woensdag 16 november 2016

November Tuin ***












Een aantal dagen geleden toen het behoorlijk vroor regende het Kastanje bladeren in de tuin, zo grappig om te zien, we hebben al heel veel opgeruimd en inmiddels is meer dan helft van de boom kaal. Ondanks dat zit er toch nog steeds een uil in de boom die  ik nu makkelijk kon fotograferen, het blijven toch fantastisch mooie dieren om te zien. De winterharde Fuchsia bloeit vanaf begin mei en nu nog steeds volop bloemen. En wat denkje, zelfs de kamperfoelie is weer triomfantelijk gaan bloeien, echt niet te geloven toch. Mooi hé de knalrode bessen van de bonte hulst. En  zo lief de mini paddestoeltjes die op het deksel van de regenton tussen twee planken tevoorschijn kwamen, het lijkt wel een sprookje en in gedachten zie ik daar een piepklein kaboutertje bij. Ook de roos New Dawn heeft er nog geen genoeg van en bloeit nog met zelfs nog steeds nieuwe knoppen, het was behoorlijk somber weer toen ik de foto nam dus niet zo fraai, maar eigenlijk bizar nu in deze tijd, maar mij hoor je niet klagen hoor, het is een genot om dit allemaal tegen te komen. Geniet allemaal van een fijne week verder ***


12 opmerkingen:

  1. Zo prachtig nog in je tuin, Josephine !
    Een paar weken terug had ik ook nog enkele New Dawn rozen, ooit had ik nog eentje in december.
    Wondermooi zo'n bladerentapijt en die kleine paddestoeltjes ...
    zo leuk !
    Fijn dat je deze uil zo mooi op foto kon zetten, ze zien er inderdaad prachtig uit !
    Geniet nog van de week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh...wat is meneer Uil toch een wonderschoon dier!
    En dat je hem zomaar kunt fotograferen, dat is toch gaaf?
    Zijn oortjes staan zo parmantig omhoog...zo schattig vind
    ik dat staan..
    Ja en jouw tuin is werkelijk alle jaargetijden mooi, die paarse
    besjes...en ja die knalrode Fuchcia is super!
    Die kleine ieniemienie paddestoeltjes zijn zo fragiel en mooi
    van kleur, inderdaad ik kan me die kleine kaboutertjes ook
    voor de geest halen hahaha, een mens is immers nooit te oud
    voor sprookjes..

    Liefs MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Wat een mooie foto's!! En wat leuk om deze "eigen" uil weer even te zien. Want dat moet fantastisch zijn om die dieren in je eigen tuin te kunnen bewonderen. Oké... ze poepen alles onder...(hihi)...maar toch. Het lijkt me echt heel bijzonder, maar dat had je me al eens verteld.
    Je foto met die paars gekleurde paddenstoeltjes (7) vind ik ook echt super om te zien en ook die bladeren op je tuinstoelen toont pure herfst. Prachtig!!

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's Josephine !
    Ik wens je nog een fijne dag,
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt.
    Ik vind de uil prachtig, wat leuk dat hij gewoon in de tuin zit.
    Hier zag ik een laatste bloem in de verder helemaal kale kamperfoelie en de roos heeft toch heel wat te lijden gehad bij de verbouwing in september dus daar geen knoppen/bloemen meer.
    Een kastanjeboom hebben we niet maar wel heel veel eiken die nu hun blad laten vallen.
    Als antwoord op je vraag op mijn post over servetten plakken zonder lijm.
    Ik vind het leuk om nieuwe en gekke technieken uit te proberen, gewoonom te kijken hoe het werkt!
    Geniet nog maar even van de mooie laatste bloemen in de tuin.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onvoorstelbaar dat je nog zoveel bloeiends in je tuin hebt! Dat is wel heel erg leuk en gezellig!
    Helaas maakt de wind en de regen nu wel definitief een einde aan de mooie gouden bladertooien in de bomen. Brrrr, wat een herfstweer is het nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine,

    Oh, wat mooi! Een uil in je tuin, dat wil ik ook!
    Nee hoor, al zou dat natuurlijk wel heel erg leuk zijn. Volgens mij zitten die hier niet! Nooit gezien of gehoord tenminste. Het zijn zulke prachtige dieren. Wat zul je daar van genieten! Je boft maar.

    Wat zijn je foto's mooi geworden. Prachtig! Jij bent daar heel erg goed in!

    Hier regent het nog steeds en ook waait het erg hard. Straks zijn alle bomen kaal! Maar ach, dat hoort er bij!
    Elk seizoen is mooi op zijn manier!
    Lekker van genieten!

    Ik wens je alvast een heel mooi weekend toe.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zat al vol bewondering naar de uil te kijken. Ik dacht: Die zal ze toch niet zelf gefotografeerd hebben?
    Zit ie gewoon bij je in de tuin. Geweldig!
    En de rest is al even mooi. Ik vind die paarse besjes zo mooi. Weet jij toevallig of die na plukken nog lang mooi blijven. Het lijkt me wel wat om ze nog ergens in te verwerken.
    Bij mij zie ik ook nog een enkele roos. En de fuchsia bloeit ook nog. Ik heb ze vorige week met de vorst wel binnen gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's zeg prachtig ...!....liefs fijn weekend van mij....x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liebe Josephine,
    sagenhaft was bei dir noch im Garten blüht.
    Ganz besonders, gefällt mir die Farbe des Liebesperlenstrauches.
    Aber du besitzt ja einen Zaubergarten, mit einem Wächter über all deine Pflanzen. Die Eule ist wunderschön.
    Ganz herzliche Grüße,
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto van die uil, dat je die op de foto kon krijgen, mooi.
    Fijn dat je tuin weer klaar is, heerlijk relaxen van
    't weekend, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥