donderdag 26 juli 2018

Oefen popje en Tuinbloeiers ***








Eerder schreef ik al dat ik een aantal hoofdjes, voetjes een handjes aan het boetseren ben om van alles uit te proberen, alles nog in een begin stadium maar bedacht me dat ik ook kan proberen om verschillende lijfjes bij de hoofdjes te maken. De verhoudingen van dit popje zijn niet goed geworden het lichaam is te groot ten opzichte van het hoofdje maar het ging mij om de beweeglijkheid van het lijfje. In de armen, benen en lichaam heb ik ijzerdraad verwerkt waardoor het naar alle kanten gebogen kan worden. Het is zomaar een guitig popje geworden. En nog wat tuinfoto's van bloemen die op dit moment volop in bloei staan.  Sterkte allemaal met hittegolf, we hebben niks te klagen natuurlijk maar voor mij mag het wel iets minder warm zijn ***


9 opmerkingen:

  1. Een zeer goede vroege morgen! Zowel de bloemen als het poppie vind ik weer zeer inspirerend...Ik wens je een prachtige dag.@@@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Wat een prachtig poppetje heb je weer gemaakt. Hij is zo sprekend met die grote ogen. Echt super gedaan. En dan ook al die kleertjes en dat grappige hoedje. Echt heel erg leuk. Heb daar echt bewondering voor. En je weet het ook nog eens leuk te fotograferen is diverse poses.
    Verder ook weer mooie foto's van al die bloemen. Prachtig.
    Voorlopig prima zomer...hihi...!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je er weer een prachtig poppetje van gemaakt. Zo knap dat alles kan bewegen en zo mooi de vingerhoed als chique hoed.
    Ja van mij maag het ook wel een beetje koeler. Het is hi er in d kamer 31 graden. De slaapkamers zijn koeler dus verblijf ik daar maar wat meer. En ik heb een windblazertje op mijn computer dus kan ik hier ook nog wat op doen.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zit hier al zwetend en puffend nog buiten blogjes te lezen.....maar wat is het warmmmmm ik Jan er normaal echt goed tegen hoor maar tot een temp van 26...28 ofzo maar dit is voor mij echt teveel alles voelt klam aan ..zit wel lekker aan een limoncello twee hijgende honden die zich ook geen raad weten .....morgen nog zo ‘n dag .....ben in iedergeval zo blij dat we vakantie hebben...leuk je popje hoor...liefs van mij ☀️☀️☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet niet waar ik het meest van onder de indruk moet zijn; je prachtige bloemen of die kunstzinnige handjes en voetjes...
    Hoe krijg je het toch voor elkaar..?
    Foei, wat is het nu toch warm hè.. Ik doe even helemaal niks...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap dat je dit allemaal kunt maken. En voor de bloemen hoeven we zelf helemaal niets te doen. Dat is het wonder van de natuur.
    Regen op zijn tijd dat is wel nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, je hebt nog mooie bloeiers, helaas is het bij mij niet meer zo, alleen de hortensia en voor de rest is er al veel verdort of uitgebloeid.
    Ik vind je poppetje erg grappig, vooral de hoed is een leuke vondst!!!!! Hij is gewoon grappig om dat hij niet helemaal goed is denk ik, helemaal gaaf is... ja soms mooi en soms niet.
    Groetjes hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Josephine,je maakte inderdaad een grappig manneke hoor, dat vraagt naar meer....
    Je tuin staat er nog mooi bij zo te zien, hier zijn onze Hortensia's helemaal slap geworden, ondanks het gieten en bebruik van parasol alle dagen. Waarschijnlijk geen bloemstukjes in de herfst dit jaar...
    Maar we genieten van het zonneke zolang ze er is hoor !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een grappig mannetje, Josephine, de vingerhoed op zijn hoofdje is zo'n leuk idee !
    De bloemen in je tuin zien er prachtig uit ... hier bij ons wat minder, veel te heet, voor mij mag het ook wat frisser :-)
    Nog een fijne week verder,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥