dinsdag 17 mei 2016

Rondje tuin Mei 2016 ***











Dag lieve allemaal, onlangs met het prachtige zomerse weer heb ik wat foto's gemaakt van de tuin, heerlijk hoe je alles weer ziet uitlopen en in de bloei komen. Zelfs mijn rozenstruiken zitten al vol dikke knoppen en sommige bloeien ook al. Daar zal ik binnenkort ook wat foto's van gaan nemen om jullie te laten zien. De natuur heeft in die mooie week werkelijk  weer een hoop goed gemaakt na die koude periode. De rode Beuk is ook altijd zo prachtig als de bladeren ontluiken, inmiddels is de kleur al echt rood geworden. Ik nam de foto staand onder de boom en naar boven kijkend. De Lobelia met de Jasmijn staan in de grote gietijzeren tuinvaas die je op één van de foto's ziet van een klein hoekje tuin. Wat zal dat straks weelderig worden als we wat verder in jet jaar zijn, en ook heerlijk geuren. Zal er eens een close up van maken. En Fuchsia's vind ik altijd zo bijzonder, het zijn net ballerina's met gekrulde rokjes, volgens mij noemen ze dat in Belgie ook " Dansereskes "
Hoop dat jullie even mee genieten van dit rondje tuin, de natuur is zo wonderbaarlijk mooi.  Iedereen wens ik een fijne week verder ***


16 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi.
    Het is gelukkig weer wat warmer en de zon schijnt weer volop.
    De bloemen en het blad is hier ook in korte tijd tot ontwikkeling gekomen.
    Ik vind het altijd erg mooi om te zien, in het echt natuurlijk maar ook mooie foto's bekijk ik graag.
    Geniet maar van het mooie voorjaar.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Josephine, wat een prachtige tuin heb je, zo mooi...
    Gisteren avond heb ik de Buxussen gesnoeid, was even een werkje maar alles staat er weer mooi bij.
    Het weer gaat weer beter worden zodat we heerlijk kunnen genieten van het buiten zijn.

    Fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooi mooi!!! Zo fijn dat je deze foto's maakt en dat we mee kunnen genieten!

    Voor jou ook een heel fijne week!

    Liefs van Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Josephine,
    Ik ben jaloers, in de vriendelijkste manier, van je geweldige tuin. Alles is zo mooi en zo goed onderhouden. We hadden een beetje sneeuw gisterochtend hier!
    Geniet ervan!
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige tuinfoto's......mooi hoor!!...liefs fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Josephine, een rondje in de tuin is altijd genieten hoor, je hebt er prachtige foto's van gemaakt ook !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi die bollen en wat een ruimte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Josephine,
    Wat een mooie foto's!! Prachtig al die fleurige bloemen.
    Je hebt ook een hele mooie tuin. Gezellig met dat zithoekje.
    Ja..., dat is genieten en zeker met mooi weer.

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, mooie tuin heb je en prachtige foto's.
    Het is nu echt genieten in de tuin, alles is nu op zijn mooist en ik kan ook zo maar lekker genieten van alles wat er in de tuin gebeurt,

    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Josephine, het ziet er zo prachtig uit in je tuin ... het frisse groen met al die kleurrijke bloemen ... wondermooi !
    Mooi ook om te zien hoe het zonlicht gefilterd wordt door de blaadjes van de rode beuk !
    Oh, de close up van de fuchsia's, het lijken inderdaad gekrulde rokjes !
    Ik wens je alvast een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine,

    Wat een prachtige sprookjestuin heb je toch meis!
    Die mooie ronde vormen vind ik zo prachtig...
    En dan die mooie kleurenpracht van bloemen, ja
    jullie tuin is een plaatje.
    Het lijkt ongelofelijk veel werk, om dit zo te krijgen,
    je moet er wel verstand en inzicht voor hebben om
    zoiets moois te creëren..vind het geweldig!

    Fijn weekend,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. sei un tesoro!!!
    e tutti questi fiori sono per me????
    scherzo!!
    che meraviglia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. sei un tesoro!!!
    e tutti questi fiori sono per me????
    scherzo!!
    che meraviglia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve♥ Josephine♥..;)
    Wauw wat heb je♥ toch een mooiiiiie♥ sprookjes♥ tuin♥ zeg ..hihi..en ook veel buxus♥ geweldig!! ..en prachtig♥ als alles in de bloei♥ staat..de een nog mooier dan de andere..;)je komt ogen te kort en vooral wil je♥ dan alles vastleggen op foto♥ en genieten♥ van die prachtige♥ vormen en kleuren♥..;))))))))))))))
    je ziet de zonnestralen♥ door de bladeren zo mooiii om te zien..ja Onwijs♥ prachtig♥ gedaan weer lieverd..;)
    Pss.. mijn controle was weer positief♥..augustus weer röntgenfoto..maarkan weer ff genieten..ondanks de gewrichtspijntjes..;)!
    lieverd♥ een zonnig☼ weekend dikke knuffel♥ liefssss Gaby..xxxx♥xxxx


    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb jij een schitterende tuin! Om jaloers op te worden ..., werkelijk waar. Heerlijk om daar te zitten. En wat een prachtige bloemen, alles in bepaalde kleurstellingen. Daar heb je vast heel goed over nagedacht. Genieten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha die Josephine,

    Wat een feest in jou tuin. Alles ziet er zo netjes uit! Mooi groen en zo goed verzorgd! Prachtige bloemen heb je. Ben jij ook zo dol op hortensias? Dat zijn in de zomer toch wel mijn lievelingsbloemen.Ze blijven ook zolang mooi.
    Zouden we nu eindelijk eens een beetje lenteachtig weertje houden?
    Dat zou wel fijn zijn.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥