maandag 9 juli 2012

Beertje Fleurtje ***








Jullie zullen wel denken bij het zien van dit kleine mormeltje, een BEERTJE???  Dat was de bedoeling eigenlijk dus daarom hou ik dat stug vol maar eigenlijk is het een berenmuisje geworden hahaha. De oortjes had ik al vrij dik gevuld voor een beertje maar achteraf kwam ik tot de ontdekking  dat ik haar koppie te smal gemaakt had en alles was al met de hand in elkaar genaaid. Ze heet FLEURTJE, best wel een lieverdje geworden hé. Ik betrap mezelf er trouwens op dat als ik weer iets ga maken dat ik probeer het steeds kleiner te maken, een soort onbewuste uitdaging denk ik. Het spanen doosje heb ik ook beplakt en is maar 8 x 4 CM. dus dan kun je een beetje zien hoe klein dit mormeltje is geworden. Vanmiddag heb ik er nog voor de foto's een klein hartje bij gemaakt***



26 opmerkingen:

  1. haha...nou ja...Potato..Patato..ik vind het een schattig berenmuisje hoor!!

    Leuk ook die knoopjes als scharnieren !!

    knutsel maar lekker door hoor....Top.

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje en zo mooi met het bloemetjesmotief.

    Je creatieve poppetjes worden steeds mooier, prachtig!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine...♥
    Ohhh het is toch géén mormeltje och chermmmmmm....;(
    Wat een lieverdje.♥ zo klein en toch die blik van kijk mij nou ...
    ben ik geen schattige berenmuissie..hihi;)).♥
    Fleurtje.♥ is een bekende naam van de konijn van mijn kleindochtertje maar Josephine ..je bent echt een kei aan het worden met die mini knuffeltjes...!!!
    En wat een mooi stofje hebt je gebruikt ..met het mooie doosje erbij waar Fleurtje in kan zitten....♥
    Ik heb er weer van kunnen genieten en kijk al weer uit naar je volgende lieve Knuffeltje ...♥
    Nog een fijne week en geniet Liefs Gaby...♥
    P.S het verfen komt me al de oren uit wehhhhhh...een puinhoop hier geef mij maar naald en draad dan een kwast..ha ha ;))).♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief schatteke♥♥♥
    Fleurtje is een snoezig mormeltje geworden.
    Ik was bij de bevalling,ze had het wel koud en toen ze er een maal was heb je pas haar wieg doosje gemaakt.
    Ze is zo leuk alles aan haar is beweegbaar veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. M'n vergrootglas heb ik vast opgezocht om je volgende minimormeltje te bewonderen...
    Welke 'kruisingen' heb je nog meer in gedachte? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Josephineke, wat ben je lekker bezig.
    Het worden steeds van die grappige beesies die uit jou vingertjes komen.
    Wat een kleurrijk beren/muizenkind is daar geboren.
    Zo schattig met die knoopjes als gewrichten.
    Je maakt er een feest van, en al die geboortes zijn stuk voor stuk uniek.
    Fleurig is ze zeker en dus doet ze haar naam eer aan.
    Heel de dag gammel geweest en geen reet uitgevoerd.
    Ik hoop dat ik na een goede nacht weer in mijn ritme kom.
    We worden oud hahaha.
    Liefs en super bedankt voor je lieve vriendschap.
    Chrissie XXXXXXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine. Wat een schatje is het.Je hebt er weer een kunststukje van gemaakt. Zo op de foto zou je zeggen dat het een hele grote berenmuis is.Totdat je haar in het doosje ziet zitten. Ze kijkt erg wijs uit haar oogjes dus maak je borst maar nat voor de ondeugd. hihi.
    LIefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. schattig je berenmuisje! volgende keer misschien een poezenbeertje, muizepoesje? liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, dit kleine beerachtige muizenkind is een juweeltje!
    Het is helemaal niet zo gemakkelijk om ze zo klein te maken maar wél heel erg schattig!
    Jij hebt de smaak helemaal te pakken, zo mooi om te zien. Ik hou van al die creaties die je ons laat kijken, dat je dat ook allemaal kan, ik vond een muizekopje al een uitdaging :))
    Ik wil je nog bedanken voor het idee van het kleine borduurwerkje te gebruiken als polsspeldenkussentje, er wordt op verder gebreid zeg maar;)
    Ik wens je een heel fijne dag toe,
    dikke knuffel van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen zonnetje,

    Wat is jouw muisbeertje een snoesje geworden.
    En Fleurtje past helemaal bij dit beestje, gezien het fleurige stofje waar je haar van hebt gemaakt..
    Grappig die knoopjes op haar buikje...en het doosje en hartje zij ook weer zo mooi!

    Ja ik kan zeggen dat Fleurtje mijn dag heeft opgefleurd..haha..

    En nu ga ik lekker een lange wandeling maken....en dan neem ik een verse hap lucht en geniet van het buiten zijn...

    Een nieuwe mooie dag is aangebroken...en ik...ik pak deze met nieuwe dag om mooie dingen te dromen en maken...

    Dag meiske..ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende beestje...want je hebt de smaak helemaal te pakken.

    Liefs je vriendin
    Marijke...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een BEERTJEMUIS wat leuk Josephine....met een prachtig stofje ontworpen....een ONE OF A KIND....zo klein.... in een doosje in de zelfde style....ik vind ze super....een geweldig geheel!!!
    Fijne dag nog & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind hem erg lief en leuk en schattig...goed gedaan !!...leuk het doosje ook !!...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Josephine

    Wat een leuk klein wezentje dat je gemaakt hebt,het kijkt vrolijk de wereld tegemoet,op naar vele avonturen samen met de vele vriendjes.

    liefs elfje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattig berenmuisje, Josephine, heel mooi gemaakt !
    En het doosje is ook al zo mooi !
    Ik geniet van deze prachtige foto's !
    De zon komt hier een beetje tevoorschijn, hoop dat juli niet hetzelfde wordt als juni ...
    Fijne dag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ....Gelukkig heeft dit berenmuisje ook een leuke naam gekregen, daar zal Fleurtje blij om zijn:-)

    Daar ik enigszins een aversie heb tegen het woord mormeltje....nou moet ik wel toegeven dat het als verkleinwoord ook als koosnaampje klinkt;-)

    En ieder die dit grappige Fleurtje onder ogen krijgt zal een reactie geven van ......oh....wat lief wat klein!!!

    Fijne dag en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat het ook is ?? het is een schatje,,je hebt echt de smaak te pakken..het wordt al een hele verzameling.dit ken ik,,je krijgt er steeds meer zin en handigheid in.het bloemetjes lijfje is heel mooi ook je doosje met hartje,,fijn he dit knutselen,,ik doe het ook zo graag.
    zou ze best eens in het echt willen zien,.

    lieve groetjes en een beetje meer zonneschijn greet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Josephine,

    Het is echt genieten op jouw site!
    Wat een schattig muisbeertje!

    Liefs Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schatje heb je gemaakt!
    Ik vind de stof die je gebruikt hebt ook erg leuk!
    Ik geniet erg van de mooie dingen die jij maakt!!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. via Ger had ik inmiddels de latijnse naam gekregen. in mijn plantenboek staan heel wat sedumsoorten, maar deze net niet. kaukasische muurpeper klinkt wel mooi. groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. e' un orso-topo!
    delizioso!
    buona giornata

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een schatje ik zag er direct een muisje in hoor! met staart en strik erin zou ze helemaal muis zijn.
    Ze heeft een hele lieve uitstraling vind ik!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. IK VIND HET EEN SNOEPIE!
    WAT IS HET BERE MUISJE LEUK ZEG!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Josephine!

    Sorry dat je niet in mijn lijstje stond! Heb je inmiddels toegevoegd
    hoor!!
    Het kleedje heb ik gehaakt volgens patroon.
    Maar sommige dingen verzin ik ter plekke. Bv de jurkjes voor de poppen.
    Patroon haken is niet zo moeilijk hoor, maar je moet wel de steken verklaring uit je hoofd kennen

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dankjewel lieverd voor je superenthousiaste reactie op mijn hobbykamertje :)))))
    Ik kom je even, ondanks de regen, een fijn weekend toewensen,
    heel veel liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Of zij nou beermuisachtig of muisbeerachtig is, ze is snoezig.
    Je hebt wel gouden handjes hoor, prachtig gemaakt en zulke mooie foto's,
    Fijn weekend Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥