vrijdag 25 november 2016

Drawing with lines ***








Lieve mensen, buiten het opknappen van ons huis die inmiddels al weer even klaar is en waar we veel plezier van hebben kregen we nog een giga klus te doen, eentje waar je niet echt op zit te wachten. De riolering was kapot gegaan en dat betekende zo ongeveer dat de  helft van de voortuin helemaal uitgeschept moest worden en nog behoorlijk diep ook. De buizen moesten allemaal vernieuwd worden door verzakking, en jullie begrijpen vast dat je daar niet echt vrolijk van wordt, haha. Wat een klus was dat. Gelukkig is het sinds een paar dagen weer helemaal in orde en hebben we vandaag alles weer dicht gegooid en alle planten en struiken weer op hun plaats gezet. Het was er heerlijk weer voor vandaag, heb nog wat winterviooltjes gehaald om het een beetje fleurig te maken. En tussendoor ben ik een beetje gaan tekenen met lijnen en kriebeltjes, daarvoor gebruik ik mijn Staedtler pigment liners in verschillende diktes. Zo heerlijk om daar mee bezig te zijn en zeer rustgevend ook en dat kon ik wel gebruiken zo tussen de werkzaamheden door. Misschien een beetje vroeg maar ik wens iedereen alvast een heel fijn weekend toe ***


12 opmerkingen:

  1. Amai, Josephine, alles uitgraven, planten en struiken eruit en weer terug ... wat moet dat een helse karwei geweest zijn !
    Fijn dat je wat kon ontspannen met de tekeningen ... het zijn prachtige kunstwerkjes geworden !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig die lijntjes allemaal...heel fijn weekend...het was zonnig vandaag.....helaas niet buiten geweest nog......zoveel pijn in mijn rug ..doe even rust dag.....liefs van mij x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Je kriebeltjes en lijntjes zien er prachtig uit, super.
    Wat een gedoe met de riolering, maar gelukkig is dit weer achter de rug en zo kan het weer een paar jaar mee door.

    Wens jou ook een heel fijn weekend.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, daar was heel wat werk aan de winkel voor jullie. Tjonge, vermoeiend hoor! Fijn dat het weer zo mee werkte.
    Ik vind je creaties prachtig! En je hebt talent ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine,
    Wat een ellende zal dat gegeven hebben die riolering. Moet heel je voortuin open en loop je natuurlijk telkens met zandvoeten naar binnen. Je bent zo aardig bezig geweest.
    Maar ja, gelukkig heb je leuke hobby's. Want ook dit is best grappig om te doen. Die figuren op foto 3 vind ik erg mooi. Erg leuk om te zien.

    Lieve groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na gedane arbeid is het goed rusten. Wat heb je schitterende lijnen neergezet. Het zijn gewoon kunstwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve meis,

    Wat een narigheid met die riolering...gatsie,
    daar zit je echt niet op te wachten!
    Jullie hebben weer een heleboel werk gedaan,
    ben blij voor jullie dat het nu gelukkig weer
    dicht is...

    Ja en wat is er niet fijner om na zwaar werk, te ontspannen...
    wat grappig jouw mooie lijnen spel..ja ik kan me het een beetje
    voorstellen dat het heerlijk moet zijn om dit lijnenspel te maken..
    Vind het erg mooi...vooral de derde foto..!

    Wens je een ontspannen weekend meis,
    dikke kusXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De hele voortuin op de schop, ik griezel er van. Gelukkig is alles weer opgelost maar ik kan me indenken dat je veel gedoe hebt gehad voordat alles in het werk werd gezet. Je lijnen-tekeningen zijn ware kunstwerkjes.
    Een lieve groet, Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een werk moet dat geweest zijn lieverd, je hebt vast genoten van een heerlijk rustig weekend. Wat vreselijk om je halve voortuin te moeten afgraven maar gelukkig is alles weer netjes nu. Vind je tekeningen supermooi, je hebt hier echt talent voor.
    Wens je een hele fijne week lieve Josephine.
    Liefs, Ingridxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goh Josephine, kwam die poeplucht bij jullie vandaan? Dachten dat het hier van het platteland kwam! Maar zonder gekheid, denk je eindelijk lekker te kunnen gaan uitrusten van al jullie werk begeeft de riolering het en moet je de voortuin overhoop gooien. Struikje hier struikje daar, om gek van te worden al dat gespit.
    Fijn dat alles het weer doet (en de poeplucht is ook weg hoor!)

    Wat maak je toch een prachtige dingen. Ik open net je blog en toevallig liep manlief net voorbij. Ah, Josephine zei hij, die herken je meteen. Maakt ze Eschers?! Ach, zoiets manlief! Kijk maar! Ze kan HEEL goed tekenen....! aha!!

    Inderdaad Josephine, dat kun je en ik vind het echt zalig om er naar te kijken!

    Voor jou ook een heel fijne week! Geniet maar van de winterviooltjes, vrolijke kleurbrengertjes boven een nieuwe riolering! Mooi!

    Liefs van Pink! xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een rot klus met de riolering, gelukkig is het achter de rug.
    Ik vind je tekeningen geweldig leuk!
    Dank je wel voor de lieve woorden steeds op mijn blog, het geeft veel steun!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ps. Ik heb de afgelopen tijd veel gemist en ik ga zo veel mogelijk terug lezen maar zal niet overal op reageren!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥