woensdag 7 september 2016

Popje, Aquarel, Rozen, van alles wat ***










Dag lieve allemaal, zomaar een post met van alles en nog wat, met alle drukte van het opknappen van ons huis kom ik bijna tot niets, zo af en toe begin ik ergens aan maar dat blijft vervolgens dan weer liggen. Ik ben o.a met een popje bezig, het hoofdje en handjes heb ik geboetseerd en afgebakken in de oven. Het lichaam is opgebouwd uit een geraamte van ijzerdraad dat ik opvul met stroken dun papier, en iedere laag met naaigaren weer vastzet. Hoe het er uiteindelijk uit komt te zien is voor mijzelf ook nog een verrassing haha. Ook begon ik van de week weer eens aan een aquarel, het is lang geleden dat ik dat deed en had zin om iets nieuws voor de kamer te maken. Dit is, [of ik kan beter zeggen was] een eerste opzetje van bloemen, inmiddels ben ik er verder mee aan de slag gegaan en vind het resultaat niet mooi geworden. Met aquarel is het lastig en eigenlijk onmogelijk om dat te herstellen dus begin ik eerdaags gewoon weer opnieuw. Ook zie je een paar foto's van mijn Engelse roos die ik nu af en toe voor in huis afknip om er nog langer van te kunnen genieten, en vooral van zo dichtbij de heerlijke geur op te snuiven. De witte bloemen op de kast zijn takjes van de Jasmijn, ook uit de tuin, deze plant bloeit geweldig en heeft ranken van wel een meter lang. Fijne week allemaal, nog even heerlijk genieten van de zomer met deze mooie vooruitzichten ***


16 opmerkingen:

  1. Goeie morgen Josephine. Wat heb je weer prachtige foto,s gemaakt en alles wat erop staat is ook zo mooi. Je prachtige zilver, zo mooi gepoetst ;))))))), dat. Kunstige poppetje, de kleuren van je aquarel vind ik erg mooi, je mooie nieuwe vloer en je klok met die beeldschone katten en je bloemetjes natuurlijk.
    Ik kwam genieten hier.
    Je ziet ik ben weer in het land der levenden, ben druk aan het quilten geslagen en vermaak we weer aardig ;))))
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb maar 1 woord nodig voor dit alles -PRACHTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik val van de ene in de andere verbazing ... Geweldig mooie foto's van je rozen had ik al weleens gezien, maar die aquarel ... In mijn ogen is het geen probeersel, ik vind het prachtig! En als je overnieuw wil beginnen, dan denk ik 'oké, je maakt er dus nog één'... Zelf kijk je altijd heel kritisch, herkenbaar hoor.
    En wat is jullie vloer mooi geworden, helemaal perfect bij die stoel of eigenlijk is het andersom!
    Mooi popje ben je aan het maken, ik begrijp niet hoe je dit kunt ... piepfijn snuitje ... maak je dat ook zelf?
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's laat je ons weer zien, heerlijk.
    Het popje is een echt.kunstwerk hoor lieverd !
    Geniet nog even van de mooie indian summer,
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Josephine, je zit echt vol verrassingen hoor, een aquarel! Je gaat een nieuwe maken en ik vind deze al zo mooi!
    Je popje ziet er ook al zo mooi uit en ja hoor, weer een priegelwerkje! Ik zie nog een ander hoofdje op de foto, zo leuk!
    Prachtige bloemenfoto's en foto's van je dierbare spulletjes. Ik zag volgens mij een foto van een klein jongetje met een pijp?
    Thee-potjes! Heb je ook een thee-potjes tic net als ik? Als we de kans kregen zouden we dan niet echt van alles verzamelen?! Ik beken....

    Mooie vloer!!! Zijn jullie bijna klaar?

    Fijne week Josephine en geniet maar van het mooie weer en je mooie tuin!

    Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Josephine,
    Ik hou van het zien poppen in de vooruitgang en het ontdekken van hoe hun skelet wordt gemaakt. De pop is prachtig! Ik ben blij dat renovaties gaat goed en genoten van de poictures van uw prachtige rozen.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Josephine,
    Je bent een bezig beitje met al die hobby's. Maar wel ontzettend leuk natuurlijk.
    Grappig dat poppetje en wat heb je een mooi aquarel. Als lees ik dat jezelf er niet zo te vrede over bent. Maar ik vind hem wel mooi hoor.
    En je nieuwe vloer ziet er ook keurig uit. En dan nog van die mooie bloemen als decoratie. Nou Josephine jij zit er al weer netjes bij.

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om zomaar wat foto's van je interieur te zien.
    De vloer is mooi van kleur. Wat knap dat je kunt schilderen. Ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie vloer...prachtige kleur....leuk je kunt ook al schilderen knap hoor....liefs fijne week van mij....x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine..♥
    Wat een aparte post♥ van jou..haha van alles wat en toch altijd genieten♥..die theepotjes♥ zijn zo leuk!!..en je vloer is prachtig en ik heb dezelfde in woonkamer en gang hihi..
    Het popje♥ is ook apart♥ volgens mij nog niet af toch?..dan de aqaurel♥ met mooie bloemen♥ verrast mij weer je hebt ook veel talenten♥..
    laat je al weten dat met mij alles goed is en positief♥!..;)
    Ben nog met foto's♥ bezig en hoop voor weekend mijn post♥ te plaatsen..;)
    Het weer is prachtig♥ een heerlijke nazomer en geniet♥ er echt van..;)
    Lieverd♥ wens je alvast fijn zonnig creatief♥ weekend
    Liefsssss en Knuf Gaby x♥x♥x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Josephine, je popje wordt zeker fantastisch hoor, lief gezichtje heeft het al .
    Ik geniet van je prachtige foto's van je bloemen en theepotjes enz.
    Zonnige groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van alles wat ... oh, zo prachtig, Josephine !
    Met al je klussen in huis, ben je ook nog zo creatief ...
    het popje ziet er heel speciaal uit en zo te zien op de foto lijkt de aquarel toch ook heel mooi ...
    Wondermooi die roos, ik kan me al voorstellen wat een heerlijk parfum dat is, samen met de Jasmijn !
    En de nieuwe vloer ... prachtig !
    Zomers hier bij ons ... hoop bij jullie ook :-)
    Heel fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Josephine,

    Wat een leuk popje ben je aan het maken...het laten gebeuren
    van een werkstuk is juist het leuke ervan...Ik ben benieuwd naar het
    eindresultaat!

    En wat een ontzettend schattig schilderijtje ben je aan het maken,
    het past helemaal in jouw stijl zo'n waterig schilderwerkstukje van
    bloemen...heel mooi meis..

    Jouw rozen zijn werkelijk adembenemend..de natuur is geweldig
    met al z'n kleuren en pracht en praal!

    Tjeetje wat een gave vloer zeg...mooi van kleur en robuust,
    wat zul je een plezier hebben van deze vloer, lekker neutraal
    van kleur ook...

    Nog een heel fijn weekend meis,
    Liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Your site is beautiful and your photos are divine.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O wat is je vloer mooi Josephine! Het popje ziet er al goed uit en je aquarel is super. Ik heb vroeger ook veel aquarellen gemaakt en wat je zegt ,herstellen gaat bijna niet want dan verf je alles dicht. Jammer dat hij niet zo goed is geworden. Gewoon opnieuw dan maar hè!
    Succes met het popje ben heel benieuwd.

    veel liefs
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Your furniture is very nice. I love the traditional dark wood furniture. I don't see it that often any more. The roses are a soft, pretty color.

    ~Sheri

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥