven kunnen houden.
    Veel succes met de werkzaamheden..

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OH CHE BELLO! COSI'SIMPATICO E CON QUESTO COLORE PARTICOLARE ED ELEGANTE!
    SEI SEMPRE MOLTO CREATIVA E PERFETTA!
    BACIO
    ANNALISA

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje is Luca en zo mooi gemaakt.
    en het zijn weer net schilderijtjes die foto, s van jou.
    dus je bent druk aan het kwasten? Ja dat moet soms ook gebeuren, en tussen de bedrijven door, tover jij dit schattige beertje uit je vingertjes.
    geweldig leuke blogpost meisje, en ik wens je een fijne zomer.
    liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. HALLO! Lieve! Dat het gaat. Dank u voor uw bezoeken. Ik bezocht de blog de laatste tijd. Maar ik geef altijd mijn rondjes en bezoek alle mooie blogs die ik kan! Uw nieuwe wezens zien er zo mals! Ik hou van de blauwe mohair! delicadio looks! Ze zijn fascinerend! Hugs! Rose M

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥