zondag 15 juli 2012

Endless Summer ***





Durf het bijna niet te zeggen maar hier in het noorden is het steeds behoorlijk goed weer. Vandaag heerlijk op een terrasje gezeten en zelf de zon scheen regelmatig. En eigenlijk is dat al dagen zo. Op het nieuws zie ik ik dat elders in Nederland het niet al te best is. Vind het zo enorm sneu voor degene die kamperen, vroeger heb ik dat ook heel veel gedaan, maar met zoveel regen is het echt geen pretje meer. Hier laat ik jullie een paar foto's van mijn "ENDLESS SUMMER" zien, een Hortensia soort die op oud en nieuw hout bloeit. Schreef er al eens eerder een post over. Echt een soort die zeer uitbundig bloeit ongeacht het weertype. Letterlijk een Zomer lang een bloemenzee, PRACHTIG ***


*** FIJNE ZONDAG ALLEMAAL ***

17 opmerkingen:

  1. Wat een beauty! Zooooveel bloei. Echt genieten is dit.
    Hier een hele dag al regen, alweer. De tuin staat nog maar eens onder water maar dat zijn we intussen gewoon. Zelfs dit weer went. We doen gewoon alsof het herfstvakantie is. Wel jammer dat er dit jaar zo weinig bloei is. De reukerwten staan amper 60 cm hoog en nog helemaal geen bloemen. Veel te weinig zon gewoon, geen idee of dit nog goed komt... Ach, ik geniet gewoon van jouw mooie 'endless summer' hydrangea's.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al die regen en wind heeft inderdaad invloed op de plantjes buiten, in vergelijk met verleden zomer is de bloei veel minder. Spijtig want de zomer is weer zo vlug voorbij maar hoop doet leven. Voor volgende week woensdag wordt er goed weer voorspelt met rond 25°C.

    Je foto's zijn prachtig, het was even meegenieten van het mooie weer ginds in het noorden.

    Groetjes
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijke post lieve Josephine om deze zondag mee te beginnen, prachtig is je hortensia en de kleur vind ik ook zo mooi dromerig.. daar hou ik van!
    ik werd vanmorgen gewekt door de zon, hoe heerlijk is dat!! ik ga nu snel met een kop thee naar buiten.. genieten van de zonnestralen.. heerlijk!

    ik wens je een hele fijne ZONdag!!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen lieverd,

    Heerlijk zijn deze prachtig hortensia...
    Zo vol en mooi van kleur...het blijft
    echt mijn favoriete plant..

    Ja en je bewerking is weer schitterend zoals
    al jouw bewerkingen...

    Meisje ik wens je een mooie zondag...hier schijnt het zonnetje al...we gaan een lange wandeling maken...
    Even een paar heerlijke happen frisse lucht nemen, en genieten van de zomer...

    Liefs,
    je vriendin Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goeiemorgen lieve Josephine,
    Hier vanmorgen ook gewekt door de zon, maar dat is de laatste dagen wel anders geweest, de hemelsluizen gingen helemaal open.
    Wat een prachtige Hortensia, ik heb deze zelf (nog) niet, maar vind er vast nog wel een plekje voor in mijn tuin, ik ben dol op Hortensia's, je heb er zo lang plezier van.
    Ik geniet van je prachtige foto's.
    Fijne en zonnige zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Hortensia's, je blijft ervan genieten!

    ENDLESS SUMMER, ze is prachtig!
    In onze tuin worden alle Hortensia's roze en soms een beetje roze/blauw, maar helemaal blauw worden ze niet.
    Men zegt dat dit door het soort grond komt, wij hebben kleigrond.

    Ik kan in ieder geval genieten van jou mooie foto's van de ENDLESS SUMMER.

    Ook voor jou een hele fijne zondag!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze ook mooi! Hortensia's in alle kleuren en tinten!
    En die van jou is geen uitzondering!!!
    Heb er dit jaar ook maar een aangeplant! Die moet wel afgedekt worden in de strenge winters hier!
    Alhoewel hij de winter in NL toch ook overleefd heeft!
    De lucht is hier veel droger en daar kunnen ze meestal slecht tegen!

    Een hele fijne zondag verder!!

    Liefs Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vandaag schijnt de zon hier ook hoor.....gewoon genieten van de momenten dat ie schijnt ....liefs fijne zondag....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Lieve Josephine...♥
    Hier is het nat en koud het regende vanmorgen als ik naar buiten kijk snif het is al een paar dagen zo.. triest om aan te zien ...:(
    Gisteren kwam ik in zo'n flinke bui terecht het water stroomde zowat door mijn schoenen heen ..wehehe ..snif ...;(
    Het nieuws zegt dat het hier woensdag pas mooi.♥ is in het zuiden dus dit zijn wij helemaal niet gewend zo'n zomer ..mja we wonen in kikkerland het kan zo omslaan ..hopelijk..;)
    Het verfen binnen duurt langer dan ik dacht mja moet alles binnen doen inplaats van buiten ..:(
    Jou post .♥ met de mooie bloemetjes maken het een beetje vrolijk..;)).♥
    Nog een fijne zonnige Zondag Liefs Gaby...♥xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier is het weer,halen en brengen,net zat ik nog buiten te eten en nu hoost het weer en ow nu weer droog,je hortensia is prachtig,net als je foto`s,zou willen dat ik het ook zo kon bewerken,maar snap er niets van haha,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heeft deze hortensia een wondermooie kleur, Josephine !
    Mooi in een kanten kadertje gezet !
    Geniet maar van het zonnetje, hoor, hier nog altijd slecht weer, vrijdag en zaterdag bijna de ganse dag regenbuien gehad, vandaag een beetje zon en ze voorspellen volgende week beter, duimen
    maar :-)
    Fijne zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine. Wat heb je weer prachtige foto's van je mooie hortensia's.
    Wat heerlijk dat het daar lekker weer is, het is zo plaatselijk. Hier is het afwisselend , soms zon, soms een buitje en niet te koud dus het valt mee. Ik heb geen hekel aan dit weer maar voor de mensen op de nederlandse campings is het verschrikkelijk. Ik pas me aan aan ieder weer, alleen de ergste hitte daar kan ik niet tegen, verder ben ik gauw tevreden.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lieve Josephine dit is weer schitterend,zo mooi bewerkt,net een schilderij.hortensia's zijn zo mooi ik heb er veel en alle kleuren.het is hier ook lekker weer ,maar ik lig op bed,

    fijne zondag en lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach meissie, wat fijn om zoveel zonneschijn te hebben daar in het noorden.
    Wij zijn met de boys nog 3 dagen naar Duitsland geweest in in alle 1300 kilometers ( heen en terug ) die we hebben gereden, hebben we er 1100 van in de (stort) regen gereden.
    Pas in Europark zelf hadden we af en toe zon.
    Morgen zal ik een post met wat foto's hop mijn blog zetten.
    Maar jou post maakt me blij hoor, dus genieten en een dikke knuffel van mij.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXX Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou zeggen blijf waar je bent want hier in België is het regenseizoen.
    Warm en regen. Ik denk dat ik in de tropen zit. Mooie foto's hoor!
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, lieverd, wat een heerlijke zomerse foto's heb je weer gemaakt.
    Het doet zo verlangen naar het zonnetje, zucht, hier is ze in geen velden of wegen te bekennen maar ze beloven verbetering voor morgen ;)
    Ik kom ook even langs om je te bedanken op je enthousiaste reactie op mijn hobbykamertje, wat ben je toch een schat!
    Was het maar niet zover af hè, dan zouden we opnieuw samen thee kunnen drinken en heerlijk kunnen bijkletsen :))
    Fijne dag vandaag, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Olá!!! Adoro jardim, e o seu deve ser um encanto!As hortencias são lindas e as demais também.abraço.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥