donderdag 7 mei 2009

Sering in volle bloei

Wat een geweldig uitzicht vanaf de keuken op mijn mooie seringenboom [Syringa Vulgaris] eigenlijk is het een struik maar in de loop der jaren heb ik de struik opgekroond tot een boom. Uiteindelijk bepaal je zelf hoe alles er uit gaat zien. Hij staat in volle bloei met trossen bloemen van wel 20/25 cm groot per stuk. En dan die heerlijke zwoele geur die ze verspreiden. Regelmatig druk ik mijn neus er tussen om het nog beter te ervaren. Jammer genoeg duurt de bloei niet de gehele zomer maar van knop tot een explosie van pluimen duurt ongeveer 8 weken. En dan nog de tijd totdat ze helemaal verwelken geeft alles bij elkaar toch best een behoorlijke tijd om er intens van te genieten. Wat is de natuur toch PRACHTIG!!!

1 opmerking:

  1. Lieve Crea,
    wat een juwelen die seringen, je kan ze haast ruiken.
    Inder daad wat is de lente toch beeld schoon. Ieder jaar opnieuw vind ik net als of er iemand aan het schilderen is.
    Heel langzaam komen er duizende kleuren voor de dag.
    ********************************************
    Gisteren heb ik ook op je seringen gerageerd maar die is niet over gekomen, zou het nu lukken???
    Heb ook het stukje van Klaartje gelezen,veel liefs van Spinneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥