donderdag 19 januari 2023

Textiel Workshop [Les 1] * * *


Op het blog van Conny [Klik] gaf ze een tip van een vijfdaagse gratis workshop, de lessen worden gegeven door  Gwen Hedley, auteur van de beste boeken voor textiel ontwerpen. En dat leek me wel een erg leuke uitdaging dus heb me aangemeld. [Dag 1] Eerst ben ik begonnen met lapjes zoeken en de stoffen eerst wassen alvorens ze te beschilderen.


Toen heb ik plastic op een groot formaat plank geplakt en daaroverheen een lap witte katoen gespannen een ook vast gezet met plakband. Vanmiddag ben ik stof stof gaan beschilderen, erg leuk om te doen dus  ik heb me heerlijk vermaakt.



En dit is dus het begin geworden. Het vervolg is dat er vier lapjes van geknipt gaan worden die je aan elkaar gaat naaien op een zodanige manier dat de patronen mooi doorlopen, een leuk puzzeltje om uit te gaan zoeken, wordt vervolgd!

 

13 opmerkingen:

  1. Ik vind het nu al prachtig! (Bertiebo)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Indrukkwekkend hoe je dat allemaal doet. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is nu het aanzien al meer dan waard Josephine.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig. Bij mij werd het knoeiwerk, maar heb me wel vermaakt. Ik maak het af en zie wel. Ben benieuwd naar jouw resultaat en ook die van Conny. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er al prachtig uit. Dat schilderen vond ik ook al zo leuk. Met het borduren kun je nog veel moois toevoegen. Ik kijk graag mee met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat mooi geworden. Leuk om te zien hoe inspirerend zo’n workshop is. Ik ben benieuwd hoe je verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine,

    Wat een idee! Met welke verf schilder je dat? Of heb ik daar overheen gelezen?
    Ik ben wel reuze benieuwd naar het resultaat.
    Hier ligt sneeuw, ik geloof alleen in Limburg? Wel leuk voor de foto!

    Fijn weekend alvast, liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aan de foto's kan ik wel zien dat je goed voorbereid aan het werk gegaan bent, maar ook het plezier spat eraf... Je eigen stofjes ontwerpen; hoe leuk is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker geschilderd, maar in vieren knippen en dan zorgen dat het patroon mooi doorloopt, lijkt me wel heel erg moeilijk.
    Maar jij gaat vast dagen lang aan het puzzelen totdat het gelukt is.
    We gaan het zien, en ook hoe het dan verder gaat.
    Conny gaat daar ook vast iets leuks van maken, maar dat wordt dan weer anders dan van jou.
    Spannend hoor.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha grappig ben heel benieuwd,je bent weer crea hoor liefs van mij🍀❤️🍀🐾🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat maak jij toch een mooie dingen Josephine, altijd een genot om naar te kijken. Ik las net even je vorige blogspot terug over creativiteit met afval en ook dat is weer zo mooi. Al die bloemen waarvan men zegt, uitgebloeid, hup de vuilnisbak in, maar die toch nog zoveel schoonheid kunnen bieden. Als je het maar ziet. En jij ziet het en laat ons het weer zien. Ik geniet daar erg van en je inspireert me ook om op een andere manier te kijken. Al kan ik daar niet zo'n mooie creatieve draai aangeven! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je ook meedoet met deze fijne cursus. Ik zie dat wij dezelfde kleurtjes hebben gekozen! Veel plezier met het puzzelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er al prachtig uit, Josephine ! Ben telkens weer verbaasd van je creativiteit !
    Bij deze workshop zal je weer nieuwe mooie inspiratie opdoen ... ben benieuwd hoe het verder gaat !
    Hier heeft het bijna de ganse dag gesneeuwd ...
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥