dinsdag 1 augustus 2017

Borduurtjes ingelijst ***







Kersen hebben natuurlijk niets met borduurwerkjes te maken maar ze zien er zo verleidelijk uit dat ze ook op de foto mochten, ze smaken heerlijk dus pak er gerust een paar. Nu even over het borduurwerk het heeft wel even geduurd maar van de week heb ik eindelijk mijn kleine borduurtjes ingelijst. Een aantal patroontjes heb ik gebruikt van de voorbeelden van "vakjes borduren" en een aantal hebben motiefjes die ik uit voorbeelden van oude merklappen heb gehaald en die ik er wel mooi bij vond passen. Het  lukte me niet om de foto's mooier te krijgen, het was wat somber weer die dag en ze zitten achter glas. Had ze eigenlijk beter voor het inlijsten kunnen fotograferen, jammer dat ik dat niet heb gedaan. Weet nog niet precies waar ik ze op ga hangen maar heb wel twee ideetjes, eerst maar eens met mijn lief bespreken wat hij er van vindt, komt vast goed. Ze zijn met 1 draads DMC garen geborduurd. Wens iedereen een fijne week toe ***


12 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine,

    Hahaha, dat label"broddellapje". Om te gillen!
    Alsof er bij ooit een echt broddellapje zo bestaan. Echt niet!
    Jij maakt de dingen zo netjes mogelijk. Daar heb ik ook last van.
    Niks aan te doen, zo zijn we nu eenmaal.
    Ze zijn wel leuk geworden,je schilderijtjes. Ja, achter glas is moeilijk.
    Je hebt het natuurlijk dicht geplakt, zodat er uit halen geen optie meer is.

    Ik ben nu bezig met papier mache. Nog nooit mee gewerkt. Jij wel?
    Fijne week verder.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lust graag kersen ... en deze zien er inderdaad heerlijk uit ! :-)
    Je borduurwerkjes zien er prachtig uit, Josephine, mooie motiefjes en kleurtjes, die mooie hortensia past er qua kleuren perfect bij !
    Ook hier eerder grijs weer, met af en toe buien ...
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine,

    Ja, met reepjes krantenpapier bedoel ik. Ik heb die van jou meteen even opgezocht. Wat leuk zijn ze!
    Mijn vriendin doet vrijwilligerswerk op de dagvoorziening. En daar werken ze met van die tempex ballen. Vandaar dat ik dat ook eens moest proberen. Ze gebruiken allemaal felle kleuren voor het verfwerk.
    Je moet er van houden natuurlijk. Maar om eens te doen en de techniek onder de knie te krijgen, ben ik er ook eens aan begonnen.
    Je zult de resultaten wel een keer voorbij zien komen.

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn je borduurtjes prachtig geworden en eendraads geborduurd
    geweldig.ik heb ongeveer mijn hele leven geborduurd , altijd kruissteekjes , maar altijd met twee draadjes.Sinds ik quilt borduur ik bijna niet meer maar als ik dit zie zou ik er zo weer zin in krijgen.;))
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Josephine,
    Uw borduurwerk is prachtig! De patronen zijn mooi en je steken zijn nauwkeurig en heel goed gedaan. Het is nog mooier dan die heerlijke kersen kijkt.
    Grote knuffel
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend zijn ze geworden
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Josephine,
    Wat weet je telkens weer leuke dingetjes te maken. Prachtig deze borduurwerkjes. En ook weer erg mooi op de foto gezet met die hortensia bloem ervoor.
    Nou je man zal vast geen probleem maken en er een mooi plekje voor geven. Geef hem alvast maar de hamer en spijkers aan dan komt dat vast goed...hihi...!!
    Ennuh...snoep maar lekker van de kersen, lekker hoor. Ik ben er ook dol op.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi nu ze ingelijst zijn. Nu belanden ze ook niet zo snel in de kast.
    Gisteren zag ik hier in de winkel ook al van die mooie donkere kersen liggen, maar omdat er ook opal pruimen waren, heb ik toch voor die gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dat mooi geworden! Heb je het borduurwerk zelf ingelijst? Vast wel, want jij kunt alles in mijn beleving...
    Het borduurwerk vind ik zo prachtig geworden en het is nu helemaal je eigen compositie geworden. Helaas ligt het borduurwerk hier vrijwel onaangeroerd, daar moet maar eens verandering in komen...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine..
    Ohhh wat heb ik vel moeten missen bij jou..ik kan deze keer geen hartjes plaatsen met deze laptop..maar ach ik ben al blij dat ik weer kan genieten van jou mooie posten..wat maak jij al veel kruis steekjes zeg!!
    en je vorige posten met zoveel mooie bloemetjes en van alles ik ga het straks met rust even heerlijk door lezen ..liefssssX en dikke knuffelsX van Gaby en pootje Dionne xxXxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi ingelijst Josephine, nu kan je nog nagenieten van je vele borduurwerk.
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi...kersen horen bij de zomer...mijn favoriete fruit...geniet liefs ria x

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥