vrijdag 11 november 2016

Oletta, een nieuw berenkind ***










Dag lieve mensen, vorige week ben ik weer eens aan een nieuw beertje begonnen, een klein wit lieverdje  en ze heet OLETTA. Het is maar goed dat het altijd kleine beertjes zijn want mijn berenkast  is inmiddels al overvol. Ze moeten maar genoegen nemen met minder ruimte want ongetwijfeld zullen er nog meer bijkomen en vind ik er wel weer een plekje voor. Het is ook zo'n heerlijke verslaving om er mee bezig te zijn, en het is zo leuk te zien dat ieder beertje weer een heel andere uitstraling heeft. De foto waar ook een grote foto op staat is een foto van mijn Oma, mijn moeders moeder, het kleine meisje op de tafel is mijn moeder, vinden jullie het geen prachtige foto? Hebben jullie ook al de snoepjes klaar liggen voor Sint-Maarten, vanavond staan er weer een hoop kleine kinderen voor de deur met lantaarntjes, ze zingen altijd een aantal liedjes, zo lief om te zien. Geniet allemaal van de prachtige kleurrijke herfst ***


16 opmerkingen:

  1. Het is weer zo'n schattig beertje geworden, Josephine, inderdaad iedere keer een andere uitstraling ... ik ben altijd verwonderd over je inspiratie !
    Zo fijn dat je die foto van je moeder en grootmoeder nog hebt,
    echt om te koesteren !

    Sint-Maarten vieren wij hier niet, morgen 11 november hebben we een feestdag, wapenstilstand.
    Wens je alvast een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Josephine,
    ein entzückendes Bärenmädchen!
    Sie besitzt wunderschöne Augen. Ich bewundere dein Geschick solche feinen Sachen entstehen zu lassen.
    Umarme dich herzlichst,
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al weer zo'n mooi beertje, geweldig!
    Ik zou wel een kijkje willen nemen in je berenkast, het lijkt mij een prachtig gezicht al die mooie lieve beertjes bij elkaar.
    Hier zijn geen kindjes die langs komen met lantaarntjes om liedjes te zingen en in Boekelo heb ik ze ook nooit gezien.
    Maar veel plezier vanavond.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine,
    Wat een grappig beertje heb je gemaakt. Zo ontzettend leuk. Geweldig zo met dat sierleijke kraagje. Je weet het ook telkens heel mooi te fotograferen. Ontzettend knap hoor!!
    Nou hou je zak snoep maar klaar voor de (voice)kids aan je deur..hihi...!!

    Lieve groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje heb je weer gemaakt ach echt verslavend vindt ik het niet echt je kan maar lekker bezig zijn met je hobby. Helaas hier kennen ze geen st maarten lijkt me wel een gezellig feest. Geniet vanavond en alvast een fijn weekend groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieverd.....hier komen ze niet langs....weet niet waarom.....hihihihihi.....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze schattig en zelfs een beetje verwaand zo met haar neusje in de lucht.
    Hier heb ik nog nooit iets gemerkt van sint maarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje weer lieve Josephine, zo leuk om een hele verzameling zelfgemaakte beertjes te hebben. Dit berenkindje is echt zo mooi helemaal in het wit deze keer. De foto van je oma met je moeder vind ik ook geweldig, ik hou erg van dit soort foto's. Ik kreeg er laatst ook een paar van mijn vader die weer met zijn oma op de foto staat, hij was nog maar een klein ventje. Zo schattig.
    Wens je een heerlijk weekend, liefs Ingridxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oletta! Ze is super schattig Josephine! en ik maar staren om te zien wat je rond de oogjes hebt gedaan maar ik denk dat ik het weet! Wat leuk gedaan zeg!

    Mooi lief beertje en een tikkeltje groter dan de vorige!

    Een huis vol beren! Gezelliger kan het niet zijn! Er is altijd wel een plekje voor te vinden! Hoeveel heb je er nu???!!!!!

    Prachtige foto; je hebt gelijk! Lief!!

    Ik wens je een heel fijn weekend!!!

    Liefs van Pink xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatje, die ogen...
    Wat een mooie foto van je oma en moeder, zo heerlijk statig portret, nu is alles wat anders hé.
    Sint Maarten kennen we hier niet, dat is ook erg streek gebonden denk ik,
    Fijn weekend hoor, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine,

    Wat een geweldig lief berenmeisje is Oletta geworden,
    een beetje een sneeuw beertje lijkt het wel..
    Weet je wat zo leuk is dat je zo'n eigen stijl hebt, ik zou
    jouw berenkindjes er zo uithalen..dat is toch super?

    Ja en dan die mooi foto van jouw oma en jouw moeder
    als klein meisje..deze vind ik zo ontzettend tof! Vind het
    super dat je deze oude foto's in je bezit hebt..
    Heerlijk die oude sfeer...die nostalgie..

    Lieve groetjes,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WAt een schatje!! een heel fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alweer zo'n prachtig lief beertje! Ik vind haar vertederend...
    Het lijkt wel alsof er een traantje uit het linkeroogje rolt.
    Zo knap dat je dit kunt maken. Het snuitje heeft ook echt een uitdrukking ...
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schatje met haar strikje in het haar en haar mooie kanten kraag.En de foto van je grootmoeder en moeder, wat geweldig dat je die nog hebt.Dat is iets om te koesteren.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Josephine,

    Schijnbaar heb ik je post gemist. Het duurde erg lang voor er wat nieuws op je blog kwam, vandaar dat ik maar eens poolshoogte kwam nemen!!

    Hihihi...het lijkt wel of ik je controleer!! Erg!

    Wat weer een schatje is je Oletta geworden! Is dit nu ook kortharige mohair? Het lijkt me alsof de haartjes wat langer zijn. Goed gelukt weer!

    Die foto's van vroeger zijn erg leuk.En al helemaal als het je eigen familie is! Ik houd er wel van.

    Het begint koud te worden niet?Maar zolang het droog is geeft dat niet, alleen die regen...behh!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Josephine,

    Bedankt voor je snelle reactie. Maar de haartjes zijn wel langer, toch? Lijkt me zo.

    Ben je wel eens bij Probeer geweest? We zijn er langs geweest na ons laatste weekend in Duitsland.
    Ik heb die man beloofd om er een logje over te schrijven. Dat zal ik dan ook maar eens eerst doen denk ik. Belofte maakt schuld!!

    Hier regent het alweer.Niet zo leuk, maar wel leuk om te knutselen!

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥