zondag 4 juli 2010

Art Deco Lampen...
















Vinden jullie het geen schoonheden deze Art Deco Lampen, je moet er wel van houden natuurlijk.
De term "Art Deco" werd gebruikt om de verschillende ontwikkelingen aan te duiden die in het interbellum in het nieuwe ontwerpen  in gebruik raakten. De belangrijkste kenmerken zijn; een strakke eenvoudige vormgeving, geometrische patronen, abstracte vormen en een helder kleurgebruik. Door de groeiende  invloed van de machine namen abstracte kunststromingen, zoals het kubisme en futurisme in belangrijkheid toe. De rechthoekige vormen in de ontwerpen zijn aan deze kunststromingen ontleend. Het felle kleurgebruik in de ontwerpen werden beinvloed door het expressionisme.
Het revolutionaire aan de Art Deco was dat deze stijl het begrip "Ontwerper" introduceerde. De Art Deco werd de eerste echt twintigste eeuwse internationale totaalstijl.....



15 opmerkingen:

  1. Ik vind ze mooi!
    Een gelijksoortige als de laatste heb ik nog en die blauwe vind ik prachtig.
    Welterusten en tot over een tijdje.
    Liefs voor je mams hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal gelijk!
    Prachtig zijn ze.
    Ik ga voor de bovenste (Galle` achtige)

    Ja, zo een huis vol zou leuk zijn...
    We blijven zoeken naar mooie koopjes...

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wowwwww..ik vind ze supermooi !! wij hebben ook een paar art deco lampen in huis..........geweldig mooie week !! liefs Ria......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende lampen die met erg veel stijlen gecombineerd kunnen worden! Liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel bijzonder om ze zo te zien, maar voor in huis niets voor mij. Ik denk dat ik toch meer van de "romantischere" lampen ben, aan de andere kant ook wel straks, het industriële vind ik ook super, maar ach we kunnen toch niet alles kwijt, dus dan geniet ik gewoon van de plaatjes hier bij jou.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moest wel 5 x zo'n woordverificatie intikken, dus begin opnieuw. Als er meer verschijnen moet je ze maar verwijderen. Maar wat ik dus zei is....
    Ik vind ze heel mooi, maar niet voor mezelf. En dat je dat ook wel kon zien op mijn blog. Maar als je hier de inrichting naar had dat je zeker enkele pronkstukken in huis hebt.
    Heb je zelf ook wat van deze lampen??

    fijne dag, lia

    kijken wat er nu gebeurt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hay Josephine,

    Deze lampen zijn ontzettend mooi...zo sober, en solide..
    Zelf heb ik deze lampen niet in mijn huis, gewoonweg omdat ze zo duur zijn.
    Ik heb een suikerzoete inrichting, en juist dan staat zo'n lamp erg mooi, omdat je het niet verwacht kan het heel verrassend zijn.
    Dus de conclusie..toch maar hard gaan sparen misschien?

    Fijne dag meis,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bijzonder en stijlvol allemaal Josephine .
    Bedankt voor al het moois !
    lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine. Ik zal aan je denken Woensdag en Donderdag. Het kan maar gebeurd zijn dan heb je rust. Probeer niet te nerveus te zijn, dat helpt niet mee. Sterkte hoor.
    Liefs van Riet
    Ps Ik hou wel van die lampen, ze zijn allemaal mooi op hun manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De 'Art Deco' stijl past niet zo met mijn stijl van inrichting, maar ik weet dit wel te appreciëren.
    Er zijn prachtige exemplaren bij !
    Fijne week, Josephine,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind ze mooi.....!!!
    Echte kunstwerken.....
    Heb je er zelf nu ook een paar in huis?
    Gaaf zeg.
    Fijne middag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ware kunstwerkjes zijn het.
    Hier zouden ze niet passen, maar daarom vind ik ze wel héél mooi!!

    lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schoonheden. Ik kan me voorstellen dat ze helemaal in jouw stijl van wonen passen. Af en toe zie je hier ook nog bijzondere exemplaren. Het begint steeds moeilijker te worden nog echt mooie dingen te vinden. Ik heb me voorgenomen om heel kritisch te zijn. Het is hier zo aantrekkelijk met al die brocantes. Vaak gaan we op zondag alleen al voor de sociale contacten een rit maken en vaak kom je dan in bijzondere plaatsjes terecht. Aanstaande zaterdag ga ik met mijn zusje naar een kunstmarkt. Het is wel anderhalf uur rijden, maar wij zijn nooit uitgepraat, dus dan vliegt de tijd voorbij. Het schijnt een hoog gelegen dorp te zijn. Een vriendin van mij staat er met viltobjecten. Ik ben heel benieuwd. Om even op je blog terug te komen...het is altijd zo stijlvol genieten bij je.
    Dag, Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel stijlvolle lampen,toevallig hebben wij er eentje een paar jaar geleden zoals op de derde foto de witte lamp met stang op een markt gekocht maar,ontzettend balen toen, Dre hem op wilde hangen het glas brak.Erg balennnnnnnnnnnnn.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ehmm het is niet zo mijn smaak,ik vind het een beetje modern,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥