donderdag 8 juli 2010

Werk van "Gerard Bauwens"...














Nog niet zo heel lang geleden kwam ik ergens het werk van "Gerard Bauwens" tegen, een Oostvlaamse kunstenaar. Zijn werk toont doorgaans grote houtskooltekeningen. Zijn krultechniek vind ik heel bijzonder en knap. Het doet denken aan neo-impressionisten als "Georges Seurat" en "Paul Signac", met het verschil dat de kleur ontbreekt. Het liefdespaar en het vrouwelijk naakt zijn de hoofdthema's van deze kunstenaar. Het grappige is dat ik lang geleden heel wat tekeningen heb gemaakt die allen opgebouwd waren uit stippeltjes, met inkt en potlood, dun en dik, groot en klein enz. ook dat gaf een heel mooi en natuurgetrouw effect. Maar wat deze man maakt spreekt mij heel erg aan, heel fraai deze krultechniek, en ik ga dat zeker eens proberen. Er gaat een pure innigheid en rust uit van deze tekeningen, een zintuiglijke charme en een voortreffelijke vormbeweging. Ben benieuwd wat jullie van zijn werk vinden...

En dan nog even iets over mijzelf, gisteren heb ik een maagonderzoek gehad en vandaag een  darmonderzoek, de laatste twee in de rij van onderzoeken die moesten plaatsvinden, gelukkig dat heb ik achter de rug, pfff.  Volgende week krijg ik de uitslag.....



17 opmerkingen:

  1. Hallo Josephine.
    Wat een prachtige tekeningen. Hier hou ik wel van. Je hebt ze ook mooi op de foto gezet.
    Gelukkig dat je de onderzoeken achter de rug hebt. Hoop echt voor je dat er niet iets vervelends uitkomt.
    Duim voor je.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He.... wat een enge berichten.
    Hoop dat deze week snel voorbij zal gaan voor je.
    Altijd spannend. En deze onderzoeken, daar hoeft je niets aan toe te voegen. Die zijn vreselijk om te ondergaan.

    Wat betreft jouw kunst, Zeker heel apart.
    Ik heb eens op tv gezien iemand ( misschien de personen die jij nu noemt ? )Was heel mooi om te zien. Het leek heel simpel, maar doe dat maar eens na.... Dat waren kleine streepjes krasjes, maar zo mooi.
    En het lijkt wel of jij bij de eerste foto geposeerd heb....haha.

    Nou sterkte.
    En we wachten op jouw positieve uitslag!

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Joséphine, Wat naar die onderzoeken. Ik hoop dat er niets aan de hand is. Knap dat je je zorgen met ons wilt delen en wij zijn er natuurlijk voor jou om met zijn allen positieve gedachten jouw kant op te sturen.
    De kunstenaar maakt prachtig werk. Indrukwekkend. Je schrijft dat je zelf ook bezig bent geweest (of nog) met kunstuitingen. We zien wel vaak mooie dingen die je op de computer maakt. Laat je ons ook je eigen handwerk eens zien?
    Dag, liefs en nogmaals sterkte van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze krultechniek heb ik nooit eerder gezien, Josephine. Toeval, maar net als Yvonne, dacht ik bij het zien van de eerste tekening dat jij het was, dacht nog, hoe heeft Josephine dit gedaan ?
    Ik vind ze speciaal en wel mooi !
    Gelukkig heb je die twee onaangename onderzoeken achter de rug, probeer niet te zenuwachtig te zijn voor de uitslag, ik denk aan je.
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha lieve Josephine,

    Heb vandaag vaak aan je moeten denken,hoe het af zal lopen met de onderzoeken.
    Maar dat heb je gelukkig achter de rug,het is geen pretje dat te moeten ondergaan.
    Nou nog een week van afwachten wat ook weer verre van aangenaam zal zijn.
    Ik blijf voor je duimen!!!!XXX

    Deze kunstenaar die ik niet ken(zullen er nog wel veel meer zijn;-))maakt heel mooi werk.
    Ik vind alles in de kunst wat zwart-wit op papier of doek komt heel mooi en sprekend.
    Dat heb ik ook met zwart-wit foto's, alles is tot in detail zichtbaar en je wordt niet afgeleid door kleuren.

    Ik heb straks weer wat te zoeken op mijn pc, als ik dan weer zoiets interessants bij jou zie en lees moet ik daar meer over weten.

    (ik was vandaag voor slikfoto's met pap, maar arts vertelden er meteen bij dat er niks vreemds te zien is, heb nou alle onderzoeken gehad en er is niks uitgekomen,gelukkig maar, maar toch heb ik nog steeds al die maanden pijn bij slikken en beweging van strottehoofd,héél vreend!)

    Nou meis hou het nog even vol,het beste met je!!!
    Lieve groet!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die werken zijn prachtig, hier hou ik ook wel van, zo eentonig maar toch veelzeggend!
    Ik duim met je mee voor een goede uitslag, vervelende onderzoeken zijn het maar hopelijk geven ze geen erge dingen weer en bieden ze een oplossing voor je problemen,
    ik denk aan je, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hè...getsie wat naar al die onderzoeken, dat zijn echt geen fijne dingen hoor.
    En dan dat wachten op zo'n uitslag!!
    Hopen maar dat alles goed is straks.

    Dit werk...ja daar houd ik wel van....mooi hoor als je dat zo kan.

    Nou meissie...doe rustig aan vandaag het word weer een warme dag.

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O lieverd wat naar die onderzoeken.....hoop op een goede uitslag!! .geniet van het mooie weer.liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Josephine,gelukkig dat de onderzoeken achter de rug zijn een darm/maagonderzoek is altijd erg naar en vervelend.Wj hopen op een goede uitslag.

    De kunstenaar kon ik nog niet maar,werkelijk schitterend werk en,houtskool is zo vreselijk heerlijk om mee te werken ik,heb er op de academie enorm veel meegewerkt en met pastelkrijt ook zo lekker om mee te werken.

    Lieve groetjes van ons en doe lekker rustig aan vandaag het is weer tropisch warm.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag lievertje♥♥♥
    wat zijn dit weer juwelen van tekeningen,krijg meteen zin om het ook te gaan uitproberen.
    Alsje de tekening vergroot dan is de op bouw nog beter zichtbaar,en de uitdrukking is zo natuurlijk.
    En je heb er ook weer van die mooie lijsten om gemaakt,heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig zijn ze....idd erg mooi zeg met die sierlijke krullen.......
    Hoop dat de uitslag een beetje positief is...
    Rustig aan hoor.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo lieve Josephine. Ik veel aan je moeten denken deze dagen. Dat is gelukkig allemaal weer achter de rug. Hoe voel je je nou? Nou nog even op de uitslagen wachten. Ik duim voor je. Prachtige werken van Gerard Bauwens.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad geweldige tekeningen.
    Ik hou hier wel van.
    Fijn dat je de nare onderzoeken achter de rug hebt. Nu gaan we duimen voor een voor jou positieve uitslag.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Josephine, klinkte even je post aan om te vragen of je al meer weet, nee dus, maar gelukkig zijn de onderzoeken achter de rug, lijkt me geen pretje! Ik hou je blog in de gaten, maar hoop uiteraard dat er geen nare dingen uitkomen. Sterkte, lieve groet, Tineke
    Oh ja, de tekeningen: PRACHTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel knap gedaan en ik vind het erg mooi.

    Ow wat naar die onderzoeken,ik hoop dat de uitslagen positief zijn en anders dat ze iets kunnen doen aan de nare klachten die je hebt,wens je een fijne avond,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige Creaties
    heb je weer gemaakt
    groetjes Manja

    Brocante de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bedankt voor je lieve woorden. Het is inderdaad heel bijzonder wat hij maakt. Met een op zich eenvoudige techniek een haast fotografisch beeld. Ik wens je veel beterschap en goede resultaten van het onderzoek. Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥