maandag 15 augustus 2016

Haak frutsel en kleine Lotje ***








Eindelijk tussen alle planken slepen door is mij kleine haakwerkje voltooid. Een paar maanden geleden zag ik op het mooie blog van Hanneke, http://ateljee-dekraal.blogspot.nl/ een prachtige zelfgemaakte tas staan, en een aantal posten later trouwens nog zo fraai exemplaar, kijk maar eens op haar blog. Toevallig kon ik 1 bolletje van dat grappige garen op de kop tikken, dus besloot ik er iets kleins van te maken. Je haakt vasten om een koord heen waardoor het heel sterk wordt. Mijn haakfrutsel is een toilettasje geworden, eentje die ik s'morgen ga gebruiken wanneer ik tijdens het ontbijt mijzelf ziet op te tutten, alleen moet ik er nog een voering in maken maar kan momenteel niets meer vinden in huis, komt dus nog wel. Van een klein stukje viscose stof die ik eerst even een verfbadje heb gegeven maakte ik dit kleine beertje, Lotje heet ze. Ze heeft nu een zachtgroen huidje, heel licht maar als je er wit naast houd kan je het goed zien. Geniet allemaal van de heerlijke zomerse dagen ***


15 opmerkingen:

  1. Hay lieve meis,

    Ohh...wat is Lotje een kleine lieverd...
    haar neusje krukt zo eigenwijs omhoog hahaha..
    en wat een beeldschone kleur is Lotje..
    Heel licht blauw, wat een schattige kleur zeg!

    En jouw haakseltje is leuk gelukt, wat een een
    grappige wol is dit met al die kleurtjes...leuk zeg
    dat je het gaat gebruiken als make-up tasje..
    Zo tussen alle drukke door toch even haken is
    zo lekker ontspannend...heerlijk gewoon..

    Wens je nog veel succes met jullie drukke
    bezigheden...en een fijne week!

    Liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijf het prachtig vinden hoe jij zo klein iets moois kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Josephine, wat een prachtig beertje en wat knap dat je de viscose kon verven! Het is zo'n lastige stof om te verven dus tja, ik zou wel graag willen weten hoe je dat gedaan hebt!

    Super lief beertje met een prachtig vriendje ook! Leuk zeg dat tasje; ik ga even op dat blog kijken!

    Succes met al jullie werkzaamheden!

    Liefs! Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo'n tasje. Hier volgen er vast nog meer van?
    Ook leuk om ze nog kleiner te maken voor bij je beertjes en popjes.
    Wat heb weer een schattig beertje gemaakt.
    En zo mooi weer op de foto.
    Heb je wel eens ansichtkaarten van je foto's gemaakt?
    Die zou je zo kunnen verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Josephine,

    Wat super leuk....het beertje en het tasje! Dat je daar nog aan toe komt. Zo tussen het klussen door!
    Je hebt het beertje ook nog zelf geverfd? Met wat verf jij dat dan, als ik vragen mag.
    Het is zo'n dotje geworden. Super!

    Ik ga nog even verder met wassen en opruimen. We zijn gisteren laat terug gekomen van een lang weekend . Het was een super warm weekend. We hebben onze jongste dochter en haar gezin opgezocht. Die zijn op vakantie in het Zwarte Woud. Leuk, maar niet echt rustig!! Geeft niet, we kunnen nu weer uit rusten.

    Fijne week!

    Liefs Thea♥

    Om op je vraag over de krans terug te komen, ja de bloemen zijn van stof gemaakt. Ik heb er zelfs een tutorial van gemaakt.Je kunt hem hier vinden http://creabythea.blogspot.nl/2015/11/rozen-van-stof-tutorial.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Josephine,
    De witte beer is fantastisch! Ik hou gewoon van de "ketting" omheen de hals en ik houd vooral van de bruine gebied rond het oog. Het gezicht heeft zoveel dimensie en karakter.
    Fantastisch werk.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk is je tasje geworden... en bedankt voor je leuke berichtje, het beertje is een dotje, zo schattig.
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje.....ik dacht we krijgen foto's van je huiskamer te zien.....hihihihihi....liefs fijne week van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo lieve Josephine,

    Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik had het kunnen weten. Ja crepepapier heb ik genoeg. Ik maak ook van die paper roses,en daarvoor gebruik ik dat papier.Maar dat heb jij natuurlijk nog niet gezien. Is al even geleden dat ik er gemaakt heb.
    Zolang reageren we nog niet bij elkaar.

    Ben ik helemaal vergeten om naar die doosjes te vragen. Ook zelf gemaakt? Ze zijn ook helemaal mijn stijl! Ik maak ook allerlei dozen. Zowel met stof als met papier!
    En dan verouderen met Distress Ink.

    Zo ik ga in bad en dan lekker slapen.

    Welterusten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk is dat als je elkaar inspireert via je blog... Jouw tasje is wel heel wat kleiner dan die van Hanneke, maar dat maakt het op één of andere manier grappig!
    Goed dat je er meteen een bestemming voor hebt. Zelf maak ik vaak iets, en dan ligt het er maar weer...
    Kleine beer is een schatje. Het lijkt me vreselijk moeilijk om zo'n beer te maken, maar jij hebt het echt in je vingers!

    Fijne dag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Josephine,

    Daar ben ik al weer! Uitgebadderd en uitgeslapen, fris aan een nieuwe dag begonnen.Ik heb meteen even bij jou Papr roses gekeken. Wauw, alles wat jij aanpakt word mooi!!
    Dat kleuren doe ik meestal tijdens het ontkleuren van de repen papier. Ik gebruik de vloeistof die vrijkomt weer om andere te kleuren. Dat doe ik dan met wit crepepapier.
    Jij maakt weer heel andere modellen dan ik. Dat moet ik ook nog eens proberen.
    Ik heb wat mandjes gemaakt van touw. Nu wil ik graag een tas maken. Maar helemaal wit is niet zo leuk. Nu had ik het idee om er gekleurde spetters op te maken.
    En weet je wat ik daar voor klaar heb staan?
    Je kunt het al raden natuurlijk. Kleine reepjes crepepapier, die wil wat nat maken en dat als verf gebruiken. Toevallig niet?

    Zo ik ga nog even wat doen,de dag is zo om!

    Geniet van het mooie weer!

    Liefs Thea♥



    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Josephine,
    Wat een ontzettend leuk beertje. Fantastisch hoe je dit weer gemaakt hebt. Ik vind dat echt ontzettend knap gedaan. Ook dat haakwerk heb je mooi gemaakt.
    En dat allemaal nog effe zo tussen het klussen door.
    Maar Josephine, geniet ook van het mooie weer, want voor je het weet regent het weer pijpenstelen..hihi..!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een klein lief beertje heb je weer gemaakt lieverd en je bent al zo druk met je huisje. Lotje is echt zo klein en wat een prachtig kleurtje heeft ze, ik ben nu ook steeds meer met zachtgroen bezig (haken) en ik vond in dezelfde kleur ook een warme plaid. Fijn dat je tussen al het kluswerk toch even kunt ontspannen met een klein haakwerkje of beertje. Het toilettasje is ook al zo schattig en knap gemaakt, echt super. Hoe gaat het met het kluswerk?...hopelijk schiet het al een beetje op voor jullie en tussendoor ook genieten van het warme zonnetje.

    Liefs Ingridxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hallo Josephine,het werd een mooi haakwerkje met frisse kleurtjes.
    Ik vind je licht groene beertje echt een schatje, en een kleine deugeniet ook precies...
    nog een fijne dag en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi toilettasje heb je gehaakt, Josephine, vrolijke kleurtjes en de sluiting met knoop vind ik zo tof !
    En Lotje is allerliefst ... fijn om te zien hoe het telkens weer een ander beertje wordt !
    Bedankt voor je beterschapswensen ... ik kan me niet herinneren ooit zo'n erge buikgriep te hebben gehad ...zelfs met de pijnstillers was de pijn ondraaglijk ... nog een beetje snel vermoeid, voor de rest ben ik weer helemaal de oude :-)
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥